Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2010, 23:43
Posty: 75
Lokalizacja: Poznań

Witam mam taką sprawe, że dzisiaj o 12.30 rozpoczołem odpoczynek dobowy ale już o 22.00 będe musiał jechać dalej. Moge zastosowac tutaj skrócony odpoczynek dobowy do 9h ale czy musze robić jakieś dodatkowe adnotacje na tarcze???

Dodam, że wcześniej nie stosowałem skróconego odpoczynku dobowego.

Pozdrawiam.


Nie nie musisz żadnych notatek na tarczce/wydruku robić.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
Witam mam taką sprawe, że dzisiaj o 12.30 rozpoczołem odpoczynek dobowy ale już o 22.00 będe musiał jechać dalej. Moge zastosowac tutaj skrócony odpoczynek dobowy do 9h ale czy musze robić jakieś dodatkowe adnotacje na tarcze???
Pamiętaj tylko, że nie wolno Ci użyć dwóch wykresówek w tej samej dobie, a tutaj wydaje mi się duże prawdopodobieństwo. Ruszasz zatem o 22 na tej samej wykresówce, jedziesz na niej na pewno min do północy i dopiero później zmieniasz na nową.

_________________
Heavy metal and heavy transport


Kolego, chodzi Ci o dobę zegarową, czy dobę kierowcy. Bo one niekoniecznie się pokrywają.
Z rozmowy z inspektorem, gdy zakończysz regularny/skrócony odpoczynek dobowy wymieniasz tarczkę i rozpoczynasz nową dobę kierowcy.
Może się wówczas zdarzyć sytuacja po włożeniu tarczki o godzinie 1:00 w nocy:
4:30 + 0:45 + 4:30 = 9:45
Czyli o godzinie 10:45 kierowca rozpoczyna odpoczynek. Skrócony odpoczynek trwa do c.a. 20:00 zakładasz nową tarczkę i jazda.
I nie powinno być w tym momencie problemu.
Dawniej (?) ponoć był taki zapis, że kierowca nie mógł rozpocząć pracy dwa razy w ciągu jednej doby zegarowej. Ale nie udało mi się dotrzeć do źródła tego przepisu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
Może się wówczas zdarzyć sytuacja po włożeniu tarczki o godzinie 1:00 w nocy:
4:30 + 0:45 + 4:30 = 9:45
Czyli o godzinie 10:45 kierowca rozpoczyna odpoczynek. Skrócony odpoczynek trwa do c.a. 20:00 zakładasz nową tarczkę i jazda.
I nie powinno być w tym momencie problemu.
Oczywiście że można jechać, odpoczynek został odebrany. Wykresówka została włożona przykładowo 2.11.2010 o godz 1:00 - Nie możesz jej wyciągnąć i zamienić na nową o godz 20:00, bo wtedy będziesz miał na kolejnej wykresówce datę 2.11.2010 - a to kosztuje 200zł. Możesz jechać - na tej samej wykresówce do końca jej ważności czyli minimalnie do północy. Jednym zdaniem - Nie można użyc dwóch wykresówek w tej samej dobie zegarowej

_________________
Heavy metal and heavy transport


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2010, 23:43
Posty: 75
Lokalizacja: Poznań

Ok dzięki za odpowiedz. A tarczke wkładałem dzisiaj o 7.30 więc jeszcze troche na niej popracuje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

człowieku nie opowiadaj herezji!!
skąd ty bierzesz takie pomysły??

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

http://www.gitd.gov.pl/index.php/pol/PO ... nia-i-kary

Pkt 11.2 - abyś nie musiał za dużo szukać - aha tam na dole jest taki plik w pdf, w nim to będzie napisane.
Sprawdź a później zabieraj głos

_________________
Heavy metal and heavy transport


Matee, masz rację, że nie wolno używać dwóch wykresówek w jednej dobie, ale sam inspektor mówił, że jest od tej reguły mały wyjątek:

Otóż dajmy na to o 20 kończysz jazdę i rozpoczynasz odpoczynek 11h. O 24 (przykładowo) kończy Ci się tarczka więc bez sensu byłoby wstawanie w nocy i wkładanie nowej. Można na spokojnie włożyć nową tarczkę zaraz po zakończeniu jazdy kiedy zaczynasz odpoczynek. Wtedy nie będzie to potraktowane jako użycie dwóch tarczek w ciągu doby.

Jest też inne rozwiązanie:

Wyjmujesz tarczkę i rysujesz na niej z tyłu odpoczynek odręcznie do momentu kiedy kończy się ta tarczka. Pod odpoczynku wkładasz nową i na niej też rysujesz odręcznie odpoczynek od momentu zakończenia się wcześniejszej tarczki do momentu włożenia jej do tacho.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
http://www.gitd.gov.pl/index.php/pol/PO ... nia-i-kary

Pkt 11.2 - abyś nie musiał za dużo szukać - aha tam na dole jest taki plik w pdf, w nim to będzie napisane.
Sprawdź a później zabieraj głos
jesteś kolejnym człowiekiem który nie potrafi czytać ze zrozumieniem czego uczą od szkoły podstawowej(gimnazjum),

"1. Nieuzasadnione uycie kilku wykresówek w ciagu tego samego 24-
go-dzinnego okresu — za kady dzien"

gdzie jest napisane cokolwiek o dobie zegarowej,
gdzie jest napisane cokolwiek o dobie??

o okresie 24godzinnym było już mówione na tym forum i to dość obszernie,

Ty najpierw sprawdź czy dobrze myślisz, później zapytaj i dopiero zabieraj głos.

Jeżeli chcesz przykład to o 8 zaczynam jazdę jadę 9h +1h przerwy czyli o 18 wyciągam "tarczkę"; o 3 następnego dnia wkładam nową(rysując na odwrocie wcześniejszej odpoczynek, o ile jest możliwoś, bo nie na każdej jest) i jadę bez zagrożenia żadną karą, a przez takie wydumki jakie Ty przedstawiasz, chodzą później herezie po świeci i ludzie boją się ruszyć kolejny raz przed upływem 24h po rozpoczęciu jazdy we wcześniejszym 24h okresie

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
Jeżeli chcesz przykład to o 8 zaczynam jazdę jadę 9h +1h przerwy czyli o 18 wyciągam "tarczkę"; o 3 następnego dnia wkładam nową(rysując na odwrocie wcześniejszej odpoczynek, o ile jest możliwoś, bo nie na każdej jest) i jadę bez zagrożenia żadną karą, a przez takie wydumki jakie Ty przedstawiasz, chodzą później herezie po świeci i ludzie boją się ruszyć kolejny raz przed upływem 24h po rozpoczęciu jazdy we wcześniejszym 24h okresie

Jeśli chcesz zilustrować że użyłeś 2 wykresówek w jednej dobie to przywołałeś bardzo słaby przykład. Jest tu oczywistym że wkładasz wykresówkę dnia np 02.11 a następną o datę o dzień później - czyli o 3 w nocy. Ja tu nie widzę użycia dwóch wykresówek w jednej dobie. A to że wyciągnąłeś o 18 i pauze sobie wyrysowałeś ręcznie tego nikt nie może zakwestionować.
Podaj przykład gdzie będą użyte dwie wykresówki w jednej dobie jedna zaczęta w tej samej dacie co druga - to jest niedopuszczalne i zagrożone karą.
Ja tu w ogóle nie mówiłem o zaczynianiu pracy w tej samej dobie a o prawidłowym użyciu wykresówek, wiec chyba mylisz pojęcia człowieku

_________________
Heavy metal and heavy transport


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

cofnij ten przykład co podałem o 7h i będziesz miał

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: