wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Silnik w układzie V. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1929 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | KonradK [ 08 gru 2005, 17:05 ] |
Tytuł: | Silnik w układzie V. |
Jeżeli ktoś jeszcze nie wie co oznacza silnik w układzie V to ten temat jest właśnie dla niego. Jest to widlasty silnik, który ma ułozone tłoki po 4 rownolegle do siebie tak jak by w układzie V. Normalny silnik w ciezarowce ma 6 tłokow w rzedzie ustawionych, a V8 ma 4 po jednej stronie i 4 po drugiej. Pozdrawiam ! |
Autor: | Kaczor [ 08 gru 2005, 17:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ma ułozone tłoki po 4 rownolegle do siebie tak jak by w układzie V
Równolegle Chyba prostopadle...
|
Autor: | HitmaN [ 08 gru 2005, 23:26 ] |
Tytuł: | |
WADY: dwie głowice podwojona ilość elementów rozrządu zwiększona ilość oleju silnikowego zwiększona ilośc płynu chłodzącego duży ciężar wielkość ZALETY: dobre wyważenie i równa praca wysoki moment obrotowy warto dodać że w mercedesach Acrosach właśnie dzięki silnikom w układzie V jest całkowicie płaska podłoga Pozdrawiam HitmaN |
Autor: | davo76 [ 15 gru 2005, 18:21 ] |
Tytuł: | |
HitmaN pisze ze dwie glowice to wady??? Wiekszosc takich silnikow to widzialem raczej wieloglowicowych, czyli np dwie ale na jeden rzad cylindrow-mack albo kazdy cylinder ma swoja glowice-scania, mercedes, iveco nie jest to glupie rozwiazanie bo jak wywali np uszczelke to robisz tylko ta glowice a nie rozgrzebujesz wszystkiego niepotrzebnie...wedlug mnie zaleta, a w tych mercedesach to plaska podloge znajdziemy wylacznie w mega space jest to zasluga wyzej zawieszonej kabiny bo zwykle actrosy maja te same silniki a tunel w srodku prawie do kolan Szkoda ze coraz mniej firm je produkuje |
Autor: | Cyryl [ 16 gru 2005, 7:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: WADY:
tutaj trochę chyba kolegę poniosło.dwie głowice podwojona ilość elementów rozrządu zwiększona ilość oleju silnikowego zwiększona ilośc płynu chłodzącego duży ciężar wielkość ZALETY: dobre wyważenie i równa praca wysoki moment obrotowy warto dodać że w mercedesach Acrosach właśnie dzięki silnikom w układzie V jest całkowicie płaska podłoga Pozdrawiam HitmaN zaletami silnika w układzie V w odróżnieniu od silnika w układzie R (rzędowego) o tej samej ilości cylindrów jest jego długość (dla zobrazowania proszę sobie wyobrazić jaką długość miałby silnik gwiazdowy gdzyby jego cylindry ustawić w rzędzie w samolocie przedwojennym) i moment obrotowy. co zabawniejsze wysokość nie ma znaczenia, bo silnik R można ustawić pionowo, ukośnie pod kątem, jak w starym Ikarusie, czy wielu osobówkach, lub leżąco jak w MAN-ach Uterflour (http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=4&id=1968693618). wielkość momentu obrotowego wynika z tego, że cylindry pracują w dwóch płaszczyznach nie jednej jak w R i wał nie wymaga tak głębokiego wykorbienia, dodatkowo silnik zyskuje na płynności, czyli ma mniejsze drgania. co do ilości oleju silnikowego to w V jest mniejsza, ponieważ miska olejowa jest krótsza, natomiast płynu chłodzącego jest tyle samo (czywiście porównując silniki V i R o tej samej ilości cylindrów). zaś co do głowic to w większości silników samochodów ciężarowych jest osobna głowica do każdego cylindra, jak w MAN, lub jedna głowica na 2 cylindry jak w DAF-ie. |
Autor: | HitmaN [ 16 gru 2005, 10:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: tutaj trochę chyba kolegę poniosło.
No rzeczywiście teraz tak to przemyślałem to troche przesadziłem, a patent z pojedynczymi głowicami uważam za jakbardziej słuszny tak jaki pisze davo76. W zasadzie to widać że nie przemyślałem mojej wypowiedzi
|
Autor: | ciezarowka [ 16 gru 2005, 12:01 ] |
Tytuł: | |
Te silniki są też wytrzymałe jak rzędówki. Silniki V są w ciężarówkach w Europie i Azji, a w USA zrezygnowano już z nich pod koniec lat 70. Ponieważ te silniki dużo ważą. Ruscy projektanci podłapali technikę z europy, choć ruskie silniki są wytrzymałe, stosowane były w statkach żeglugi śródlądowej. Miałem okazje naprawiać taki motor JAMZ 240. |
Autor: | Cyryl [ 16 gru 2005, 12:50 ] |
Tytuł: | |
kto Wam naopowiadał takich bzdur? silnik V8 zawsze będzie lżejszy od R8. silniki sa elementami, które najmniej zmieniają się i do powiedzmy 100 lat prawie nic się nie zmieniły. sam układ korbowotłokowy nic się nie zmienił, jedyne zmiany dotyczą rozrządu i pozostałego osprzętu. i tu zmiany są olbrzymie, szczególnie dotyczy to zasilania. z tego powodu konstruktorzy unikają zmian w układzie korbowotłokowym i np. w MAN-ie nie zmieniło się to od 30 lat. popularność silnika R6 wynika z jego prostoty budowy i doświadczeniu jakie mają firmy w jego konstrukcji. widać to szczególnie w silnikach do auta osobowych, tam gdzie wymagany komfort musi być silnik V, albo nawet W (VW Phaeton), ale za to jest ekstra kasa. |
Autor: | davo76 [ 16 gru 2005, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Dodam cos ciekawego na temat wywazenia i rownej pracy, czytalem kiedys artykul w "auto international" na temat silnikow i pisali ze najlepsze warunki fizyczne dla rownomiernej pracy ma silnik...R6?? ponoc V8,V10,V12 nie sa w stanie dorownac na skutek ruchu tlokow w dwoch plaszczyznach....?? Wedlug mnie jakos nijak sie to ma do rzeczywistosci, zreszta mamy dwa takie same samochody z roznymi silnikami wlasnie V8 i R6 gdzie pod wzgledem kultury pracy V8 jest nie do przebicia..... A co do kosztow eksploatacji to plynu praktycznie jest tyle samo, oleju 2 litry wiecej w V-ce (duzo wiekszy silnik+dwa gary). |
Autor: | DJ_basiek [ 16 gru 2005, 23:49 ] |
Tytuł: | |
a ja tam mam V8 i jestem bardzo z niego zadowolony |
Autor: | HitmaN [ 16 gru 2005, 23:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: silnik V8 zawsze będzie lżejszy od R8
jeszcze się nie spotkałem z silnkiem R8 dłaśnie dlatego że jest za długi i tak jak pisze Cyryl potrzebował by ogromnej ilości oleju
Cytuj: czytalem kiedys artykul w "auto international" na temat silnikow i pisali ze najlepsze farunki fizyczne dla rownomiernej pracy ma silnik...R6??
Ja właśnie słyszałem że najlepiej są wyważone V8 ale to tylko słyszałem ...
|
Autor: | davo76 [ 17 gru 2005, 0:51 ] |
Tytuł: | |
Wlasnie z obserwacji wynika ze tak wlasnie jest i ten glos..... |
Autor: | HitmaN [ 17 gru 2005, 0:57 ] |
Tytuł: | |
Właśnie głos .... uwielbiam dzwięk V8 od Ameykańskich "Muscle Car" na gażnikach po Scanie V8 to jest coś niesamowitego ... |
Autor: | truckmaniac_wife [ 17 gru 2005, 1:08 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie!!! V 8 to prawdziwa muzyka dla ucha. Poza tym dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, jest bardzo elastyczny, a co za tym idzie (wbrew pozorom) jest oszczędniejszy, nie wspominając, że jest dużo bardziej zywotny i mniej awaryjny. |
Autor: | Cyryl [ 21 gru 2005, 21:50 ] |
Tytuł: | |
najlepszy dla mojego ucha jest dźwięk silnika Wankla (Mazda RX-7), bardzo specyficzny. następnie silnik typu Boxer w Subaru czy nawet VW Garbus, natomiast prawdziwy dźwięk V8 można usłyszeć nie z ciężarówki, ale z motocykla Hoss Boss BHC-3 502. cacko to posiada V8 o pojemności 8,2 litra i mocy 502KM, a dwa tłumiki na 80 cemtymetrowych rurach wydechowych zapewniają niezapomniany odgłos, waży grubo ponad pół tony. jednak jeżeli komuś chodzi o najbardziej wyrównaną pracę silnika spalinowego tłokowego, to najrówniej chodzą silniki gwiaździste w samolotach z okresu międzywojennego, które jeszcze można zobaczyć w muzeach i u kolekcjonerów. jeżdżacy po Nieczech mogą zobaczyć z A6 w Neckarslum i w Speyer, ale tu nie widać z autorstrady (A61), trzeba wjechac do miasta, do 1996 roku w centrum koło katedry był parking gdzie mozna było zaparkować ciężarówkę. |
Autor: | HitmaN [ 21 gru 2005, 22:46 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: najlepszy dla mojego ucha jest dźwięk silnika Wankla (Mazda RX-7), bardzo specyficzny. następnie silnik typu Boxer w Subaru czy nawet VW Garbus
Widze Cyryl pod tym względem się zgadzamy, choć wankla niestety jeszcze nie słyszałem ale musi być to coś fajnego, a w dźwięku Subaru to już jestem kilka lat zakochany to autko niesamowicie chodzi .. stały napęd na 4 koła z regulacją w procentach przód/tył aktywny dyferencjał wspaniała bryka i bardzo ciekawa pod względem mechanicznym
|
Autor: | Cyryl [ 28 gru 2005, 23:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: silnik V8 zawsze będzie lżejszy od R8
jeszcze się nie spotkałem z silnkiem R8 dłaśnie dlatego że jest za długi i tak jak pisze Cyryl potrzebował by ogromnej ilości oleju ... dodatkowo, który byłby droższy? |
Autor: | frontside [ 19 sty 2006, 13:20 ] |
Tytuł: | |
Kilka informacji o budowie silników i podstawy wyrównowarzania ukł. korbowych: No dobra, zupelne zewnetrzne zapewnia tylko silnik R6 i jego pochodne np. V12. Przewaga silnika V8 nad silnikiem R6 wynika z tego iż 8 cylindrów to nie 6... Są produkowane silniki V6, jeżeli ktoś prowadził samochód z takim silnikiem nie mówi o tym iż R6 jest gorszy . Silniki w układzie B, V, W oraz gwiaździstym stosuje się praktycznie tylko z dwu powodów: rozmiarów i masy. Nie bez powodu najlepsze, o największej kultórze pracy oraz najbardziej wysilone są silniki V12 (o burowie 2xR6) |
Autor: | Szyber [ 17 wrz 2006, 19:04 ] |
Tytuł: | |
no ale to wtedy to juz jest silnik W12, a nie V12. takie wlasnie rozwiazanie wprowadził volkswagen. W8 i W12 |
Autor: | Cyryl [ 17 wrz 2006, 19:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ...Silniki w układzie B, V, W oraz gwiaździstym stosuje się praktycznie tylko z dwu powodów: rozmiarów i masy...
możesz podać pojazd w którym nie ma znaczenia rozmiar silnika i masa?jedyną zaletą silników rzędowych jest ich prostota, bo czy w bokserze, czy widlastym silniku powiela się głowice, a co za tym idzie układ rozrządu jest bardziej skomplikowany. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |