wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19233
Strona 1 z 1

Autor:  Cuma [ 03 mar 2009, 15:28 ]
Tytuł:  [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Witam kolegów. Mam problem z Mercedesem 1520 mianowicie jakiś tydzień temu zauważyłem ze cieknie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, po otwarciu korka ciśnienie wyrzuca płyn. Zdjeliśmy głowicę , głowica sprawdzona ciśnieniowo [ok] splanowana , poszła nowa uszczelka [po starej było widac że była w niezłym stanie], wszystko złożone skręcone, i znowu to samo. Jaka może byc przyczyna?? tuleje suche więc raczej nie wchodzą w gre. Temperatura w normie, na wolnych obrotach nie ma ogrzewania. Dodam że samochód niedawno kupiłem , widac było ze było juz przy tym grzebane :/ Z góry dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam.

Autor:  sebotrucker [ 03 mar 2009, 16:22 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Witam powodem tego może być też sprężarka powietrza która puszcza ciśnienie do płynu warto to obejrzeć :wink:

Autor:  Cuma [ 03 mar 2009, 18:26 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Właśnie tak dokładnie nie patrzyłem, ale chyba ta sprężarka nie ma chłodzenia cieczą więc chyba nie bedzie miało to nic wspólnego. Zoabcze jeszcze czy mozę nie jest zapchana chłodnica lub nagrzewnica może mały przelot jest i pompa wody duze ciśnienie płynu starza czy coś takiego. Dzięki kolego za odpowiedź ;)

Autor:  artur73 [ 03 mar 2009, 22:13 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Witam! Sprawdz sobie kolego pompę wodną,może to ona jest tu przyczyną.Bo ogrzewanie powinno pracować cały czas,nie mają znaczenia obroty silnika.Ja kiedyś miałem problem z [Mercedesem 1820] łożyska były na wykończeniu w pompie wodnej ,skutkiem czego plastikowy wirnik pompy rozpadł się na parę części i blokował cyrkulację wody w śilniku.

Autor:  Cuma [ 03 mar 2009, 22:38 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Tak kolego zgadza się , też nad tym się zastanawiałem, lecz z drugiej strony to silnik powinien się grzac, a temperatura w normie jest, 80 cały czas trzyma. Na wolnych zimno dmucha przytrzymam go tak z minute na obrotach (1,5tysiaca) dmucha ciepło , puszczam gaz na wolne obroty to zaczyna dmuchac coraz zimniejsze.

Autor:  artur73 [ 04 mar 2009, 2:53 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Załóżmy że termostat masz dobry!Silnik rozgrzany!
Otwórz maskę i sprawdz na dotyk węże idące do nagrzewnicy i ich tęperaturę ,kiedy wentylator jest włączony i kiedy nie jest,sprawdz także zawór który otwiera dopływ do nagrzewnicy.
może chłodniczka jest zablokowana,zakamieniona. Pompa wymusza obieg wody w silniku i to jest fakt, jeżeli nagrzewnica jest w pełni drożna,to ogrzewanie powinno działać.
A gdy po odkręceniu korka z chłodnicy to wyrzuca ci płyn cały czas ,jak uzupełnisz na max, to bańki idą czy coś w tym stylu???

Autor:  Cuma [ 04 mar 2009, 8:57 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

No kolego termostaty (2 są) poszły nowe jak była wymieniana uszczelka, jednak chyba dziś zobacze i pompe wody jak mówiłeś ciepło nie jest to moze się nie grzeje a może te łopatki sie wyłamały czy coś takiego. Tą nagrzewnice tez myśle wyjąc i zobaczyc, a co do tego powietrza w zbiorniczku byłem u znajomego mechanika co wymieniał tę uszczelke to poluzował ten jeden korek w zbiorniczku (fotka w linku niżej) i po przejechaniu 10 km niebyło nic widac ale było juz późno wiec dziś jeszcze zobacze. Wcześniej leciało takim przelewem co wychodzi zaraz przy tym jednym korku tym nizej, co wlewa się płyn. Teraz jak były oba skrecone to burzył się ten płyn na zimnym było oki a później urósł, i wylatywał. Zobacze dziś moze ten korek nie powinien byc tak skręcony na full i bedzie dobrze. Dzięki kolego za pomoc.

http://www.wrzuta.pl/obraz/3WXvVBKBdt/

Autor:  00Maniek [ 11 mar 2009, 22:50 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Witam
Proponowałbym zajrzeć do pompy wody , sprawdzić czy nie ma luzu na kole pasowym ,może być urwana turbina pompy wody

Autor:  and4tu [ 12 mar 2009, 23:13 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Cytuj:
(...) moze ten korek nie powinien byc tak skręcony na full i bedzie dobrze.
Jeżeli nie dokręcisz korka w zbiorniczku wyrównawczym to gdy płyn się zagrzeje i " urośnie" to wówczas wyleje się część płynu. Gdy silnik ostygnie i temp płynu spadnie poziom płynu zmaleje wówczas może sie zaświecić kontrolka poziomu płynu.

Autor:  pawelo127 [ 13 mar 2009, 9:06 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

kolego z tego co napisałeś moim zdaniem wynika z tego ze możesz mieć pękniętą tuleję przynajmniej ja tak miałem w MAN-ie.

Autor:  Cuma [ 13 mar 2009, 20:03 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 1520 LK] Ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Jeśli chodzi o pompe wody wymieniłem ponieważ po skręceniu jej rozszczelniła się i zaczeło ciec z reperaturki, a że taniej nabyłem cała niż zestaw naprawczy więc :) Korek nie skręcam na full, jest poluzowany i co się ulało to ulało i teraz jest oki (nie grzeje się). Tuleja nie wchodzi w gre ponieważ w tych mercedesach są tuleje suche . Narazie się to unormowało zobaczymy jak będzie dalej , ale myśle że nie powinien sprawiac problemów , lata wokół komina( jako beczka asenizacyjna) , ładunków nie ma więc moze będzie ok. Dziękuję wszystkim za wszelkie wskazówki i pomoc pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/