"Na dalekich trasach szybko doceni się liczne zalety innowacyjnego systemu zarządzania zwalniaczem.
Na odcinkach drogi z wieloma wzniesieniami i zjazdami, włączacie go przełącznikiem uchylnym. Następuje wtedy wstępne przyłączenie (w obszarze jałowego ruchu pedału hamulca) zarówno zwalniacza, jak i hamulca silnikowego. Wystarczy lekki nacisk na pedał, abyście odczuli, że zwalniacz został uruchomiony. W wielu przypadkach pozwala to na oszczędzanie hamulca głównego. Funkcje zwalniacza są przy tym inteligentnie sprzężone z regulacją prędkości. Oznacza to, że ustawiając żądaną prędkość przy pomocy tempomatu, uruchamiacie jednocześnie bremsomat. W ten sposób jedziecie zawsze z zaprogramowaną wcześniej prędkością, przy czym odchylenia od żądanej prędkości nie przekraczają +/- 2 km/godz. A co się dzieje, gdy wykonacie hamowanie dopasowujące przy użyciu hamulca głównego? W takim przypadku układ elektroniczny zapamiętuje prędkość osiągniętą po zwolnieniem hamulca, a bremsomat utrzymuje dokładnie tą właśnie prędkość. Podobna sytuacja występuje przy dodawaniu gazu, a wiec przyspieszaniu. Funkcja bremsomatu zostaje dopasowana w identyczny sposób do podwyższonej prędkości jazdy. Ogólnie, komfortowe i funkcjonalne zarządzanie zwalniaczem prowadzi do jego częstszego użycia, a tym samym uzyskania wyższej ekonomiczności eksploatacji pojazdu oraz większego bezpieczeństwa jazdy - ku satysfakcji kierowcy i spedytora.
Zalety:
- Stała i wysoka moc hamowania wszystkich hamulców tarczowych.
- Wysokie bezpieczeństwo aktywne w wyniku krótkiej drogi hamowania oraz dużej rezerwy mocy hamowania.
- Regulacja siły sprzęgania poprawiająca działanie hamulców całego zestawu.
- Harmonizacja stopnia zużycia okładzin hamulcowych.
- Innowacyjny system zarządzania zwalniaczem podwyższający bezpieczeństwo jazdy oraz zmniejszający zużycie hamulca głównego."
Źródło:
http://www.truck.friko.pl/marki/man_pod_tg.htm