wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Nacisk na oś http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16173 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | martinfh [ 16 sie 2008, 18:54 ] |
Tytuł: | Nacisk na oś |
Witam, czy orientuje się ktoś w naciskach na oś w naczepie na szerokim i wąskim rozstawie osi, oraz o naciskach na osie na konkretnych drogach. z góry dzięki |
Autor: | Aladyn [ 31 sie 2008, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Nacisk na oś |
Myśle, że to powinno ci pomóc § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu z zachowaniem wymagań, o których mowa w § 5, nie może przekraczać: - pojazdu pojedynczego, z wyłączeniem naczepy: a) dwuosiowego, z zastrzeżeniem lit. b) - 16 t, b) dwuosiowego autobusu o zawieszeniu kół pneumatycznym lub równoważnym - 18 t, c) trzyosiowego - 24 t, d) o liczbie osi większej niż trzy - 32 t, e) autobusu przegubowego - 28 t, - pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy: a) o liczbie osi nie większej niż cztery - 32 t, b) o liczbie osi większej niż cztery, z zastrzeżeniem pkt. 3 - 42 t, - pojazdu członowego składającego się z trójosiowe-go pojazdu silnikowego i trójosiowej naczepy, przewożącego 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 t. 2. Udział masy na oś (osie) napędową (napędowe) pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25%, a w odniesieniu do samochodu osobowego udział masy na oś przednią nie może być mniejszy niż 30%; dotyczy to pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 marca 1998 r. § 4. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych 'osiami składowymi', w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m. § 5. 1. Nacisk osi pojedynczej, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekraczać 80 kN. 2. Nacisk osi wielokrotnej nie może przekraczać sumy dopuszczalnych nacisków osi składowych. 3. Nacisk osi składowej, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekraczać przy odległości od sąsiedniej bliższej osi składowej: 1) do 1,20 m - 57,5 kN, 2) powyżej 1,20 m do 1,30 m - 65,0 kN, 3) powyżej 1,30 m - 72,5 kN. 4. Pojazd, którego nacisk osi pojedynczej przekracza wielkości określone w ust. 1, lecz nie przekracza 100 kN, a dla osi napędowej pojazdu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b), przy zastosowaniu kot bliźniaczych 115 kN, oraz pojazd, którego nacisk osi składowej przekracza wielkości określone w ust. 3, może uczestniczyć w ruchu na: - drogach krajowych oznaczonych numerami jednocyfrowymi i dwucyfrowymi, z wyłączeniem dróg wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, - odcinkach dróg krajowych oznaczonych numerami trzycyfrowymi, ze znakami z obrzeżem składającym się z białych i czarnych kwadratów, wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia, - odcinkach dróg oznaczonych znakami zakazu wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż 100 kN, - drogach leżących w ciągu dróg wymienionych w pkt 1 - 3 oraz na trasach regularnej komunikacji autobusowej w granicach administracyjnych miast. 5. Nacisk osi składowej pojazdu, o którym mowa w ust. 4, nie może przekraczać przy odległości od sąsiedniej bliższej osi składowej: 1) do 1,10 m - 57,5kN, 2) powyżej 1,10 m do 1,20 m - 65,0 kN, 3) powyżej 1,20 m do 1,30 m - 72,5 kN, 4) powyżej 1,30 m, z zastrzeżeniem pkt 5 - 80,0 kN, 5) powyżej 1,30 m, przy osi podwójnej, dla osi napędowej - 100,0 kN, pod warunkiem że łączny nacisk nie przekracza 160,0 kN. Podstawy prawne Dz.U.98.40.232 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków i trybu wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych. Dz.U.99.44.792 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Dz.U.98.40.232 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 19 marca 1998 r. w sprawie warunków i trybu wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych. (Dz. U. z dnia 28 marca 1998 r.) Na podstawie art. 61 ust. 14 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086) http://www.lodz.gddkia.gov.pl/index2.ph ... wietl&id=3 <--- link do całości pozdrowionka |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |