wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Zadania na egzaminie dla przewoźników http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18474 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | panterka1 [ 19 sty 2009, 11:22 ] |
Tytuł: | Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Witam, mam ogromną prośbę do kogoś kto zdawał certyfikat na międzynarodowy przewóz rzeczy, chodzi mi o zadania dot. Czasu jazdy ale według rozporządzenia 561 a nie aetr. Czy ktoś kto miał takie zadanie i zdał, mógłby mi powiedzieć czy przy podwójnej załodze wpisywał przerwy, czy zaliczał czas spędzony na miejscu pasażera do przerw? Wiem ze są problemy z interpretacja tego przepisu, ale nie wiem czego oczekuje its na egzaminie. Proszę o pomoc bo egzamin mam już w sobotę:( |
Autor: | panterka1 [ 19 sty 2009, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Przed chwila dzwonilam do ITS i tam powiedziano mi, ze zadania dotycza tylko AETR, to dlaczego w ksiazce ktora kupilam (wydanej w 2008) jest zadanie z 561. Sama juz nie wiem o co w tym wszystkim chodzi Prosze o odpowiedzi osob ktore zdawaly pod koniec zeszlego roku albo nawet w tym. Chce miec pewnosc co to aktualnosci. Pozdrawiam |
Autor: | volvo83 [ 21 sty 2009, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Zdawałem w tamtym roku jeszcze na starych przepisach. Właściwie nie wiem czy jest jakaś różnica w tym co piszesz. 2 kierowców jedzie 2 x 4,5 godziny na zmianę i mogą jechać non stop 18 godzin bez zatrzymywania się. Także ktoś kto najpierw jechał 4,5 godziny siedzi następnie na fotelu pasażera i odbiera swoja przerwę. |
Autor: | kselu1 [ 21 sty 2009, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
45 minutówki sie licza jako pauza, podczas gdy drugi jedzie. ale na odpoczynek dobowy auto musi stać. PS max 20godzin, jezeli obaj wydłuza dobowy czas prowadzenia pojazdu do 10g. tj - 4.5 +4.5+4.5+4.5+1+1 =dwadziescia lub- 4+4+4+4+2+2= tez dwadziescia |
Autor: | Matee [ 22 sty 2009, 1:16 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Kselu: Auto nie musi stać, może jeździć 24 godziny na dobę przed 7 dni w tygodniu i przed 365 dni w roku NA OKRĄGŁO, nawet bez gaszenia. To KIEROWCE, a nie auto obowiązują przepisy AETR i 561 |
Autor: | kselu1 [ 22 sty 2009, 1:54 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
na myśli miałem, ze nie liczy Ci sie dobowy odpoczynek w jadącym pojezdzie. ni mniej ni wiecej. wiadomo moga isc do domu, a jechacc nastepna dwuosobowa. |
Autor: | panterka1 [ 22 sty 2009, 13:51 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Panowie dziękuje za pomoc, mam wątpliwości dotyczące przerw według 561/2006, bo w zadaniach z książki którą kupiłam, przy podwójnej załodze według 561 robią te przerwy. Wiem, że według AETR nie były wymagane przerwy ale w 561 niestety nie ma zapisu według którego możnaby zaliczyć jazde na miejscu pasażera do przerw. Bałagan z tym związany jest tak ogromny, że ITD z różnych województw maja różne zdania na ten temat, jedni daja mandaty jedni nie. A co najśmieszniejsze, znalazłam w internecie instrukcje generowania raportów kontrolnych ITD z pewnego programu... http://tachospeed.cz/pliki/Raport_kontr ... ospeed.pdf Program ten sprawdza karty z tacho cyfrowych i automatycznie generuje sume kar za przekroczony czas jazdy, przerw itp. Na stronie 3 jest jest taka fajna opcja... "Gotowość jako przerwa w jeździe (zaznaczyć lub nie) Dzięki zaznaczeniu tej opcji do okresu przerw postoju („łóżeczko”), jak i gotowości („koperta”)." Więc drodzy koledzy, inspektor może sam zdecydować, zależnie od nastroju, czy te przerwy w czasie jazdy zaliczyć czy nie. Absurd. Powiedzcie mi jeszcze jedno, w zadaniu z tej książki(według 561/2006), jest tak: 1 kierowca 4,5h 2 kierowca 2,5h przerwa na granicy 2h 2 kierowca 2h 1 kierowca 4,5h razem odpoczynek i potem w nastepnej dobie: 1 kierowca 4,5h 2 kierowca 4,5h razem przerwa 45min 1 kierowca 4,5h Czyli rozumiem,że chodzi im o to, że kierowca musi po 4,5h godziny zrobić bezwzględnie przerwę 45min (na postoju) ale nie musi odbyć jej zaraz po zakończeniu prowadzenia pojazdu tylko może poczekać aż drugi kierowca przejedzie 4,5h i wtedy razem robią przerwę? Na stronie ITS dotyczącej egzaminowania przewoźników nie ma ani słowa na temat rozporządzenia 561/2006, tylko o AETR. A wiem, że są takie na egzaminach. Po prostu masakra, mam już mętlik w głowie. |
Autor: | besia [ 23 sty 2009, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Zadania na egzaminie dla przewoźników |
Gdyby robić 45 minut przerwy przy każdej zmianie to by to nie był 30-godzinny cykl tylko dłuższy Więc można 45 minut przerwy sobie odpuścić Załóżmy że wybierzemy opcję 20-godzinną to jedziemy: 4,5 godz. 1 kierowca ------------------ razem 4,5 godz. 4,5 godz. 2 kierowca ------------------ razem 9 godzin 4,5 godz. 1 kierowca ------------------ razem 13,5 godz. 4,5 godz. 2 kierowca ------------------ razem 18 godzin 1 godz. 1 kierowca -------------------- razem 19 godz. 1 godz. 2 kierowca -------------------- razem 20 godzin 1 godzina poświęcona np na wyładunek- razem 21 godzin 9 godzin śpimy po ciężkiej pracy ------- razem już 30 godzin (a nie może być więcej) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |