wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

''Inspekcja Transportu Drogowego''
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=175
Strona 1 z 10

Autor:  KonradK [ 02 sty 2005, 16:10 ]
Tytuł:  ''Inspekcja Transportu Drogowego''

Wszystko rozpoczęło się 6 września 2001 r., kiedy Sejm RP uchwalił ustawę “O transporcie drogowym”, na mocy której utworzona została Inspekcja Transportu Drogowego. Od 10 grudnia 2001 r. – w momencie otrzymania przeze mnie nominacji na głównego inspektora – rozpoczęło się formowanie struktur Inspekcji. W okresie 3 miesięcy zorganizowałem pracę centrali i stworzyłem struktury terenowe. Zostali powołani wszyscy wojewódzcy inspektorzy, którzy pełnią swoje funkcje do dnia dzisiejszego. Okres bardzo intensywnej 3-miesięcznej pracy zaowocował rozpoczęciem pierwszej edycji szkolenia 80 kandydatów na inspektorów ITD. Było to 18 marca 2002 r. To pierwsze szkolenie było finansowane ze środków Phare i odbywało się przy wyraźnym współudziale wspaniałych ekspertów francuskich i niemieckich. Kandydaci na inspektorów
dosłownie “chłonęli” wiedzę od swoich bardzo doświadczonych kolegów.

ZIELONE CZAPKI Z BIAŁYMI OTOKAMI
Pierwsi inspektorzy pojawili się na naszych drogach 1 października 2002 r., siejąc popłoch wśród czujących się dotychczas bezkarnie, nie przestrzegających prawa przewoźników. Nagminnym wykroczeniem był brak karty opłaty drogowej, tzw. winietki, czy nieprzestrzeganie czasu pracy kierowców. Od początku działalności kontrolnej popularnie zwane przez kierowców “krokodyle” przeprowadziły ponad 127 tys. kontroli drogowych, czego prawie 37% pojazdów należało do przewoźników zagranicznych. Wydanych zostało ok. 32 tys. decyzji o ukaraniu na łączną kwotę ponad 53 mln zł. Jak widać, średnio co czwarta kontrola kończyła się nałożeniem kary.

Dużym sukcesem jest akcja “Bezpieczny autokar”, którą prowadzimy wraz z Polską Organizacją Turystyczną od czerwca 2003 r. Inspektorzy skontrolowali ponad 5 tys. autokarów i nałożyli na przewoźników kary na łączną kwotę ponad 2 mln zł. Najważniejsze, że bezpieczeństwo podróżowania autokarami zacznie się poprawiło.
Również akcje ważenia pojazdów powinny poprawić bezpieczeństwo na drogach i zastopować ich degradację. Przed świętami prowadziliśmy pierwsze pilotażowe (całodobowe) ważenie pojazdów na wadze stacjonarnej w Niepiekłach pod Warszawą. Przez 5 dni inspektorzy zważyli 270 pojazdów, z czego 41 było przeciążonych. Ważenie trwa na terenie kilku województw.

DOBRZE PRZYGOTOWANA KADRA.
W kwietniu br. zakończyliśmy szkolenie kolejnej grupy i mianowałem nowych inspektorów. Szkolenie było prowadzone przez wysokiej klasy polskich specjalistów, przy pomocy znakomitych inspektorów francuskich i niemieckich. Podczas wykładów kursanci zdobywali wiedzę na temat przepisów kodeksu drogowego, kontroli dokumentów, warunków technicznych pojazdów, kodeksu pracy, czasu pracy i odpoczynku kierowców, warunków przewozu towarów niebezpiecznych, transportu zwierząt, odpadów, dostępu do rynku i zawodu oraz innych tematów niezbędnych w codziennej pracy inspektora. Ośmiotygodniowe zajęcia z teorii przeplatały się z 16-tygodniowymi praktykami na drogach i w przedsiębiorstwach transportowych. W trakcie praktytk kandydaci na inspektorów poznawali swoją przyszłą codzienną pracę. Uczestniczyli również w zajęciach z pierwszej pomocy przedmedycznej, taktyk i technik interwencji, jak również doskonalili swoje umiejętności na strzelnicy.

POTRAFIMY WSPÓŁPRACOWAĆ.
W naszej codziennej pracy pomagają nam również inne służby kontrolne. Inspekcja realizując przepis art. 67 ustawy z dnia 6 września 200ł r. “O transporcie drogowym” współpracuje w ramach podpisanych porozumień z Policją, Służbą Celną, Strażą Graniczną Najwyższą Izbą Kontroli, Państwową Inspekcją Pracy. Planowane jest rozszerzenie współpracy i podpisanie kolejnych porozumień. Obecnie przygotowywane jest porozumienie z Inspekcją Weterynaryjną.

Inspekcja współpracuje również - w ramach podpisanych porozumień - z Federalnym Urzędem Transportu Rzeczy w Niemczech (BAG) i Dyrekcją Transportu Lądowego we Francji (DTT). Wynikiem jej są wspólne kontrole oraz szkolenia, wymiana wykładowców oraz wymiana informacji.

Powołanie Inspekcji Transportu Drogowego było z jednej strony realizacją programu dostosowującego polskie ustawodawstwo do prawa unijnego, a z drugiej dało gwarancję wiarygodności Polski, jako przyszłego członka Unii Europejskiej.
Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej planuje się rozszerzenie współpracy ze służbami kontrolnymi sąsiednich państw członkowskich. Planowane są również minimum 6 razy w roku wspólne działania służb kontrolnych państw członkowskich UE.
Najważniejsze cele stojące przed Inspekcją Transportu Drogowego:



poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

ochrona rodzimego rynku transportowego (prawie 1/3 skontrolowanych pojazdów należy do przewoźników zagranicznych);

oddziaływanie na przedsiębiorców w celu przestrzegania przez nich prawa;

likwidacja nieuczciwej konkurencji;

poprawa jakości świadczonych usług;

zastopowanie degradacji dróg.


Jestem przekonany, że może nie z dnia na dzień, ale stopniowo wszystkie cele uda nam się realizować na tyle, iż efekty naszej pracy będą dostrzegane i doceniane przez większość społeczeństwa.

Autor:  ROTRANS [ 26 lut 2005, 22:38 ]
Tytuł: 

nie nawidze tych ludzi ostatnio złapali mnie na wlocie do łodzi zapłacilismy 200zł za brak tacho

Autor:  siara [ 27 lut 2005, 3:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
zapłacilismy 200zł za brak tacho
Człowieku za 200zł to ty powinieneś ich po rękach całować.

Do tej poryy nie mam złego zdania o inspekcji, a tym bardziej o BAG, ja jestem czysty to i oni mi nic nie robią.
Uważam że są potrzebni.

Autor:  ROTRANS [ 27 lut 2005, 16:41 ]
Tytuł: 

ja wiem ja żartuje heheh ::: tylko byśmy zapłacili więcej bo ja te tach wywaliłęm do śmietnika bo tam było ono wogóle przekręcone więc wiesz 200 zł tylko za brak tacho

Autor:  Michcio [ 23 mar 2005, 15:57 ]
Tytuł: 

Trzeba w łape dac hehe 8)
--------------------------------
Trzeba w łapę dać?? kolego to co mówisz jest nakłaniem do Przęstępstwa a więc i zarazem czynem karanym Nie życzę sobie takich komentarzy na forum swoją drogą ŁAPĘ jak już coś a nie jak napisałeś powyżej MODERATOR

Autor:  Forajter [ 23 mar 2005, 16:09 ]
Tytuł: 

oni jeszcze na chama idom jeden nieistotny duperel i już :/ cza w łape dać

Autor:  KonradK [ 23 mar 2005, 16:28 ]
Tytuł: 

no ale najczęściej łapią ruskich :) , a z kolei za granicą łapią naszych :(

Autor:  truckman [ 24 mar 2005, 0:25 ]
Tytuł: 

ale ostatnimi czasy to już dogadać sie z nimi można bo na początku to jak coś powiedzieli to tak musiało być a póżniej mandat 10000 i kogo na
to stac??
-------------------------------
Ortografia chyba nie jest woją mocną stroną :D a co do kwoty mandatu nie powinno być 1000 Złotych zamiast 10000 ???

Autor:  Trojak15 [ 24 mar 2005, 0:39 ]
Tytuł: 

chyba 1000 anie 10000 bo to troche sporo

Autor:  truckman [ 25 mar 2005, 0:09 ]
Tytuł: 

10000czytalem w jakiejs gazecie ale niepamietam w jakiej ze jakis koles jechal liazem i tyle mial do zaplacenia w sumie na co skladalo sie:brak winetki,zly stan techniczny,wycieki oleju,....

Autor:  Trojak15 [ 25 mar 2005, 10:29 ]
Tytuł: 

acha to gosciu jak to usłyszał to mu sie zle zrobiło

Autor:  Kaczor [ 25 mar 2005, 13:31 ]
Tytuł: 

10000 zł :shock: - ja nie wiem jak on to zapłaci, jego ciężarówka jest mniej warta. Tak sobię myślę, że ITD to powinna robić więcej wewnątrzzakładowych kontroli dużych przedsiębiorstw, bo tam to dobiero robią przekręty (oczywiście nie we wszystkich), a nie karać 10000 zł mandatu gościa z Liaza, który pewnie ledwo wiąże koniec z końcem (oczywiście, powinni go ukarać, bo powoduje zagrożenie na drodze ale nie wiem czy aż tak surowo).

Autor:  kalym [ 25 mar 2005, 15:34 ]
Tytuł: 

Jak sie ma wszystko OK to niema co sie bać takiego ITD. Troche gość musiał zapłacic
Cytuj:
karać 10000 zł mandatu gościa z Liaza, który pewnie ledwo wiąże koniec z końcem (oczywiście, powinni go ukarać, bo powoduje zagrożenie na drodze ale nie wiem czy aż tak surowo).
Dokładnie gośc ledwo wiąże pewnie koniec z końcem i taki mandat :shock: :| :?

Autor:  MoBiL TrZeBiNiA [ 29 mar 2005, 14:29 ]
Tytuł: 

No i przez ich takie duże kary które dawali...kilku kierowców już sie powiesiŁo na burtach od naczepy...! Zgodze sie z kalym słuchaj masz wszystko dobre jedziesz nieboisz sie ITD ale z kolei jak cie złapią to bedą szukac dziury w całym i bedą cie czymac godzine, dwie, a ty później na Tachu niewyrabiasz...! Do tej pory jeszcze niemiałem styczniści z ITD... " unikam ich..."

Pozdro...!

Autor:  truckman [ 29 mar 2005, 22:47 ]
Tytuł: 

no tak jak sie ma wszystko ok to sie nietrzeba bac ale paczac na polskie drogi to jeszcze duzo jezdzi starów jelczów itp a jak wiadomo te malo kiedy sa w dobrym stanie

Autor:  Kaczor [ 29 mar 2005, 22:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
duzo jezdzi starów jelczów itp a jak wiadomo te malo kiedy sa w dobrym stanie
To prawda, dlatego ogólnie ITD jest pożyteczna, ale czasami za bardzo się czepiają :wink:

Autor:  Aleks [ 30 mar 2005, 14:03 ]
Tytuł: 

Kaczor#006 zgadzam się z tobą w 100 procentach

Autor:  ROTRANS [ 01 kwie 2005, 12:22 ]
Tytuł: 

oj oj mobil trzebinia masz racje jak masz wszytko sprawne i tacho nie przegięte to sie ich nie boisz ale jak juz cię złapią to szukają czegoś za co byś musiał zabulić :(:D

Autor:  Mechu973 [ 14 kwie 2005, 19:02 ]
Tytuł: 

Krokodylki to złodzieje za łysą oponę wziele 100 w łape :) to chyba i tak dobrze ze sie nie dopatrzyli nieczego innego ?? :D :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  truckman [ 14 kwie 2005, 22:42 ]
Tytuł: 

no widzicie teraz to juz 100 wystarczy w niektorych przypadkach ale na poczatku to wogule niedalo sie z nimi pogadac

Strona 1 z 10 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/