wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Volkswagen Constellation
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1523
Strona 1 z 2

Autor:  kalym [ 08 paź 2005, 23:24 ]
Tytuł:  Volkswagen Constellation

Ciężarówka oferowana na rynek brazylijski, bliskiego wschodu i afryki polnocnej nie jest oferowana w Europie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Recife - Volkswagen Trucks and Busses, subsidiary of the German giant in Brazil, announced yesterday (19), in the city of Resende, in the southeastern Brazilian state of Rio de Janeiro, an investment worth US$ 436.3 million in Brazil to set up an exports platform to the Middle East and South Africa. The expansion of the industrial plant, installed in Rio de Janeiro since 1997, will create a new work shift (directed exclusively to exports), with a physical enlargement of 20%. The new hit by Volkswagen in the Arab market will be the Constellation line, vehicles with cargo capacity of above 43 tonnes.

The Constellation line of trucks is formed by the models VW 19.320 Titan Tractor, VW 17.250 and VW 24.250. "The development project for this new line involved more than 200 professionals and consumed more than 7 million kilometres in tests in South America, Africa and Europe," says Roberto Cortes, CEO at Volkswagen Trucks and Busses, which manufactures trucks 25 models and nine different bus chassis for the domestic market, as well as specific products for other countries. In the Constellation line project alone some US$ 283.6 million were invested.

For the while, the VW trucks will be exported ready to the Middle East. As of next year, however, they will be shipped in semi-dismantled modules for the final assembly in Abu Dhabi, capital of the United Arab Emirates. As was reported by ANBA in December 2004, a trade agreement signed between Volkswagen and the emirate's state-owned company Mubadala Development Company foresees an industrial unit with the capacity of manufacturing up to 3,000 vehicles per year, with an investment of 40 million euros (almost US$ 50 million, by the current exchange values).

Still according to the Volkswagen Trucks and Busses CEO, the industrial plants in Resende and Abu Dhabi - to which another will be added, in the future, in South Africa - will be responsible for meeting the demand in the entire southern hemisphere of the planet. "These three units will answer, in the next five years, for the exports to 30 countries," reveals Cortes.


The new line of trucks Constellation was born out of the association between German and Brazilian engineers. The highlights are the daring design and comfort unknown up to now in the category. The new bunk cabin and the high ceiling have a modern design, functional attributes and a great number of items that ensure convenience in the series vehicles. Inside the cabin, a 1.95 metre tall person can stand upright and may rest comfortably in a 2 metre-long bed.

Entirely designed in digital stations at the Volkswagen Design Centre in Wolfsburg, it offers strict ergonomics standards, due to the use of new technological tools. The great size and strength of the lines of the cabins make out of the Constellation a vehicle of easy recognition, even at a distance. At night, the headlights' exclusive design differentiates the model.

(C) autokiste.de
(C)samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=7901 by kuules


Jak ktoś chce może przetłumaczyć tekst. :wink:

Autor:  kalym [ 09 paź 2005, 19:50 ]
Tytuł: 

Jeszcze taką fotke znalazłem

Obrazek
I takie coś może nienajwiększe ale zawsze coś Obrazek
I też znalazłem mało fotke środka. :D
Obrazek
(C)jcsol.com.br
(c)correiodoestado.com.br
(c)sivaonline.pt

Autor:  waldii [ 10 lis 2006, 13:37 ]
Tytuł: 

Znalazłem troszkę fotek wnętrza, typowy niemiec: wszędzie ład i porządek. Mimo to wnętrze mi się podoba i jeszcze sprzęt audio Clariona 8)

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Źródło: http://www.hadel.net

Autor:  bosman [ 10 lis 2006, 18:27 ]
Tytuł: 

A ja jestem zadowolony z tej ciężarówki...
VW daje zadowalający komfort i przestrzeń w sprzedawanych przez siebie autach, więc mysle, że ten model nie zawiedzie.
Wygląd nie ma dla mnie takiego znaczenia jak trwałość i ekonomia.
Oczywiście wprowadzając ten model VW na europejski rynek należy dokonać kilku drobnych zmian: inne światła tylne(te które widać na zdjęcach nie są zgodne z europejskimi normami), zwiększyć moce silników, wprowadzić wersje LowDeck, powiększyć nieco kabine itp.
Oczywiście bardzo ważne aby stworzona została sieć serwisowa i dystrybucja części do tego modelu, to jest moim zdaniem najkosztowniejsze zadanie.

PS. Pozatym przydałoby się jakieś zamieszanie w wielkiej 7, zmobilizowało by to innych producentów do tworzenia lepszych(być może tanszych) aut.

Autor:  ..::bielik::.. [ 04 mar 2009, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Titan Tractor 4x2 19.320

Silnik
Rzędowy,szescio cylindrowy(ISC 315) z turbosprezarką i chłodnicą powietrza doładowujacego,sterowany elektronicznie bezposredni wtrysk paliwa typu common-rail.Norma emisji spalin Euro3
Pojemnosc skokowa 8270cm3
Moc-238kW/320KM przy 2000obr/min
Maks. moment obr. 1288Nmprzy 1300-1600obr/min

Napęd
Sprzegło: suche sprzegło jednotarczowe o srednicy 430mm,ze wspomaganiem pneumatycznym i hydraulicznym sterowaniem
Skrzynia biegow: mechaniczna ZF 16 S 1650 bez wspomagania,przekładnia głowna 4-biegowa z dwubiegowym reduktorem i przekładnia zdwajajacą,schemat zmiany biegow podwojne H,16 biegow do przodu,2 biegi wsteczne

Układ jezdny,podwozie
Ciagnik siodłowy 4x2,rama podłuznicowa z przyspawanymi belkami poprzecznymi,kabina dalekobiezna wysoka z wyposazeniem dla jednego kierowcy,instalacja elektryczna 24-woltowa.
Z przodu sztywna oś Meritor MFS-13 z resorami parabolicznymi,amortyzatorami hydraulicznymi,stabilizatorami poprzecznymi,maks. nacisk osi 6,1t. Z tyłu oś sztywna Meritor RS 23-165.Dwa miechy zawieszenia pneumatycznego,stabilizator poprzeczny maks. nacisk osi 11t,włączana blokada mechanizmu rożnicowego,oś hipoidalna

Układ hamulcowy
Pneumatyczny dwuobwodowy,z przodu i z tyłu hamulce bebnowe, modulator hamowania.Hamulec silnikowy,sprezynowy hamulec postojowy działajacy na os tylnia.

Wymiary
Długosc/szerokosc/wysokosc--6085/2507/3359mm
Rozstaw osi -- 3560mm
Masa własna--6710kg
Dopuszczalna masa całkowita--16 000 kg
Pojemnosc zbiornika 480l

Autor:  FLYP [ 05 mar 2009, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Obrazek
Troszkę duże: http://i150.photobucket.com/albums/s97/ ... 1236266443
http://img.auto.com.pl/wiadomosci/o/187/955_b.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t85/ ... 3/x901.jpg
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bonus:
Co to za model?

Źródło: Google.com

Autor:  jelcz 417 [ 05 mar 2009, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

ale ten dźwig to chyba komputerowo zrobiony jest :/

Autor:  FLYP [ 05 mar 2009, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

No bardzo, widać że wisi w powietrzu i taki troszke za duży jest ten VW albo most za mały na niego :E Ale nie róbmy OT.

Autor:  Harry_man [ 05 mar 2009, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Ogólnie to auto wygląda paskudnie, ale ten w wersji strażackiej jest niczego sobie :) Ciekawe czemu VW nie chce sprzedawać go na rynku europejskim. Zwłaszcza teraz, kiedy ma pod skrzydłami scanię i mógłby się wprosić do ich sieci serwisowej.

Autor:  FLYP [ 07 mar 2009, 12:47 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Przednia szyba mogłaby być nieco większa a na pewno autko wg mnie byłoby ładniejsze.

Autor:  Michas [ 01 kwie 2009, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Nie rozumie konstruktorów tego autka kabina wysoko zamieszczona a tu takie wielki garb po środku w scani R jest niżej zamieszczona kabina ale takiego graba nie ma w kabinie.

Autor:  krcr [ 01 kwie 2009, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Cytuj:
Ogólnie to auto wygląda paskudnie,
De gustibus non est disputandum
Mi się akurat podoba, przypomina mi samochody retro. lata 40,50
Fajny przód ma, taki trochę mopsowaty, ale sympatyczny.
btw 320 KM to chyba raczej na wożenie styropianu :)

//Do kolegi poniżej
Tak, nie mam pojęcia o ciężarówkach. Jeżdżę Żukiem i sklejam modele z kartonu.
Ale marzę, że kiedyś zostanę Tirowcem i będę jeździł Volvo fh16@700

Autor:  jelcz 417 [ 02 kwie 2009, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Weź takiego Jelcz który miał nieco ponad 200km i jakoś woził towary i nie raz był przeładowany, a jeżeli mówisz że 320km to za mało to znaczy że nie masz pojęcia o ciężarówkach :p takie jest moje zdanie. (styropian to ty nawet maluchem przewieziesz)

Autor:  ciucma102 [ 02 kwie 2009, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Tylko weź pod uwagę zestaw 40T i np jakieś górki i taki constelation wymięka. Kiedyś ta sama trasę co teraz robiło się 2x dłużej do tego nie było emisji spalin tak rygorystycznych i takiego szybkiego transportu.

Wiec jak dla mnie to 320km nie powala na kolana

Autor:  glaca [ 05 kwie 2009, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Rynek brazylijski jest trochę uboższy i jego oczekiwania spełnia właśnie ten samochód.Musi byc prostszy w obsłudze i tańszy, co za tym idzie 320KM.Wiele marek na rynkach płd.ameryki indii chin stosuje rozwiązania ze starszych modeli.ponieważ oprócz sieci serwisowej wypadałoby miec mechaników przeszkolonych w najnowszych rozwiązaniach tech. a o to tam nie jest łatwo z powodu kosztów.

Autor:  kajttek [ 04 cze 2012, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Volkswagen Constellation

Niby 320 koni, ale 2 naczepy ciągnie:
Obrazek

Autor:  KonradN [ 11 mar 2013, 20:45 ]
Tytuł:  Ciągnik od VW

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 5f5pAQv6HM

Dobrze widzę czy to tylko moja fantazja ? Czy jest to ciągnik siodłowy od VW ? Filmik stary a jakoś nie było za bardzo nic słychać o tym pojeździe. Ktoś coś wie ?

Autor:  vand [ 11 mar 2013, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Ciągnik od VW

Dobrze widzisz.
Ciekawostka.concept car
Coś takiego jak to:
Klik

Chociaż takiego merca widziałem ze dwa razy na A2 koło Magdeburga

Autor:  Cyryl [ 11 mar 2013, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Ciągnik od VW

robią takie w Ameryce Południowej już od dawna.
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... 666406,320

natomiast ten pojazd koncepcyjny (na bazie Mercedesa projekt Colaniego), a było ich chyba 3 ma ponad 30 lat. sam widziałem go w Getyndze na jakiejś wystawie ponad 20 lat temu.

Autor:  KonradN [ 11 mar 2013, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Ciągnik od VW

Vand ciekawe jak radzi sobie to coś z oporami powietrza. Cyryl wiadomo czemu nie ma w europie ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/