Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 mar 2008, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Problem jak w tytule. Skutkiem pęknięcia jest wyższe spalanie i utrata mocy. Jak widać na zdęciu pęknięcie jest przed turbiną.
Jest jakaś metoda żeby to pospawać, ewentualnie jakoś inaczej zalepić (kolektor jest z żeliwa)
ObrazekObrazek

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Post Wysłano: 10 mar 2008, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Zalepić-wątpię.Ze względu na duże wahania temperatury.Mi spawali kiedyś od Scanii w Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów.Właściwie "od ręki".Koszt chyba ok. 300 zł.Ale to juz jakiś rok temu. Zrobione co prawda było ślicznie, ale nie wiem,czy nie prościej kupić "z odzysku".

_________________
ego


Post Wysłano: 10 mar 2008, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Cytuj:
Zrobione co prawda było ślicznie, ale nie wiem,czy nie prościej kupić "z odzysku".
A mógłbyś opisać dokładnie jak taki spaw sie zachowuje, bo twoja odpowiedź jest dosyć dwuznaczna.
Dowiedziałem się w sklepie z motozłomem, że mają elektrody do spawania żeliwa - miał ktoś styczność z takim wynalazkiem ??? Z własnego doświadczenia wiem, że stal o wysokiej zawartości C ciężko się spawa (przynajmniej jak dla mnie), a tu trzeba żeliwo polepić i to bardzo dobrze.

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Post Wysłano: 10 mar 2008, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Ja osobiście nie miałem styczności, ale takie elektrody są dosyć drogie, taki spaw powinien nakładać fachowiec i po takim zabiegu element jest słabszy...
Co to za "traktor"? :wink: moim zdaniem lepiej byłoby kupić jakiś zamiennik (nie koniecznie nowy)

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 10 mar 2008, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Cytuj:
ale takie elektrody są dosyć drogie
no i to właśnie jest ten ból
Cytuj:
taki spaw powinien nakładać fachowiec i po takim zabiegu element jest słabszy...
a tu kieszeń jeszcze bardziej zaczyna mnie boleć
Cytuj:
Co to za "traktor"?
raczej niezbyt istotne, ale to FORD TW15
Cytuj:
moim zdaniem lepiej byłoby kupić jakiś zamiennik (nie koniecznie nowy)
coraz bardziej się nad tym zastanawiam, bo jeżeli to pęknięcie byłoby w innym miejscu to śmiało bym kombinował, ale przed turbiną i do tego w najbardziej narażonym na temperaturę miejscu to mam już spore wątpliwości

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Post Wysłano: 11 mar 2008, 0:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Było to spawane urządzeniem wygladającym jak zwyły palnik acetylenowy z tym,że na niego był nakręcony pojemnik ze sproszkowanym metalem.Spaw był po tym gładki, szczelny.. Ale gdy przy innym egzemplarzu mi pękło w tym samym miejscu, to kupiłem "z odzysku" sprawny kolektor.Tym niemniej na pewno da się w ten sposób dobrze pospawać

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: