wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Terberg http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18205 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Igor [ 01 sty 2009, 19:12 ] |
Tytuł: | Terberg |
Cytuj: Jak wiele firm z branży motoryzacyjnej, historia Terberga rozpoczyna się w kuźni, w miejscowości Benschop (Holandia) 13 maja 1869r. Po zakończeniu II wojny światowej, zakład zakupił ciężarówki pochodzące z Armii USA, które następnie zostały udoskonalone, i sprzedane ludności cywilnej. Wykorzystywane były do przewozu najróżniejszych materiałów, od razu zdobywając uznanie ich właścicieli. Z biegiem czasu, opinia o marce "szła w świat", co procentowało kolejnymi zamówieniami. Pierwsza ciężarówka z prawdziwego zdarzenia, przeznaczona do najtrudniejszego terenu została wyprodukowana w roku 1966, był to Terberg SF1200 6x6, wykorzystujący kabine i silnik Mercedesa. Rok później, zaprezentowany został kolejny model N800, tym razem przeznaczony do lżejszych prac, zbudowany z wykorzystaniem kabiny Van Eck, i silnikiem holenderskiego pochodzenia - DAF. Kolejne lata, to pasmo sukcesów. Rok '68 to ważna data - pierwszy udział w wystawie pojazdów użytkowych RAI Amsterdam, który zaowocował 68 zamówieniami na ciężarówki tego producenta. Lata kolejne, to m.in rozpoczęcie eksportu wywrotek na rynek Niemiecki i Belgijski. W 1973 roku, rozpoczęła się historia ciągników RoRo, czyli pojazdów pracujących w terminalach naczepowych oraz portach kontenerowych - pierwszym takim ciągnikiem mogła szczycić się firma Burger z Rotterdamu. Współpraca z Volvo, trwająca do dziś rozpoczęła się w 1974 roku, na wystawie pojazdów w Amsterdamie i dotyczyła wyposażenia Terbergów w kabiny Volvo - pojazdy na podzespołach Mercedesa są produkowane równolegle. W ciągu kilku następnych lat, firma rozwija się, zdobywa kolejne ważne zamówienia, jak m.in zamówienie kilkunastu wywrotek SF1400 6x6 z Dubaju i Bahrajnu, kontrakt na dostarczenie 36 ciągników RoRo 4x4 do Rosji czy 50 jednostek F1450 6x4 do Wietnamu. W 1981 roku, Terberg podpisał kontrakt na dostarczenie wyprodukowanych na specjalne zamówienie transporterów rur z napędem 8x8, mogący przewozić ładunek o długości nawet 24m. Rok '82 to rok pod znakiem wywrotki 8x8 z kabiną dla jednego kierowcy, nazwanej F1800 8x8 która przez kolejne dwa lata ewoluowała do modelu F2000 8x8, w którym wykorzystano kabinę i silnik Volvo, producentem osi była firma Faun. W roku 1985 z Ameryki przyszło kolejne, nietypowe zamówienie - 50 podwozi 10x6, które później firma Schwing zabudowała pompami do betonu mogącymi transportować ten surowiec na nawet 52m! Czternaście lat po rozpoczęciu produkcji, 1000 ciągnik RoRo trafił do odbiorcy - portu USSR w Odessie. W 1994r firmie przyznano certyfikat ISO9001 a w 1994r powstała spółka joint venture pomiędzy spółkami Volvo Trucks i Terberg B.V. której głównym zadaniem było opracowywanie i budowa prototypów specjalistycznych ciężarówek Volvo - nazwano ją S.T.V. (Special Transport Vehicles). Dzisiaj firma wciąż sprzedaje swoje, produkowane na najwyższym poziomie wywrotki i ciągniki RoRo. Ciężarówki wciąż budowane są na podstawie podzespołów Volvo takich jak silniki, kabiny, w przypadku lżejszych wywrotek i ciągników RoRo korzysta się również z osi Volvo. Ciągniki RoRo mogą zostać wyposażone w silniki Cummins, Mercedes-Benz oraz Volvo. Fotografie oraz źródło informacji: www.terbergbenschop.nl |
Autor: | Usunięty użytkownik 4606 [ 02 sty 2009, 13:40 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Ktos pytał o DMC POJAZD 10x8 Masa całkowita: ............... 50.000 kg Osie przednie 1+2: .......... 20.000 kg Oś 3: ................................. 7.500 kg Osie tylne 4+5: ................ 23.000 kg Techniczna Masa całkowita: ............... 63.000 kg Osie przednie 1+2: .......... 24.000 kg Oś 3: ................................. 9.000 kg Osie tylne 4+5: ................ 30.000 kg Podwozie-kabina Razem: ............................ 13.900 kg Osie przednie (1+2): .......... 8.600 kg Osie tylne (3+4+5): ........... 5.300 kg 8x8 Masa całkowita: ............... 46.000 kg Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg Oś przednia (1): ............... 11.500 kg Osie tylne (3): .................. 34.500 kg Techniczna Masa całkowita: ............... 54.000 kg Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg Osie 1+2 (na oś): ............. 12.000 kg Osie 3+4 (na oś): ............. 15.000 kg Podwozie-kabina Razem: ............................ 12.500 kg Oś przednia (1): ................. 5.600 kg Osie tylne (3): ................... 6.900 kg 8x6 Masa całkowita: ............... 44.500 kg Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg Oś przednia (1): ............... 11.500 kg Osie tylne (3): .................. 33.000 kg Techniczna Masa całkowita: ............... 54.000 kg Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg Osie 1+2 (na oś): ............. 12.000 kg Osie 3+4 (na oś): ............. 15.000 kg Podwozie-kabina Razem: ............................ 11.800 kg Oś przednia (1): ................. 5.250 kg Osie tylne (3): ................... 6.500 kg 6x6 Masa całkowita: ............... 34.500 kg Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg Oś przednia: .................... 11.500 kg Osie tylne: ....................... 23.000 kg Techniczna Masa całkowita: ............... 42.000 kg Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg Oś przednia: .................... 12.000 kg Osie tylne: ....................... 30.000 kg Podwozie-kabina Razem: ............................ 10.800 kg Oś przednia: ...................... 6.100 kg Osie tylne: ........................ 4.700 kg |
Autor: | Traker199 [ 02 sty 2009, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Witam.To ja sie pytalem oDMc,dzieki kolego Komandor za pamięć i info na ten temat.Pozdrawiam! |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 02 sty 2009, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Cytuj: Co jak co, ale Terberg na Polskich drogach to wciąż widok dosyć egzotyczny.. Sfotografowany przeze mnie wozi asfalt na budowy które obsługuje tarnowski Poldim. Firma posiada dwa Terbergi, oby dwa w podobnej konfiguracji.
Firma była ale padła, czy tez została przejęta, mniejsza z tym. Mają (czy mieli) napewno 3 sztuki Terbergów wszystkie typu FL2000WDG 8x8 i chba jeszcze jednego jako "dawce", silnik Volvo 420 KM, Przednie osie na poduszkach, tył- ciężko jednoznacznie określić co to było, skrętne osie 1,2 i 4., z przodu opony 455 lub 435/XX R 22.5, z tył nie pamiętam rozmiaru ale felgi 24". Znajde fotki to wrzucę. Dodam tylko że te autka biły rekordy na wadze.
|
Autor: | Kamil [ 02 sty 2009, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Do nie dawna widywałem jeszcze te pojazdy, a co do rekordów wagi to do pewnego czasu każdy pojazd bił tam rekordy, oczywiście odpowiednie do swoich gabarytów, jeden jak mi utkwił to 28 ton masy na trzy osiowej Scanii. |
Autor: | eRKaZet [ 13 mar 2009, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Terberg FM2000: |
Autor: | skoczek69 [ 13 mar 2009, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Tego z poldimu to chyba jakoś widziałem jak do nas do kamieniołomu po kamień przyjechał, chyba że było to bardzo podobne auto, ale napewno czteroosiowy terberg. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 13 mar 2009, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Cytuj: Tego z poldimu to chyba jakoś widziałem jak do nas do kamieniołomu po kamień przyjechał, chyba że było to bardzo podobne auto, ale napewno czteroosiowy terberg.
Jeśli chodzi ci o kamieniołom "Zalas" to tam było bardzo dużo "podpoldimowych" ciężarówek.
|
Autor: | skoczek69 [ 13 mar 2009, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
O chodzi dokladnie o ten zakład, byłeś tam kiedyś ? czasem ciekawe wozy można tam spotkać, czekać tylko aż sezon się zacznie |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 13 mar 2009, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Cytuj: O chodzi dokladnie o ten zakład, byłeś tam kiedyś ? czasem ciekawe wozy można tam spotkać, czekać tylko aż sezon się zacznie
Z góry przepraszam za OT ale odpowiem, na zakładzie nie byłem ale przewinęlo mi się przez ręce swego czasu sporo kwitków z tamtego zakładu, stąd wiem. Jeździły tam cudeńka pod barwami Poldimu, a teraz juz tylko firmowe pojazdy.
|
Autor: | Przemo100 [ 27 mar 2009, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Panowie ja znam rekord nastepujący: 4 osiowy terberg mial zalodowane 40 ton materialu |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 27 mar 2009, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Miałem tego nie ujawniać ale cóż... 4-ośka ponad 63t całkowitej , netto łatwo sobie obliczyć. I miej tu człowieku normalne drogi |
Autor: | SKIT [ 20 sie 2009, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Autor: | kilian999 [ 11 wrz 2011, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
U mnie w okolicy są dwa takie pojazdy... postaram się je sfotografować. |
Autor: | PiotrowskiW [ 13 wrz 2011, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
Niedaleko mnie na budowie autostrady A1 odcinek Pyrzowice-Piekary Śląskie ( podsiemonia) jeżdżą co najmniej takie auta, widziałem napis Terberg ale myślałem, że to nazwa firmy, a nie marki samochodu. Zamiast plandeki do przykrywania materiałów sypkich mają takie "wrota" otwierane na boki do załadunku, przez co nie da się nasypać z "górką" Myślę, że w porównaniu z co poniektórymi to jak na 63 t dmc, wożą bardzo mało-nie wiem jakimi ale 4 osiowymi "nowymi manami" 4x8 wożą o połowę więcej, sądząc po objętości kamienia. |
Autor: | kilian999 [ 13 wrz 2011, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
u mnie na parkingu Miratransu stoją 3 podajże takie pojazdy |
Autor: | Lotnik66 [ 13 wrz 2011, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Terberg |
HUP - JAWORSCY posiadają dwa auta w konfiguracji chyba 4x4. Z tego co na serwisie mówił ich kierownik - bardziej sobie chwalą niż Scanię. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |