wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Man, TGA] Kilka pytań
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11754
Strona 1 z 1

Autor:  loudero [ 02 gru 2007, 1:05 ]
Tytuł:  [Man, TGA] Kilka pytań

Kupiłem właśnie Mana Tga 410 XXl z końcówki 2000 roku i mam z nim związane kilka pytać.
1. wyświetla mi się taki napis na wyświetlaczu zaraz po odpaleniu "forradstryk for lavt" bez żadnego kodu i po chwili gaśnie( jak jest to też świeci stop) ale nie zawsze sie taki błąd pojawia.
2. W schowku po stronie kierowcy tym na samej górze jest taka czarna metalowa skrzynka otwierana na kluczyk. Ma ktoś pojęcie co to jest( jutro wstawię jakieś fotki).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e64 ... f00d3.html

3. Muszę zrobić remont zawieszenia kabiny(drążek od wywrotu kabiny). W F2000 to jest prosta sprawa w TGA będę to robił po raz pierwszy i czy miałby ktoś jakieś wskazówki jak to zrobić.
4.Wie ktoś ile trzeba zapłacić za wgranie polskiego menu do komputera( to jest chyba wersja duńska albo niemiecka).
5. A gdzie może znajdować się włącznik do halogenów za kabiną( włączałem wszystkie a one i tak sie nie włączyły).
6. Dlaczego jak włączę dmuchawę to ciepłe powietrze nie wieje mi na nogi od strony kierowcy( na pasażera i reszta wylotów wszystko ok)
7. W TGA smarować należy tylko siodło. Czy jest to prawda???

Z góry dziękuje za pomoc w jakiejkolwiek z tych spraw.

Autor:  krecik [ 02 gru 2007, 11:31 ]
Tytuł: 

4. 300-500 złotych w zalezności od serwisu, było niedawno na forum nawet z namiarami podane

Autor:  K92 [ 02 gru 2007, 14:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
4. 300-500 złotych w zalezności od serwisu, było niedawno na forum nawet z namiarami podane
ok. 600zł w serwisie MAN-a w Wolicy k. Warszawy

Autor:  blubcio [ 02 gru 2007, 17:02 ]
Tytuł: 

w Manie faktycznie smaruje sie tylko siodło ale i ono posiada centralne smarowanie a właćznik od tylnego halogena powinien znajdowac sie na panelu pod pokretłami od nadmuchu powietrza :D

Autor:  loudero [ 02 gru 2007, 17:19 ]
Tytuł: 

Mój nie ma centralnego smarowania dlatego pytam czy smaruje sie tylko siodło. Klawisz znalazłem ale nie działa muszę prądu poszukać, bo ten Man miał jeszcze koguty postojowe ale ktoś chyba nie umiał ich wyjąć i uciął też kabel od tych halogenów z tyłu. Ten błąd też nie aktualny bo zmieniłem język na niemiecki w menu i sprawdziłem w słowniku i to nie był błąd tylko ostrzeżenie że jest za mało zapasu powietrza. Ten nawiew też już znam raczej przyczynę tylko muszę deskę zrzucić bo linka chyba od klapki wypadła.

[ Dodano: Nie, 02.12.2007, 16:21 ]
I mam jeszcze jedno pytanie czy można zamontować wyłącznik prądu w Manie bo ja nie mam i nie wiem czy to nie zaszkodzi np. tachografowi a i jak wyciągnie sie akumulatory to czy tachograf ma jakieś podtrzymywanie.

Autor:  sebotrucker [ 02 gru 2007, 18:08 ]
Tytuł: 

Jak wyłączysz prąd to tachograf nie działa, ale po co ci wyłącznik prądu co to z ADR-ką będziesz jeździł? :wink:

Autor:  loudero [ 02 gru 2007, 18:15 ]
Tytuł: 

nie tylko w Manach F2000 mam we wszystkich bo to zawsze można prąd odciąć jakby coś się działo. a co w razie kiedy będę musiał wyciągnąć akumulatory- jazda do serwisu aby przestawili mi godzinę w tachografie

Autor:  MAN [ 02 gru 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

loudero Aby zmienić godzinę trzeba wyjąć obie tarczki z tacho i zamknąć szufladę

Autor:  loudero [ 02 gru 2007, 21:49 ]
Tytuł: 

W tym tachografie też http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c55 ... 802a5.html sprawdzę to jutro a dzisiaj mam tylko zdjęcie na kompie!! Chcę sie tylko zapytać czy też w tym typie bo tam gdzie tachograf legalizowałem przy zakupie tego Mana powiedzieli mi że tylko poprzez komputer. Więc albo mnie zrobili w jajo albo tu sie nie da!!!!

Autor:  MAN [ 02 gru 2007, 23:51 ]
Tytuł: 

Dokładnie w tym tacho się da ale dokładnie jak to ci nie powiem jak byś miał instrukcje od samochodu jest tam opisane jak to się robi. Wkońcu byś musiał jeżdzić do serwisu dwa razy w roku gdy jest zmiana czasu aby zegarek przestawili

Autor:  loudero [ 03 gru 2007, 0:25 ]
Tytuł: 

Też myślałem ,że to jest bardzo dziwne żeby dwa razy do roku jeździć ale gościu z legalizacji tacho mnie zmylił. Mam do niego książkę obsługi ale jest po niemiecku ale posiedzę nad nią jutro to będę wiedział jak i napisze. Ciekawi mnie jeszcze tylko czy zaszkodzi mu wyłącznik prądu i czy za każdym razem trzeba będzie ustawiać tachograf od nowa za każdym razem.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i proszę o kontynuowanie wątku o Manie. :arrow: :!:

Autor:  MAN [ 03 gru 2007, 0:34 ]
Tytuł: 

Jeśli podłonczysz dobrze wyłącznik prądu to tacho będzie działać przy odłonczonych akumulatorach. Któryś z cienkich przewodów przy klemie jest odpowiedzialny za zasilanie tacho i on musi być cały czas podłonczony do akumulatora a reszte podłanczasz pod wyłącznik prądu

Autor:  Oporniczek [ 03 gru 2007, 20:36 ]
Tytuł: 

PRZESTAWIANIE CZASU W MTCO 1324
• Wywoływanie funkcji Przestawianie czasujest możliwe wyłącznie przy stojącym pojeździe.
• Aby mocowanie tarczki automatycznie
zsynchronizowało się z godziną, musi być włączony zapłon i w MTCO nie może znajdowaćsię tarczka.
1. Menu Przestawianie czasu wybrać za pomocą M .
2. Za pomocą + lub włączyć licznik minut, wskaźnik minut miga.
3. Wskaźnik + lub przytrzymać, aż pojawi się zadana wartość.
4. Za pomocą M włączyć licznik godzin, wskaźnik godzin miga.
5. Przycisk + lub przytrzymać, aż pojawi się zadana wartość.
• Przy przekroczeniu lub nieosiągnięciu godziny zerowej data zostanie zmieniona automatycznie.
6. Potwierdzić przestawienie godziny poprzez wciśnięcie przycisku M dłużej niż 2sekundy. Pojawi się ponownie wskazanie podstawowe.

Wskazówka
Jeśli czas przestawiany przy włożonej tarczce, na wyświetlaczu pojawi się symbol błędu i wskaźnik czasu miga. MTCO zwraca uwagę, aby uaktualnić zapisy na tarczce.

Autor:  loudero [ 08 gru 2007, 22:15 ]
Tytuł: 

A nie ma ktoś jakiś porad dotyczących regeneracji drążka wywrotu kabiny!! Nikt nigdy z was tego nie robił. :idea: :idea: :idea:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/