Jak wiele firm z branży motoryzacyjnej, historia Terberga rozpoczyna się w kuźni, w miejscowości Benschop (Holandia) 13 maja 1869r. Po zakończeniu II wojny światowej, zakład zakupił ciężarówki pochodzące z Armii USA, które następnie zostały udoskonalone, i sprzedane ludności cywilnej. Wykorzystywane były do przewozu najróżniejszych materiałów, od razu zdobywając uznanie ich właścicieli. Z biegiem czasu, opinia o marce "szła w świat", co procentowało kolejnymi zamówieniami. Pierwsza ciężarówka z prawdziwego zdarzenia, przeznaczona do najtrudniejszego terenu została wyprodukowana w roku 1966, był to Terberg SF1200 6x6, wykorzystujący kabine i silnik Mercedesa. Rok później, zaprezentowany został kolejny model N800, tym razem przeznaczony do lżejszych prac, zbudowany z wykorzystaniem kabiny Van Eck, i silnikiem holenderskiego pochodzenia - DAF.
Kolejne lata, to pasmo sukcesów. Rok '68 to ważna data - pierwszy udział w wystawie pojazdów użytkowych RAI Amsterdam, który zaowocował 68 zamówieniami na ciężarówki tego producenta. Lata kolejne, to m.in rozpoczęcie eksportu wywrotek na rynek Niemiecki i Belgijski. W 1973 roku, rozpoczęła się historia ciągników RoRo, czyli pojazdów pracujących w terminalach naczepowych oraz portach kontenerowych - pierwszym takim ciągnikiem mogła szczycić się firma Burger z Rotterdamu. Współpraca z Volvo, trwająca do dziś rozpoczęła się w 1974 roku, na wystawie pojazdów w Amsterdamie i dotyczyła wyposażenia Terbergów w kabiny Volvo - pojazdy na podzespołach Mercedesa są produkowane równolegle.
W ciągu kilku następnych lat, firma rozwija się, zdobywa kolejne ważne zamówienia, jak m.in zamówienie kilkunastu wywrotek SF1400 6x6 z Dubaju i Bahrajnu, kontrakt na dostarczenie 36 ciągników RoRo 4x4 do Rosji czy 50 jednostek F1450 6x4 do Wietnamu. W 1981 roku, Terberg podpisał kontrakt na dostarczenie wyprodukowanych na specjalne zamówienie transporterów rur z napędem 8x8, mogący przewozić ładunek o długości nawet 24m. Rok '82 to rok pod znakiem wywrotki 8x8 z kabiną dla jednego kierowcy, nazwanej F1800 8x8 która przez kolejne dwa lata ewoluowała do modelu F2000 8x8, w którym wykorzystano kabinę i silnik Volvo, producentem osi była firma Faun.
W roku 1985 z Ameryki przyszło kolejne, nietypowe zamówienie - 50 podwozi 10x6, które później firma Schwing zabudowała pompami do betonu mogącymi transportować ten surowiec na nawet 52m! Czternaście lat po rozpoczęciu produkcji, 1000 ciągnik RoRo trafił do odbiorcy - portu USSR w Odessie. W 1994r firmie przyznano certyfikat ISO9001 a w 1994r powstała spółka joint venture pomiędzy spółkami Volvo Trucks i Terberg B.V. której głównym zadaniem było opracowywanie i budowa prototypów specjalistycznych ciężarówek Volvo - nazwano ją S.T.V. (Special Transport Vehicles).
Dzisiaj firma wciąż sprzedaje swoje, produkowane na najwyższym poziomie wywrotki i ciągniki RoRo. Ciężarówki wciąż budowane są na podstawie podzespołów Volvo takich jak silniki, kabiny, w przypadku lżejszych wywrotek i ciągników RoRo korzysta się również z osi Volvo. Ciągniki RoRo mogą zostać wyposażone w silniki Cummins, Mercedes-Benz oraz Volvo.