Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2009, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

Witam, moze ktos mi pomoze, w piatek postawilem auto (DAF 95XF 430 z 2000r.) i po weekendzie nie mam zadnego biegu, nic nie wchodzi, nie moge ruszyc z miejsca :/ moglo cos zamarznac?? Jesli ktos mial podobny problem lub poprostu wie co moze byc przyczyna awarii to prosze o informacje. Pozdrawiam


Post Wysłano: 21 gru 2009, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

a jakie ciśnienie powietrza zapasowego pokazują Ci zegary?

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 21 gru 2009, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

10-11 atmosfer


Post Wysłano: 21 gru 2009, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
Posty: 23
GG: 0
Samochód: Man F2000

Kolego kup sobie cos takiego jak Pneumatir to jest taki płyn cos koło 20zł kosztuje:) i wstrzyknij tak po 200ml do kazdej butli wtedy ta woda co znajduje sie w środku wymiesza sie z tym i zrobi sie taka maź i to nie zamarznie:) ii wtedy wszystko bedzie działaś:) bo najczesciej woda w układzie pneumatycznym jak marznie to psuje robote.


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

ale ten plyn musze wlac jak woda jest odmrozona? czy moge napelnic na mrozie?? jest wogole sens jakos to samemu odmrazac? skoro powietrze w ukladzie pompuje na maxa to pewnie jakis zawor wzielo...


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Drut szmata z ropą i grzać :wink:
A tak na poważnie spuść zkondensowaną wodę ze zbiorników odpal auto powinnoi puscić gdyż jak sprężarka się rozgrzeje to podaje ciepłe powietrze i powinno ustąpić :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

Tak tez jutro zrobie, a moglo sie cos uszkodzic przez ten mroz? dzis spuszczalem powietrze z ukladu i nie poleciala zadna woda, mam nadzieje ze to tylko zamarznieta woda. Jutro napisze co mi sie udalo zrobic. Dzieki za rady :)


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
ale ten plyn musze wlac jak woda jest odmrozona? czy moge napelnic na mrozie?? jest wogole sens jakos to samemu odmrazac? skoro powietrze w ukladzie pompuje na maxa to pewnie jakis zawor wzielo...
Napewno ci odpuści woda w zaworze jak zamarzła. Do odmrożenia potrzebny jest specjalny środek do układów pneumatycznych na bazie alkocholu ale to już za pużno jak zamarzło. Najlepsze rozwiązanie by było auto wstawić na noc do ogrzewanego garażu lub czekać na odwilż. Jeśli to skrzynia biegów to możesz sprubowac polać gorącą wodą zawory odpowiadające za pracę skrzyni biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2009, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2008, 8:31
Posty: 39
GG: 12459874
Samochód: Scania V8
Lokalizacja: Laskowa

A jak nie lej wodą po butli ciepłą.... My tak raz zrobili i było wiadro gorącej wody...

_________________
http://www.btcdriver.yoyo.pl/pwn.php?ID=4631
Nie lubię zgrywania pana!!!!!!!!


Post Wysłano: 21 gru 2009, 23:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Tak tez jutro zrobie, a moglo sie cos uszkodzic przez ten mroz? dzis spuszczalem powietrze z ukladu i nie poleciala zadna woda, mam nadzieje ze to tylko zamarznieta woda. Jutro napisze co mi sie udalo zrobic. Dzieki za rady :)
Bo raczej woda zamarzła i nie leci :wink:
Odpal auto niech procuje może się rozgrzeje układ i puści :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 gru 2009, 0:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

koledzy a w którym miejscu wlać ten płyn w układ pneumatyczny ?

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 22 gru 2009, 6:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

jest jeszcze jeden sposób, bardzo prymitywny ale skuteczny.
kupujesz butelkę denaturatu (nie w celach konsumpcyjnych), podnosisz kabinę i po wcześniejszym spuszczeniu powietrza do "zera" pedalem hamulca, kluczem płaskim 27 odkręcasz przewód wychodzący ze sprężarku. wlewasz w niego denaturat (powinno wejść około 200g). zakręcasz, stawiasz kabinę, odpalasz auto i spokojnie czekasz, aż silnik na wolnych obrotach nabije powietrze, a zawór wypluje cały syf z układu.
uwaga, nie stój koło zaworu spuszczającego nadmiar powietrza, bo będziesz śmierdział dyktą kilka dni.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 22 gru 2009, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Cytuj:
jest jeszcze jeden sposób, bardzo prymitywny ale skuteczny.
kupujesz butelkę denaturatu (nie w celach konsumpcyjnych), podnosisz kabinę i po wcześniejszym spuszczeniu powietrza do "zera" pedalem hamulca, kluczem płaskim 27 odkręcasz przewód wychodzący ze sprężarku. wlewasz w niego denaturat (powinno wejść około 200g). zakręcasz, stawiasz kabinę, odpalasz auto i spokojnie czekasz, aż silnik na wolnych obrotach nabije powietrze, a zawór wypluje cały syf z układu.
uwaga, nie stój koło zaworu spuszczającego nadmiar powietrza, bo będziesz śmierdział dyktą kilka dni.
Cyryl to jest ten przewód z "wzbrojeniu" tak ?

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 22 gru 2009, 13:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem jak jest w Twoim aucie, ale zwykle to przewód stalowy, także trzeba z czuciem odchylić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 22 gru 2009, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

Witam, walczyłem dzis z samochodem, wlalem ten plyn do ukladu przez osuszacz, niestety nie przynioslo to zadnego efektu, dalej nie mam zadnych biegow, jutro zaczne rozkrecac zawory przy skrzyni, moze to cos da...


Post Wysłano: 22 gru 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odkręć przewód doprowadzający powietrze do skrzyni biegów i do niego wlej płyn lub denaturat :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2009, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Tak mnie myśl naszła, trochę po czasie ale ... skoro zostawiłeś na weekend to może coś Ci z niego ukradli i dlatego nie działało ...

Opisz lepiej co było przyczyną ...


Post Wysłano: 31 gru 2009, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 18:26
Posty: 13
GG: 0
Samochód: DAF 95XF

Witam, udało mi się rozwiązać problem braku biegów, okazało się że zawór odpowiedzialny za zmianę skrzyni góra-dół jest zapieczony, kulka z walcem która w nim pracuje była cała zardzewiała i przestała spełniać swoją rolę. Jeśli ktoś będzie miał podobny problem z biegami to może w ciemno odrazu sprawdzić ten zawór, umieszczony jest nad skrzynią po lewej stronie, w solówce jest ciężki dostęp do niego. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za uwagi!! :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: