Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lis 2009, 17:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2009, 10:57
Posty: 51
GG: 13621460
Lokalizacja: Brzesko

Jesli ktos z Was ma na codzień Scanie z sinikiem hPi i ją uzytkuje ;)
Niech sie wypowiada co sadzi o tym silniku;))

_________________
"Nasza jazda to nie spacer po deptaku..."


Post Wysłano: 19 lis 2009, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 kwie 2006, 19:51
Posty: 134

U nas mamy 3 scanie z silnikami HPI, cóż mogę powiedzieć, 500-600tys. km i do wymiany pompa paliwa (wydatek rzędu 3500zł) i jeszcze "smok" (ok.1000zł), w PDE nie ma takiego problemu...aha, dodam, że auta jeżdżą na Rosję:), poza tym, to OK! HPI sporo mocniejsza no i mniej pali.


Post Wysłano: 20 lis 2009, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
HPI sporo mocniejsza no i mniej pali.
To akurat mogę potwierdzić - tata przez jakiś czas jeździł 124 420 z silnikiem HPi i rzeczywiście mało których górek się bała, a spalanie było niższe o ok. 2-3 litry w porównaniu do "zwykłych" 420-tek.

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 11 lip 2010, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 224
GG: 0
Samochód: Volvo

Mam takie pytanie, czy silniki HPI montowane są w R-ach :?: a jeżeli są to silnik ten różni się czymś od tego montowanego w 4-ach :?:

Może ktoś się orientuje ile kosztuje nowy jeden pompowtrysk a ile regenerowany :?:

Z góry dzięki za odp.


Post Wysłano: 11 lip 2010, 9:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Mam takie pytanie, czy silniki HPI montowane są w R-ach :?: a jeżeli są to silnik ten różni się czymś od tego montowanego w 4-ach :?:
Najczęściej normą emisji spalin. :wink:

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 11 lip 2010, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Mam takie pytanie, czy silniki HPI montowane są w R-ach :?: a jeżeli są to silnik ten różni się czymś od tego montowanego w 4-ach :?:

Może ktoś się orientuje ile kosztuje nowy jeden pompowtrysk a ile regenerowany :?:

Z góry dzięki za odp.
Euro-3-ki HPi w przypadku R-er i 4-ek to są te same silniki. Euro4 miały juz chłodnicę EGR i 2 turbinę.
Taka odnośnie cen:
http://www.scania.pl/Images/Pakiety_War ... 179042.pdf

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 11 lip 2010, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Euro4 miały juz chłodnicę EGR i 2 turbinę.
Scania 4 euro 3, HPI też miała dwie turbiny. Przynajmniej moja czterysta siedemdziesiątka miała.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 11 lip 2010, 15:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Cytuj:
Euro4 miały juz chłodnicę EGR i 2 turbinę.
Scania 4 euro 3, HPI też miała dwie turbiny. Przynajmniej moja czterysta siedemdziesiątka miała.
420-ki miały jedną turbinę. Dwie montowane były w silnikach o mocach 440 i 470 KM.

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 11 lip 2010, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Trzeba tu co nieco uporzadkować:
Seria 4 miała wszystkie silniki Euro 3 (te o których mówimy), wtrysk HPi miały jednostki 420, 440 i 470. Przy czym dwie ostatnie miały Turbocoumpound (2 turbiny), a 440 dodatkowo "osiągała" 4 ekopunkty.
W pierwszych R-kach stosowano te same silniki tyle że do "440" dołożono EGR i wyszło 420 Euro 4. :wink:
Ot cała filozofia.
Później wyszły inne motory Euro4/5 m. in. z SCR, XPi-ki ale to juz inna historia i nie na rozpoczęty tutaj temat. :]

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: