wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15304
Strona 1 z 1

Autor:  ule [ 14 cze 2008, 21:27 ]
Tytuł:  praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

Witam
Zaczynam pracę jako kierowca w składzie budowlanym i moja praca bedzie polegała na doworzeniu materiałów budowlanych do klienta wraz z rozładunkiem przy pomocy HDS-a, i mam kilka pytań dotyczących tego rodzaju pracy (pracuje godz. od 7 do15)
Kiedy muszę zmienić tarczki w tacho (zaraz po przyjściu do pracy o godz 7)?
Jak mam zacząć jeździś skoro nie mam poprzednich tarczek tacho?(co w przypadku kontroli)
Jak ma się do mnie przepis o stosowniu przerw skoro ja nie jeżdzę ciagle tylko krótkie odcinki z postojami na załadunek i rozładunek?

Autor:  Matee [ 15 cze 2008, 11:46 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

Cytuj:
Kiedy muszę zmienić tarczki w tacho (zaraz po przyjściu do pracy o godz 7)?
Jak mam zacząć jeździś skoro nie mam poprzednich tarczek tacho?(co w przypadku kontroli)
Jak ma się do mnie przepis o stosowniu przerw skoro ja nie jeżdzę ciagle tylko krótkie odcinki z postojami na załadunek i rozładunek?

Jeśli chodzi o tarczki - od 7 do 15 masz osiem godzin pracy. Czyli masz 16 godzin przerwy, pomiędzy jednym dniem pracy a drugim. Jeśli skończysz RÓWNO o 15 to ok. zostawiasz tarczkę i rano nie później jak o 7 wkładasz nową. Tarczka bowiem to 24 godziny i w tym musi zawrzeć sie dzienny czas jazdy, pracy i pauz. Jeśli natomiast przekroczyłbyś - dajmy na to trzeba zostać do 17 - wtedy wraz z końcem pracy wyciągasz tarczkę i wkładasz nową, normalnie wypisaną - rano przychodzisz do pracy i znów zmiana - na tej którą wyciągasz zostaje wyrysowana tylko pauza dobowa.


Druga kwestia - jak jeździć na tacho. Bardzo prosto. Jeśli masz krótkie trasy, gdzie za jednym zamachem bez przerwy nie jedziesz przez 4,5 godziny to ustaw selektor na młoteczki i pilnuj tylko abyś nie przekroczył 13 godzin pracy i będzie ok. Na pewno gdzieś po drodze zdarzy sie pauza, np. coś zjeść :) Wtedy ustaw selektor na łóżko i dla pewności jedz przez 45 minut :D

Ostatnia sprawa - odnośnie poprzednich tarczek. Pracodawca musi wystawić Ci zaświadczenie o tym, że przez 28 poprzednich dni nie byłeś zatrudniony jako kierowca/nie prowadziłeś pojazdu. Ja jak zaczynałem nową pracę to dla pewności przez pierwszy miesiąc woziłem ze sobą Umowę o pracę

Autor:  wiesiek255 [ 15 cze 2008, 13:04 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

Matee twoja teoria jest bez sensu ze zmianami tarczek. sam piszesz ze tarcza jest na 24h wiec nie wazne czy skonczy o 15 czy 17 ta sama tarcza zostaje do nastepnego dnia do 7 rano. nie slyszalem zeby 2 razy dziennie zmieniac tarcze w tacho

Autor:  Matee [ 15 cze 2008, 13:26 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

heh .. faktycznie bezsensowny błąd - aby moja teoria miała uzasadnienie, prace musiałby skończyć gdzieś tam po 22(co jest raczej nierealne, a nawet wbrew przepisom) wtedy na 9 a także 11 godzinną pauzę zabrakło by miejsca na tarczce. Zwracam honor ;D

Autor:  harnasio [ 15 cze 2008, 13:40 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

W jakim celu w ogóle zostawiać tarcze w tachografie? Wkładamy o 7 wyjmujemy po zakończeniu pracy, wypisujemy resztę w odpowiednie pola, na wszelki wypadek wkładamy jakaś starą żeby sie rysik nie psuł, potem rano znów wkładamy nową i tak codziennie. Dzięki temu nie trzeba myśleć czy zdążę rano wyjąć tarcze czy nie, aby nie zaczęła rysować się ponad 24 godziny.

Moze troche dziwnie napisane ale jakoś nie miałem weny aby to ładniej ująć :D

Autor:  Matee [ 15 cze 2008, 13:59 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

harnasio : dokładnie może być tak jak napisałeś, pod warunkiem ze autko nie będzie sie ruszało z miejsca przez czas pauzy. Kilometry będą sie zgadzały i wszystko ok, tylko na rewersie tarczki dla pewności dorysować sobie pauzę i gites. Jeśli natomiast ktoś inny nim pojedzie wtedy potrzebne będzie zaświadczenie o nie prowadzeniu auta w tym okresie.

Autor:  wiesiek255 [ 15 cze 2008, 15:36 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

mysle ze konsekwencji by nie bylo jakby przerysowalo pauze ponad 24h gorzej jakby po tych 24 narysowalo jazde.

Autor:  harnasio [ 15 cze 2008, 18:45 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

Cytuj:
Jeśli natomiast ktoś inny nim pojedzie wtedy potrzebne będzie zaświadczenie o nie prowadzeniu auta w tym okresie.
To akuart da się obejść banalnym sposobem.

Zreszta jeśli firma pracuje od 7 do 15 to nie sądze aby auto przemieszczało się po zamknięciu firmy :D

Autor:  ule [ 15 cze 2008, 19:39 ]
Tytuł:  Re: praca jako kierowca w składzie budowlanym kilka pytań

Firma ogólnie pracuje do godz 17 ale tylko ja mam prawo jazdy kat C więc samochód napewno nie bedzie wyjeżdzał poza firmę bezemnie no najwyżej moze zostać przestawiony w inne miejsce niż go zostawiłem. A powiedzcie mi jeszcze w jakiej pozycji ustawiać tacho w godzinach pracy? i co się stanie jeśli w porę nie zdąże wymienić tarczki po 24H (i przerysjue ją dalej oczywiście przed rozpoczęciem pracy bez przemieszczaniam pojazdu)
I jeszcze co sie stanie jak zapomnę rano o godz 7 zmienić tarczke w tacho oczywiście samochód bedzie cały czas stał

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/