Online
Użytkownik
Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław
pierwsze trzeba zdiagnozować przyczynę.
gdyby zawór nie trzymał w pompie i paliwo schodziło, byłyby też kłopoty przy odpalaniu na zaciąg, bo byłby zauważany czas nim paliwo zostanie podpomopwane do pompy wtryskowej.
moim zdaniem przyczyna jest taka:
zużyte są pierścienie i gładzie w tulejach cylindrowych.
w momencie odpalania zimnego silnika zimny olej uszczenia pierścienie i jest sprężanie, natomiast gdy silnik się rozgrzeje rzadki olej spływa do miski olejowej, nie ma ciśnienia w komorach spalania,a kompresja podczas pracy idzie na skrzynie kobrowo-tłokową.
sposoby sprawdzenia:
1. sprawdzić czy podczas pracy rozgrzanego silnika po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się z niego siwy dym, czy tylko nieznacznie chlapie olej rozbryzgiwany wałkiem rozrządu i dźwigniekami zaworów.
2. sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku.