Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sie 2008, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam w manie f 90 mam centralne smarowanie vogel ustawiłem je żeby smarowało co 4,5 godziny i właśnie mija 4,5 godziny i zapala się kontrolka i już tak pozostaje central wtedy smaruje może z 5 minut i nie może przestać. Na sterowniku zapala się 2 lampka od lewej a wraz z nią kontrolka od centralnego. Wydaje mi się , że powodem może być brak samru lub czujnik ciśnienie smaru. Ale widać smar chyba, że został on tylko na ściankach sterownika. Proszę o pomoc z góry dzięki sebo. :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 sie 2008, 5:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli zapala się kontrolka to zacznij od napełnienia smaru.
Bo z regóły na ściankach zostaje smar lub są tak brudne od srodka że nie widać poziomu smaru

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 sie 2008, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Wiec tak dziś posprawdząłem wszystko i w centralu był zielony samr i było go 3/4 zbiorniczka dla pewności spusciłem go i napełnbiłem do pełna żótłtym smarem AGIP po napełnienbiu sprawdziłem czy central pompuje no i pompuje smar wylatuje ale po wcisnieciu tego guziczka na sterwniku central samruje z 5 minut po czym sie wyłańcza i zapala się druga od prawej dioda wraz z kątrolką sprawdziłem tez czyjnik był tylko do połowy wkręcony i latał wykreciłem popryskałem WD i sprawdziłem czy daje prad bez ciśnienie nie daje pradu a gdy podłaczyłem pod sprężarke 8 bar też pradu nie dawał więc czyjnik chyba do wymiany po przykręceniu czujnika nadal jest to samo po skasowaniu błedy po 4 godzinach jazdy kątrolka się znów zapala :/ Man powiedz na jakiej zasadzie to działa czy to czyjnik ma prawo wyłończy smarownie czego nie robi i to dlatego wywala błąd? z górzy dzięki za pomoc :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 sie 2008, 14:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Ciśnienie na wyjściu z urządzenia to ok. 30 bar. Więc trudno by przy ośmiu czujnik załączył.

_________________
ego


Post Wysłano: 25 sie 2008, 15:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

To jak w inny sposób można sprawdzic czujnik? :wink:
P.S. Zmostkowałem ten czyjnik i po zmostkowaniu central nadal pracował ni wyłączył się i przy zwieraniu przewodów nic nie zaiskrzyło wygląda to tak jakby na czyjnik nie dochodził prąd :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 26 sie 2008, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Z tego co wiem, to do centralnego smarowania w manie F2000 powinno stosować się smar półpłynny, nie zielony ani żółty bo są to smary gęste - być może w tych starszych układach w F90 jest inaczej.
Co do elektryki gdybyś nie mógł sobie poradzić to proponuję wstawić niezależny wyłącznik mechaniczny-elektryczny w obwód. Uruchamiać centralne tym czerwonym guzikiem na pompie i po około 30-50 obrotów wyłanczać wyłącznikiem który wstawisz. Trochę skomplikowane, ale niezawodne, a sterowanie elektroniczne często zawodzi. W pompie w dolnej części jest płytka z elektroniką i ten element często zawodzi. W nowszym smarowaniu jest potencjometr do ustawiania częstotliwości włączanie się pompy i drugi, którym reguluje się liczbę obrotów.


Post Wysłano: 26 sie 2008, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ja mam centralne smarowanie Vogel nie bek max jak w f 2000 w f 2000 działa idealnie a w f 90 jest sterownik na którym ustawia się czestotliwość do niego idzie kostka 6 pinowa.
1-dwie masy dwa brazowe kabelki
2-dwa kable 450
3-446
4-447
5-448
6-308
Kabel 447 i 450 idzie do czyjnika przy rozdzielaczu.
Do pompy idzie brązowy wraz z białym.
Może mi ktos powiedziec jak to działa bo niemoge zrozumieć jaka role odgrywa czyjnik sicnienia. ponieważ serownik jes czasowy włacza pompe co pewien czas więc czyjnik według mnie jest zbedny chyba, że o czyjnik ma za zadanie wyłączanie serownika gdy w układzie jes wysarczajsca ilośc smaru. Ale u mnie ego nie robi mało tego gdy pompa smarowała podłączyłem 2 kable w miejsce tego czyjnika i zwarłem pompa nie przesała działać smarowała dotąd aż na seroniku zaswieciła się druga od prawej dioda a wraz z nią karolka na desce. Dzisiaj zrobie fote sterownika. :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 26 sie 2008, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Możesz zmostkować aba przewody od czujnika przy sterowniku ja to kiedyś zrobiłem za pomocą spinacza stojac na granicy. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest że nie zaświeci się kontrolka gdy zabraknie smaru. Że central pracuje około 5 minut ten typ tak ma

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 sie 2008, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mostkowałem przy samym czyjniku i nic o nie dało nadal świeciła się kontrolka od cenrala spróbuje jeszcze zmostkować przy samym serwoniku. Wydaj mi się, że gdzieś kable się przetarły> A en czujnik to jest tylko od tego, że zapala kontrolke gdy nie ma smaru?

_________________
MAN


Post Wysłano: 27 sie 2008, 7:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak ten czujnik ma jedynie ma zadanie kontrolę czy panuje ciśnienie w przewodach czyli dokładnie czy jest podawany smar czy nie. Przy braku smaru czyli braku ciśnienia zapala się kontrolka.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 sie 2008, 1:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

OK to juro jak będe miał czas to przeciągnę nowe przewody od samego seronika do czujnika i zobaczę co wedy będzie się dziać :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 29 sie 2008, 23:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Więc tak zmostkowałem kabel 450 z 447 przy samym sterowniku i zaswieciła się 1 od lewej dioda w instrukcji wyczytałem, że swieci się wtedy kiedy jest ciśnienie więc to prawidłowa reakcja na zmostkowanie. Nacisnąłem ten przycisk z boku sterownika zaczęło smarować, smarowało z 5 minut i przestało mimo mojego zdziwnie kontrolka się nie zapaliła więc z ciekawosci nacisnąłem jeszcze raz i kontrolka już się zapaliła po skończeniu smarowania. Wykasowałem błąd i odłączyłem mostek i wcisnąłem znów ten przycisk kontrolka po skończeniu smarowania od razu się zapaliła spróbowałem jeszcze raz smarować i znów się zapaliła wiec jakby poprawa jakas jest, ale dlaczego po ponownym wciśnięciu przycisku kontrolka zapaliła się może nie powinno się jej włączać 2 razy :?: :wink:

_________________
MAN


Ostatnio zmieniony 30 sie 2008, 23:42 przez sebotrucker, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 30 sie 2008, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Więc tak zmostkowałem kabel 450 z 447 przy samym sterowniku i zaswieciła się 1 od lewej dioda w instrukcji wyczytałem, że swieci się wtedy kiedy jest ciśnienie więc to prawidłowa reakcja na zmostkowanie. Nacisnołem en przycisk z boku sterownika zaczęło smarować smarowałem z 5 minut i przestało mimo mojego zdziwnie kątrolka się nie zapaliła więc z ciekawosci nacisnołem jeszcze raz i kątrolka już się zapalił po skączeniu smarowania. Wykasowałem błąd i odłączyłem mostek i wcisnołem znów ten przycisk kąrolka po skaczeniu smarowania odrazu się zapaliła spróbowałem jeszcze raz smarować i znów się zapaliła wiec jakby poprawa jakas jest, ale dlaczego po ponownym wciśnieciu przycisku kątrolka zapaliła się moze niepowinno się jej właczać 2 razy :?: :wink:
Gratulacje za fachowość praktyczną.Serio. To teraz w ramach relaksu może by nad stroną teoretyczną popracować? Istnieje także coś takiego jak interpunkcja (czyli przecinki i kropki po prostu), ale to może zbyt wiele na jeden raz. Powodzenia także w tej dziedzinie! :)

_________________
ego


Post Wysłano: 30 sie 2008, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ego ja nie mam czasu siedzieć na forum a gdy już jestem to bardzo późno nie patrzę na interpunkcje gdyż jestem bardzo zmęczony, więc przepraszam za błędy i poprawiam :wink:

_________________
MAN


Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 10:06 przez Toreba, łącznie zmieniany 4 razy.
Radzę jednak zwrócić uwagę na ortografię. Tyczy się to wszystkich Twoich postów, nie tego jednego.


Post Wysłano: 11 wrz 2008, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2008, 19:45
Posty: 5
GG: 1718094
Lokalizacja: Marki

Czołem.
Przede wszystkim czujnik w układach Vogla przy pompie KFU ze sterownikiem zewnętrznym czyli takim jaki posiadasz jest czunikiem który jak już wspominał jeden ze forumowiczów reaguje na ciśnienie w układzie. Wzorcowe ciśnienie w w/w to 35 Bar i na zbliżone ciśnienie oczekuje czujnik. A działa to tak: pompa załącza się pompując w układ smar czeka na sygnał zwrotny z czujnika że ciśnienie jest właściwe. Następnie przestaje pompować i wtedy spada ciśnienie otwierając zawory w rozdzielaczach tłoczkowych podając właściwe dawki smaru na punkty. Jeśli nie dostaje takiego sygnału wyłącza się sama po kilku minutach i wówczas na sterowniku pojawia się sygnalizacja usterki. Na Twoim miejscu na początek sprawdziłbym czy najbardziej oddalone punkty od pompy są smarowane. Jeśli tak to prawdobodobnie czujnik jest uszkodzony i wtedy czeka Cię wydatek między 100 a 200 Pln. Jeśli natomiast sa niedosmarowane, proponowałbym zmierzyć ciśnienie smaru wychodzacego z pompy. Jeśli jest poniżej 30 Bar to szykuj się na wydatek około 250 EUR na pompę zębatą. Jak będziesz miał problem odezwij się na gg 1718094 lub napisz serwis@centralnesmarowanie.pl. Pozdrawiam


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2008, 10:20
Posty: 11
GG: 0

U mnie w f 90 zabrakło smaru,zapaliła się kontrolka. Napełniłem, świeci się dalej, sprawdzam na krótko smaruje.W serwisie mówią urządzenie zużyte do wymiany 4500zł. Kolega na parkingu w dwie minuty zrobił działa do dziś.Trzeba było zresetować to jak komputer.A kolega polonista pomylił forum.


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 7:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
U mnie w f 90 zabrakło smaru,zapaliła się kontrolka. Napełniłem, świeci się dalej, sprawdzam na krótko smaruje.W serwisie mówią urządzenie zużyte do wymiany 4500zł. Kolega na parkingu w dwie minuty zrobił działa do dziś.Trzeba było zresetować to jak komputer.A kolega polonista pomylił forum.
Gdy się jeżdziło dłuszy czas bez smaru układ się zapowietrza i dlatego kontrolka się zapala aby zgasła trzeba kilkakrotnie ręcznie włączyć central aby pompa napełniła przewody i wytworzyła ciśnienie. Bo w innym przypadku kontrolka będzie się palić tak jak by nadal nie było smaru w instalacji.
Ten typ centralnego ma jedną wadę przy temperaturach plus 30 i wyszych smar się rospływa i zmienia się w olej przez co też zapala się kontrolka gdyż pompa nie może zaciągnąć płynnego oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 14:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mi tez udało się zrobić central. Rozkręciłam całą pompę wymyłem i napełniłem nowym smarem, następnie odpowietrzyłam przy rozdzielaczu i nastepnie przy samych punktach smarnych czujnik umiesciłem w ropie a puxniej wszystko poskręcałem w całość i jest ok po włączeniu pompy po około 5 sekundach zapala się 1 od lewej dioda daj sygnał, że jest ciśnienie następnie central smaruje około 5 minut wyłącza się błędów nie ma u mnie niektóre punkty smarne nie były smarowane nie leciał z nich smar teraz już leci, a błedy wywalało dlatego, że niemożena zmaskować na stałe czyjnika bo on daje prad non stop a czujnik po 5 sekundach i dlatego wywalało błąd ok dzięki koledzy za pomoc. Temat można zamknąć :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: