Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lis 2010, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Witam
Mam mańka tga 26,480 z 2003r.Jest to wywrotka sprowadzona z niemiec i nie posiada hebla. Problem w tym,że chcę przyspawać mocowanie pługa do ramy. Moje pytanie jest takie, czy po odłączeniu klem na akumulatorach nic się nie namiesza w komputerze, jak prawidłowo zamocować hebel? . A jest chyba immo bo przy zamknięciu drzwi 2x mruga kierunkami.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 06 lis 2010, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Kompletnie nic nie stracisz z ustawien sterownikow ,smialo odpinaj akumulatory i zepnij przewody razem przed spawaniem .
A co do hebla.....cholipa ,nawet nie wiem co to jest :oops:


Post Wysłano: 06 lis 2010, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A co do hebla.....cholipa ,nawet nie wiem co to jest
Główny wyłącznik prądu przy akumulatorach :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 lis 2010, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Wielkie dzieki,tak też zrobiłem odpiołem i przyspawałem... najbardziej obawiałem się komputera ale jest ok..A hebel tak to się u nas zwie...
Jeszcze jedno pytanie montować wyłącznik główny prądu(hebel) na + czy - ?.Zastanowiło mnie to jak sprawdziłem w scanii (kupiona w polskim salonie i jest to wymagane) jest to na +... mimo iż zawsze myślałem ,że jest to wyłącznik masy czyli -..


Post Wysłano: 06 lis 2010, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Z tego co mi wiadomo to zawsze jest na + ponieważ po wyłączeniu tzw. hebla musi pozostać zasilanie na tacho a jeżeli odłączysz masę to jest to niemożliwe bo masa robi za jeden z biegunów tzw. masę.


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Teoretycznie nie ma znaczenia na ktorym "biegunie" go zamontujesz .W ciezarowkach MAN sa zawsze na plusie ,ale w autobusach juz na minusie .
PAMIETAJ ,ze czesto przed "heblem" 8) ..... sa wpiete przewody do "odbiornikow bezposrednich".Tzn np . tachografu ,oswietlenia kabiny itp.Jak wypniesz tachograf na dlugi czas to stracisz ustawienia ,chociazby,zegara i bedziesz musial go znowu ustawiac .( tak sadze :roll: )
Nie ma wymogu stalego napiecia do tych urzadzen ,wiec gdzie wstawisz "hebel" tam bedzie :]
( wszystkie male przewody na klemach ,zarowno na plusie czy minusie ,to sa wlasnie odbiorniki stale,grube przewody sa odcinane "heblem" )


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Własnie sie zastanawiałem co zrobić z tymi cienkimi kabelkami... a troche ich jest.dzieiki za podpowiedz .Dzis zauwarzyłem ,żę nie działa ogrzewanie kabiny idzie zima ja w pługu bedzie cienko... to pokrętło dziwnie lekko chodzi


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
to pokrętło dziwnie lekko chodzi
Ten typ tak ma :]
Regulacja temperatury odbywa się elektrycznie, pokrętłem ustawia się tylko temperaturę w kabinie, resztę robi komputer otwierając lub zamykając zawór od ogrzeania zalerznie od panujacej temperatury w kabinie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

No powiem ,że w kobinie nie bło zbyt ciepło pokrętło na maxsa i nic...


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź ilość płynu w chłodnicy i temperaturę rurek od nagrzewnicy czy są gorące pod atrapą. Ustaw ogrzewanie na maks i zobacz czy ciepły płyn dochodzi do nagrzewnicy jeśli nie to odłącz przewód elektryczny od zaworka wtedy powinno grzać ogrzewanie na maksa jeśli nie to masz do wymiany ten zaworek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 lis 2010, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Sprawdzę dam znać ..


Post Wysłano: 12 lis 2010, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2010, 21:24
Posty: 11
GG: 0
Samochód: ScaniaG420,Man tga26.480 wywrotki
Lokalizacja: podlaskie

Tak to ten zaworek ,juz jest ciepło..


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: