Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2010, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Witam w mojej 114 380 2000r mam problem z nierówną pracą silnika tzn po odpaleniu silnika na zimno pracuje równo, do momentu gdy się trochę nagrzeje i obroty spadają na ok 550/min wtedy chodzi nierówno podobnie jakby się miała zapowietrzać, czuć szarpanie silnikiem. Jak jest dobrze rozgrzana podczas jazdy to silnik pracuję w miarę równo.Na początku myślałem że to pompowtryski bo gdy ją kupowałem miała błędy w EDC z dwoma pompowtryskami ale zaraz je skasowałem i do tej pory nic nie wyskoczyło auto już nakręciło ok 90 tys km. Spalanie w granicach 29 -32l/100 cały czas ładowny 25-26T, moc wydaję mi się w normie, nie dymi, odpala bez problemów w zimie -20 jak i na gorąco. Byłem na kompie w serwisie zaraz na początku, robili równoważenie pompowtrysków i stwierdzili że jest bardzo dobrze, nic nie znaleźli. Mechanik ze scanii powiedział że mieli już takie przypadki z 380-kami i ten typ tak ma.Zastanawiam się czy nie jest to pęknięta sprężyna pompowtrysku? Może ktoś miał podobny problem? pzdr


Post Wysłano: 17 sty 2010, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Wypada podpiąć do kompa i sprawdzić odczyty czujników prędkości obrotowej silnika:głównego i pomocniczego. Zrobić test rozpądzania na pojedyńczych pompowtryskach i może coś się pokaże.
Sprawdź jeszcze czy szczelna jest skrzynka z całą jednostką.
Przy silnkach EDC sprawdzenia komputerem powinno być przed jakimkolwiek rozbieraniem motoru, kosztuje niewiele, ale na słuch można źle zdiagnozować usterkę i wymienić sprawną część.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 17 sty 2010, 18:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Bardzo często zdarza się pęknięcie sprężyny w pompowtryskiwaczu. Sprawdź komputerem równoważenie cylindrów i powinno wykazać odchylenie na którymś pompowtrysku. Wtedy sytuacja będzie jasna ale myślę że regulacja zaworów i pompowtryskiwaczy na początek by się przydała.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 15:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Właśnie w serwisie nic nie znaleźli, równoważenie było robione i wszytko niby ok. Dlatego pytanie czy pęknięta sprężyna pompowtrysku może być problemem. W scanii mówili że przy pękniętej sprężynie w równoważeniu będą odchyły, a np kolega miał problem z wysokim spalaniem, równoważenie miał zrobione i wyszło ok , jednak uparł się i wyjął pompowtryski i okazało się że 2 sprężyny były pęknięte. Dlatego proszę o opinie może miał ktoś podobne doświadczenia. Tak jak mówicie nie chcę na silę wymieniać pompowtrysków,pompki zasil itp bo oprócz nierównej pracy nie ma żadnych problemów. Zajrzę jeszcze do jednostki EDC ktoś już mi mówił że możliwa jest nieszczelność.


Post Wysłano: 21 sty 2010, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Może ktoś jeszcze się wypowie?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: