wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Man, TGA] Pytanie o retarder http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11271 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jonasz007 [ 31 paź 2007, 19:58 ] |
Tytuł: | [Man, TGA] Pytanie o retarder |
Witam Mam pytanie dotyczace retardera, a mianowicie w manie 19.403 retarder jest uruchamiany wajcha przy kierownicy czescio stopniowa skala i jest ok, ale dzisiaj byłem ogladac mana tga w opisie był redarder ale jak to bywa w realu nie było go przy skrzyni biegów i tylko przy kierownicy po prawej stronie były dwie wajch tempomat i taka zztaczkiem silnika i przyciskiem on of wie twierdze ze retardera brak, ale przegladam kolejne ogłoszenia i w opisie retarder,intarder a zdiecie kierownicy pokazuje ze sa tylko dwie wajchy i to takie same jak w tym manie który ogladałem. teraz mam pytanie czy to wyglada inaczej niz w 10.403 czy jest inna zasada działania bo przecież retarder musi byc przy skrzyni biegów?? czy ma ktoś zdiecie panelu kierownicy gdzie widac mana tga z retarderem... dzieki i prosze o malutka pomoc |
Autor: | toptek [ 01 lis 2007, 8:39 ] |
Tytuł: | |
W Manie TGA jest nie retarder, ale intarder i jest to ten drugi przełącznik koło tempomatu. U mnie widać przy ramie z lewej strony wału, patrząc od strony siodła, taką "skrzyneczkę" z napisem ZF intarder. |
Autor: | Cyryl [ 01 lis 2007, 9:40 ] |
Tytuł: | |
otóż odmienność konstrukcji zwalniacza MAN-a polega na tym, że czynnikiem pracującym w tym zwalniaczu o nazwie własnej interder jest nie olej, jak w większości zwalniaczy hydrokinetycznych, ale płyn chłodzący. w materiałach nowego MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder. |
Autor: | MAN [ 01 lis 2007, 9:49 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: MAN-a TGX podana jest nazwa MAN PriTarder.
Retarder wodny na pompie wodnejRetarder dodatkowe urządzenie przykręcone do skrzyni biegów z własnym obiegiem oleju ZF Intrader jest to zintegrowany retarder z skrzynią biegów wykorzystujący olej skrzyni biegów do hamowania |
Autor: | zenon [ 07 lis 2007, 9:04 ] |
Tytuł: | |
W MAN-ie są do wyboru dwa systemy: Intarder ZF oraz PriTarder. Intarder to retarder firmy ZF zintegrowany ze skrzynią biegów i wykorzystujący ten sam olej. Natomiast PriTarder to połączenie Aquatardera (retarder wodny firmy Voith hamujący wał korbowy) z hamulcem silnikowym EVB-ec. Aquatarder jest praktycznie niewidoczny, zamontowany na silniku, waży 23kg i czynnikiem roboczym jest płyn chłodzący. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |