wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FM 2008 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15970 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jacek [ 01 sie 2008, 18:32 ] |
Tytuł: | Volvo FM 2008 |
Nowe Volvo FM Cysterny, śmieciarki, pojazdy dystrybucyjne, pojazdy budowlane lub pojazdy długodystansowe. Volvo FM to koń pociągowy, zaprojektowany z myślą o szerokim zakresie zastosowań. Dzięki niskim kosztom eksploatacji i wytrzymałemu, ale lekkiemu podwoziu, pojazd ten jest trwały i niezawodny, jak żaden inny samochód ciężarowy. A bogata gama układów napędowych pozwala dostosować Volvo FM do konkretnych zadań transportowych. Volvo FM pokazuje, czym według nas jest uniwersalność. Stworzony do wydajnej pracy ■ Rozstaw osi od 3 do 6,7 m ■ Ciągnik siodłowy lub podwozie samochodu ciężarowego ■ Silnik D9B: 300, 340 lub 380 KM ■ Silnik D11B: 390 lub 430 KM (tylko ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2) ■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM ■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM ■ Oszczędność ■ Bezpieczeństwo ■ Kilka wygodnych kabin Nowy silnik D11B Silnik D11B charakteryzuje się niską emisją zarówno spalin, jak i hałasu. Wykorzystuje platformę konstrukcyjną wspólną z silnikami D13, D16 i D9. Spełnia normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. W Volvo FM jest dostępny w wariantach o mocy 390 i 430 KM. Główne cechy: ■ Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych. ■ Niskie zużycie paliwa. ■ Elektroniczny układ sterowania (EMS) ■ Hamulec silnikowy o wyjątkowo wysokiej skuteczności (opcja). ■ Zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej (opcja). Typ: D11B 390, EU4 SCR / EU5 SCR. D11B 430, EU4 SCR / EU5 SCR. Moc maks.: 430KM (319kW) / 390KM (287kW) przy 1800-1900 obr/min. Maks. moment obrotowy: 430KM - 2100 Nm przy 1100-1300 obr/min. / 390KM - 1880 Nm przy 1000-1400 obr/min. Maks. prędkość obrotowa: 2100 obr/min. liczba cylindrów: 6. Średnica cylindra:123 mm. Skok tłoka: 152 mm. Pojemność skokowa: 10,8 dm3. Moc hamulca wydechowego (EPG): 160 kW (2400 obr/min). Moc hamulca silnikowego (WEB): 290 kW (2400 obr/min). Ekonomiczny zakres prędkości: 1050-1500 obr/min. Optymalny zakres prędkości: 1200-1350 obr/min. Przystawka odbioru mocy napędzana od silnika: 650 Nm - standard, 1000 Nm - opcja. Objętość oleju przy wymianie: 36L. Liczba filtrów oleju: 2 pełnoprzepływowe, 1 bocznikowy. Masa (bez oleju): ok. 980 kg. (c) http://www.volvotrucks.pl ; czasopismo "kierunek Volvo" |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 01 sie 2008, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda, bo jak widać ma sporo zastosowań. Z nową kabiną może sprzedaż wzrośnie, szkoda tylko, że nie zmienili lamp na inne |
Autor: | Borek [ 02 sie 2008, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: Jakoś model FM w konfiguracji ciagnika siodłowego w Polsce nie sprzedaje się rewelacyjnie a szkoda
z tego co zaobserwowalem to sporo fm jezdzi pod cysterkami glownie flota orlen oraz klacska (chyba dobrze napisalem ) model fm jest rowniez bardzo popularny jako czterooska pod wywrtoem.
|
Autor: | Igor [ 02 sie 2008, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Ale nie jest tak popularny jak na przykład w Holandii, czy Belgii, gdzie ciągniki Volvo Fm wykorzystywane są do ciągnięcia naczep chłodni, izoterm czy silosów w transporcie krajowym (choć w przypadku silosów nawet w międzynarodowym). Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH. |
Autor: | Bajzel [ 02 sie 2008, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern
|
Autor: | Levuss [ 02 sie 2008, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: Cytuj: Dziwi mnie natomiast to, że Volvo pokusiło się o "założenie" wyższego dachu (LXL), ale nie zmieniło maski i świateł na te nowe, pochodzące z odświeżonego FH.
Myślę, że to kwestia czasu, a Volvo po prostu chcę wypromować póki co jak najmocniej swojego flagowego 'potwora', czyli FH16 i ciężarówkę między narodową, czyli FH, bo to na nich głównie opiera się szwedzki koncern |
Autor: | Igor [ 02 sie 2008, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Tak, to jest proste, że w najbliższej przyszłości FM doczeka się elementów z większego brata, ale chodzi mi o coś innego. Volvo wprowadza wersję FM 2008, w której montowane będą nowe silniki, jest nowy rodzaj kabiny i blenda przeciwsłoneczna jest taka jak w nowym FH. Czy to nie oznacza, że w najbliższym czasie FM pozostanie takie jakie jest? |
Autor: | Bono29 [ 02 sie 2008, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Mi zawsze FM się podobało, teraz również. Mam takie pytanie Cytuj: ■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?
■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM |
Autor: | Łukaszz [ 02 sie 2008, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: Mam takie pytanie
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie.
Cytuj: ■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM |
Autor: | Levuss [ 03 sie 2008, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: Cytuj: Mam takie pytanie
W silnikach D13A zastosowano technologię oczyszczania spalin SCR (z dodatkowym mocznikiem), natomiast w D13B mamy technologię EGR (bez dodatkowego mocznika). Ponadto D13A spełnia zarówno normę Euro4 jak i Euro5, a D13B tylko Euro4. Tak to można opisać w krótkim skrócie. Cytuj: ■ Silnik D13A: 360, 400, 440 lub 480 KM
Czym one się różnią (poza mocami)?■ Silnik D13B: 360, 400 lub 440 KM |
Autor: | gka3 [ 09 sie 2010, 12:56 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR D13B ma SRC czyli AdBlue |
Autor: | Mariuszz [ 10 sie 2010, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM 2008 |
Cytuj: D13A nie ma SRC czyli AdBlue i EGR
Chyba raczej: SCR
D13B ma SRC czyli AdBlue |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |