Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 lut 2008, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Zakupiłem wywrotkę Scanie 143E 420 6x4 1994 rok. Została sprowadzona z Luksemburgu. Chciałbym powymieniać oleje w skrzyni biegów i mostach. Nie wiadomo kiedy to było robione za granicą więc trzeba sprawdzić. Możecie mi powiedzieć gdzie są korki spustowe i miarki w skrzyni i mostach?
Jak myślicie sprawdzi się na żwirowni i przy robotach drogowych? Co w ogóle myślicie o takim zakupie?
Obrazek
Obrazek

Obrazek


Ostatnio zmieniony 04 paź 2008, 15:48 przez Toreba, łącznie zmieniany 2 razy.
Temat przeniesiony z działu Scania.


Post Wysłano: 01 mar 2008, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

uważam że to baedzo dobry wybór napewno się sprawdzi. Ja mam 3 Scanie 143H 420 -450km tylko ze to ciągniki siodłowe. Maszyny proste w obsłudze bez elektroniki i baaardzo cierpliwe. no i mocy masz pod dostatkiem. Jeśli chodzi o olej w skrzyni to powinien być przekładniowy 80W-90 ja stosuję Agip Rotra 80W90. Nie podałeś jaki masz typ skrzyni biegów jeśli masz GRS900 tzn 6biegów + połówki to korek spustowy masz z tyłu skrzyni na samym dole na klucz 24 natomiast korek kontrolny jest z boku skrzyni (od strony akumulatorów) patrząc z tej strony będziesz widział filtr oleju skrzyni którytrzeba wymienić (obok niego jest też korek ale ten cię nie interesuje) korek kontrolny jet dalej w kierunku tyłu skrzyni mniej więcej na jej środku poznasz go po tym że napewno będą na nim ślady odkręcania klucz nr 24. w taką skrzynię o ile dobrze pamiątam wchodzi ok 16 litrów. Gdy wypuścisz olej to nowy zalejesz poprzez korek kontrolny za pomocą lejka i przewodu gumowego. przy okazji sprawdż sobie drożność odpowietrznika skrzyni jest on na górze na wybieraku mozesz go wykręcić i przedmuchać sprężarką. Odnośnie tylnego mostu to należy zalać olejem przekł 80W-140 korek spustowy jest napewno na dole na klucz ampulowy 18mm korek kontrolny jest z tyłu z lewej strony a korek wlewowy na samej górze tak jest w mostach R780 w starszych typach tj 770 korek kontrolny będzie z przodu mostu po lewej stronie. U Ciebie napewno są zwolnice takze nie jestem pewien czy bedzie tak jak Ci opisałem prawdopodobnie masz też korki spustowe w zwolnicach no i niewiem czy typ mostu jest któryś z powyższych ale generalnie w scanii zasada jest podobna.


Post Wysłano: 01 mar 2008, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

dzięki kolego za wytłumaczenie. będę musiał kupić taki olej i filtr i powymieniać. Ja biore oleje z Neste także pewnie tam zakupie. Myślę, ze będą mieli olej o takich parametrach.
Mam jeszcze problem z uszczelniaczem w zwolnicy. Jak trochę pojeźdźiłem zaczą się sączyć olej i pewnie mi zaleje hamulce. Pewnie będzie full roboty z tym.


Post Wysłano: 02 mar 2008, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Te wycieki pojawiły się z tych dziur na zewnętrznych piastach ?


Post Wysłano: 02 mar 2008, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Trochę z tych dziur i w środku po feldze cieknie lekko.


Post Wysłano: 02 mar 2008, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

nie wiem na jak to wygląda w moście na zwolnicach u mnie w zwykłym moście R780 jeden uszczelniacz jest w przykręcanym do piasty deklu(wchodzi w niego półoska) wymiana go to 30 min roboty jeśli to nie pomoże to trzeba ściągać całą piastę i wymienić wewnętrzny uszczelniacz. Nie powinno być problemu trzeba pamiętać żeby ściągnać grzechotki z rozpieraków bo automatów się nie cofa chyba że masz grzechotki manualne to nie ma problemu (to tak dla przypomnienia).


Post Wysłano: 02 mar 2008, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

U mnie grzechotki są manualne. Będę musiał pozaglądać. Na razie to ja mało kilometrów zrobiłem. Mam te auto tydzień czasu. Jak zrobię więcej km to pewnie się pokaże.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: