wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Agregat chłodniczy http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1691 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | HitmaN [ 09 lis 2005, 23:36 ] |
Tytuł: | Agregat chłodniczy |
mam pytanie odnośnie tego urządzenia bo ostatnio nad tym myślałem ale nie doszedłem do żadnych konkretnych wniosków. Chodzi mi konkretnie o to skąd ten agregat bierze prąd do napędzenia sprężarki. czy on bierze prąd z ciągnika albo ma jakies własne inne zasilanie ? |
Autor: | Cyryl [ 10 lis 2005, 7:25 ] |
Tytuł: | |
prąd jest potrzebny tylko do rozruchu i agregat ma własny akumulator. przewody łączące ciągnik z naczepa i tak mają za mały przekrój, aby odpalić każdy silnik spalinowy. możesz zostawić samą naczepę i agregat musi utrzymać temperaturę wewnątrz, dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta. |
Autor: | HitmaN [ 10 lis 2005, 12:24 ] |
Tytuł: | |
czyli jednym słowem to jest cały układ który jest samowystarczalny ma swój silnik spalinowy który napędza sprężarkę i alternator który ładuje akumulator potrzebny do rozruchu silnika spalinowego. |
Autor: | lukaszml [ 10 lis 2005, 16:21 ] |
Tytuł: | |
A co ile trzeba gdzieś zalewać paliwo do tego agregatu, dużo to spala... Pozdrawiam... |
Autor: | Denis [ 10 lis 2005, 16:23 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A co ile trzeba gdzieś zalewać paliwo do tego agregatu, dużo to spala...Question Pozdrawiam...Smile
Agregat ma osobny zbiornik paliwa. A ile spala to zależy w jakiej temperaturze chodzi itd
|
Autor: | lukaszml [ 10 lis 2005, 16:38 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Agregat ma osobny zbiornik paliwa.
Wiem przecież, umiem czytać... Cytuj: A ile spala to zależy w jakiej temperaturze chodzi itd
Aha, a np. jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się... Pozdrawiam...
|
Autor: | Cyryl [ 10 lis 2005, 17:44 ] |
Tytuł: | |
agregat nie chodzi na okrągło, chyba że jest duża różnica temperatur. w izotermie jest czujnik temperatury i w lepszych naczepach jest taka duża tarczka jak z tacho z wykresem temperatur. sama izoterma utrzymuje teperaturę, dzięki izolowanym ścianom. np. jeżeli w temperaturze 15 st w południe o takiej porze jak teraz ładowałem banany w Antwerpii, które wymagają 14 st. to do Wrocławia wystraczyło raz na godzinę (podwójna obsada) włączyć na 1h włączyć w nocy agregat, aby utrzymać temperaturę mimo 5 st. na zewnątrz w nocy. agregat zbija temperaturę i wyłącza się, jak temperatura wzrośnie, agregat włącza się ponownie. |
Autor: | Denis [ 10 lis 2005, 18:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się...Question Pozdrawiam...Smile
Niewiem
|
Autor: | Mihu [ 29 gru 2005, 20:21 ] |
Tytuł: | |
Pekaes daje normę 3l na motogodzinę dla agregatów Carrier i Thermo King. |
Autor: | Bury [ 15 maja 2007, 21:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: dodatkowo izoterma ma własny zbiornik paliwa, w którym za starych czasów kiedy było ograniczenie wwozonego paliwa do UE (200l) mozna było wwieźć 250l. jadąc np do Antwerpii po banany, brało sie taki przewód do przpompowywania i część paliwa szła do auta.
Teraz tak się robi na powrotach ze wschodu.Nawet nie trzeba pompować samemu,bo są miejsca,gdzie za 5zł to ktoś robi. |
Autor: | Duck [ 16 maja 2007, 14:42 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy". Pobiera mniej paliwa i przedewszystkim dłużej trzyma temperaturę. Kiedyś słyszało się, że Carrier nieprzyjemnie pracuje pod względem dzwięku. To prawda? |
Autor: | Mca [ 16 maja 2007, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ciekawe czemu większość ludzi wybiera Thermo King'a, skoro Carrier jest "lepszy".
Jednym z powodów jest serwis,których w przypadku Thermo King'a jest więcej.Jeżeli ktoś ma miesięcznik Samochody Specjalne nr 4 to jest temat o agregatach.
|
Autor: | swietyymikolaj [ 17 maja 2007, 10:18 ] |
Tytuł: | |
trzymanie temperatury zalezy od zabudowy i izolacji a nie od agregatu. inna kwestia jest szybkosc zbijania temperatury. przy wlasciwej eksploatacji nie ma wiekszej roznicy miedzy thermo king'iem a carrier'em |
Autor: | tomex014 [ 20 maja 2007, 1:01 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: jak będzie chodzić przez 24h na dobe z temp. -5 to ile gdzieś tak spali, orientujesz się...Question Pozdrawiam...Smile
powinno ci spalic gdzies ok 10 litrow
|
Autor: | Quba [ 21 maja 2007, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Wracając do poprzednich wypowiedzi na temat tego,który agregat jest lepszy...Wiadomo,że to w jaki sposób on pracuje,czy jest na tzw ,,ciągłym" tzn agregat wciąż jest włączony utrzymując żądaną temperaturę bez większych ,,odchyłów" czy też pracuje na ,,automacie",gdzie po schłodzeniu lub ogrzaniu do wskazanej temperatury wyłączy się ma bardzo duże znaczenie w tym ile on nam spali!Jednak w firmach eksploatujących naczepy z zamontowanymi agreagatmi marki TK oraz Carrier,nie mających więcej niż 10-12 lat normy ustalone są w granicach od 2,5 do 3,5 litra na 1motogodzinę!Więc dokłądnie tak jak napisał kolega Mihu...Natomiast jeśli chodzi o głośność pracy silnika owych urządzeń to...z własnej autopsji wiem,że te drugie są znacznie głośniejsz!Nawet najnowsze agregaty Carriera,typ Maxima,w porównaniu do starszych ,około 10 letnich TK wypadają blado,a nawet bardzo...Pozdrawiam |
Autor: | daniel_os [ 04 lip 2007, 13:43 ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam wypowiedz Quby- Carrier jest dużo głośniejszy od TK. Mamy na chłodni agregat TK z 99r i jak sie stanie nieraz obok nowej naczepy z agregatem Carrier to naszego nie słychac praktycznie. Ogólnie TK ma według mnie bardzo dobre o trwałe agregaty... |
Autor: | Junior_GSL [ 25 lip 2007, 14:50 ] |
Tytuł: | |
To chyba jasne ze jak masz Bak z tylu w chlodni to Agregat jest spalinowy ale to rozruchu masz miniu akumulator u gury w agregacie |
Autor: | Rayan24 [ 30 lip 2007, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Skoro wszyscy tak tu znaja sie na agregatach to moze powie mi ktos ile wchodzi do agregatu TK SMX lub SB III czynnika R404a lub R22?? |
Autor: | Kkiler1410 [ 11 sie 2018, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Agregat chłodniczy |
A coo zrobic jezeli temp ustawiona jest na 15st aprzy wydruku temp na pierwszym czujniku jest ok a na drugim temp nawet do 10st wieksza.....taka duza roznica Agregat thermo king |
Autor: | Edler [ 12 sie 2018, 9:22 ] |
Tytuł: | Re: Agregat chłodniczy |
Latem moze tak byc. Sprawdz ile masz czynnika w agregacie i raczej ustawiaj na ciaglym. Zalezy tez jaki towar. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |