Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Jakie są mniej więcej przebiegi, przy których powinno wymieniać się wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry etc? Pytam o wszystkie występujące w pojazdach ciężarowych filtry, oleje, etc. Zanim zacznę prawdziwą pracę wolałbym się dowiedzieć tego i owego, więc nie gańcie mnie za to, że pytam.

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

Wszystko zależy od pojazdu i rodzaju płynu jaki jest używany więc nie można jednoznacznie tego stwierdzić. Największe rozbieżności to chyba są z olejem silnikowym, a za to takie płyny jak oleje przekładniowe mają już taką żywotność, że skrzynia się rozleci zanim będzie trzeba je tak naprawdę wymienić :)
Myślę, że nie dadzą Ci samochodu tak zaniedbanego, że od razu będziesz musiał wszystko wymieniać więc będziesz miał trochę czasu żeby się konkretnie wszystkiego o nim dowiedzieć.

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Cytuj:
a za to takie płyny jak oleje przekładniowe mają już taką żywotność, że skrzynia się rozleci zanim będzie trzeba je tak naprawdę wymienić
Skrzynia napewno się szybciej rozleci jeżeli zrobisz tak jak ci zyzyx radzi.
W najlepszym wypadku jezeli masz zalaną skrzynie syntetykiem to wymiana po przejechaniu 400tyś km lub po 3 latach.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Cytuj:
a za to takie płyny jak oleje przekładniowe mają już taką żywotność, że skrzynia się rozleci zanim będzie trzeba je tak naprawdę wymienić
Skrzynia napewno się szybciej rozleci jeżeli zrobisz tak jak ci zyzyx radzi.
W najlepszym wypadku jezeli masz zalaną skrzynie syntetykiem to wymiana po przejechaniu 400tyś km lub po 3 latach.

Wpraktyce skrzynia jak i most zalane są mineralnym 80W90 lub 85W90, wymiana po 200 000 lub 250 000km.

Olej w silniku
- mineralny 15W40 wymiana po 30 000 - 40 000km, razem z filtrem,
- polsyntetyk 70 000km,
- syntetyk do 120 000km.

Filtry paliwa, powietrza wymiana razem z olejem silnikowym, lub jesli komputer pokaze komunikat.

Osuszacz, polecam wymiane przed kazdą zimą. 40zl, a ile mniej problemow na mrozie.


Narazie nic wiecej mi nie przychodzi do glowy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
a za to takie płyny jak oleje przekładniowe mają już taką żywotność, że skrzynia się rozleci zanim będzie trzeba je tak naprawdę wymienić
Skrzynia napewno się szybciej rozleci jeżeli zrobisz tak jak ci zyzyx radzi.
W najlepszym wypadku jezeli masz zalaną skrzynie syntetykiem to wymiana po przejechaniu 400tyś km lub po 3 latach.

Wpraktyce skrzynia jak i most zalane są mineralnym 80W90 lub 85W90, wymiana po 200 000 lub 250 000km.

Olej w silniku
- mineralny 15W40 wymiana po 30 000 - 40 000km, razem z filtrem,
- polsyntetyk 70 000km,
- syntetyk do 120 000km.

Filtry paliwa, powietrza wymiana razem z olejem silnikowym, lub jesli komputer pokaze komunikat.

Osuszacz, polecam wymiane przed kazdą zimą. 40zl, a ile mniej problemow na mrozie.


Narazie nic wiecej mi nie przychodzi do glowy.
Masz rację, ja pisząc o syntetyku odniosłem się to postu zyzyx-a. A tak to z wyjątkiem skrzyni automatycznych pozostałe są zalewane olejem mineralnym.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

Chyba jeszcze żyjecie w czasach PRL. Pisałem: "zależnie od pojazdu"!! CZYTAĆ!

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Cytuj:
Chyba jeszcze żyjecie w czasach PRL. Pisałem: "zależnie od pojazdu"!! CZYTAĆ!
Tak dokładnie CZYTAĆ!!!. Marcin wyraźnie napisał, że chodzi mu o samochody ciężarowe a w takowych olej się wymienia tak jak już pisaliśmy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

Cytuj:
Tak dokładnie CZYTAĆ!!!. Marcin wyraźnie napisał, że chodzi mu o samochody ciężarowe a w takowych olej się wymienia tak jak już pisaliśmy.
To po jaką cholerę się czepiasz mojej wypowiedzi zamiast ją uszczegółowić? Może jesteś zwykłym trollem forumowym?

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Cytuj:
To po jaką cholerę się czepiasz mojej wypowiedzi zamiast ją uszczegółowić? Może jesteś zwykłym trollem forumowym?
Cytuj:
Tak dokładnie CZYTAĆ!!!. Marcin wyraźnie napisał, że chodzi mu o samochody ciężarowe a w takowych olej się wymienia tak jak już pisaliśmy.
To po jaką cholerę się czepiasz mojej wypowiedzi zamiast ją uszczegółowić? Może jesteś zwykłym trollem forumowym?
Nie jestem żadnym trollem forumowym, tylko uważam, że jak nie mam nic madrego do napisanie to togo nie robie, aby nie wprowadzać innych w błąd. A ty skolei śledząc forum wypowiadasz się na większość zapytań jakie tylko się pojawią na forum, przyczym w wiekszości wypisujesz takie bzdury, że głowa boli. Widać, że oprócz wiedzy książkowej praktycznej Ci całkiem brak. Nie mam nic do ciebie, ale w niektórych przypadkach milczenie jest złotem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

Cytuj:
Nie jestem żadnym trollem forumowym, tylko uważam, że jak nie mam nic madrego do napisanie to togo nie robie, aby nie wprowadzać innych w błąd. A ty skolei śledząc forum wypowiadasz się na większość zapytań jakie tylko się pojawią na forum, przyczym w wiekszości wypisujesz takie bzdury, że głowa boli. Widać, że oprócz wiedzy książkowej praktycznej Ci całkiem brak. Nie mam nic do ciebie, ale w niektórych przypadkach milczenie jest złotem.
Nie całkiem ale przyznaje, że doświadczenia nie mam dużego.
To co tam napisałem nie jest bzdurą i przyczepić możesz się tylko do tego, że napisałem ogólnikami. I na Twoim miejscu nie poruszałbym już takiego tematu, popisałeś się już z tłumikiem.
Nie chce się tu z Tobą kłócić ani obrzucać obelgami, bo poglądy, wiedzę i doświadczenie można wymieniać kulturalnie i nawet jeśli nie mam racji to wystarczy mnie poprawić i wytłumaczyć, a nie próbować od razu stwierdzić, że to bzdury i nie należy mnie słuchać. Takie zachowanie również nie wnosi nic dobrego dla forum. Proponuję spokój i kulturalną konwersację.

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

I na tym poprzestańmy bo i tak już zboczyliśmy z tematu


W Actrosie (jeździłem "jedynką", 1840 '99/'00r.) wymianę oleju podają co 100 tyś. km - i tak wymieniają (olej 10W40). Teraz też jeżdżę jedynką 1840 z tym, że jest to '02 i ma przejechane 880 tyś. km i zalewają go 5W40 i też wymiana co 100 tyś. km.
Wg wskazań komputera osuszacz mam mieć wymieniony za ok. 720 tyś. km, sam zaś wymieniam go raz na rok, ja jesieni.
Filtr powietrza powinien być wymieniony za ok. 140 tyś. km, niemniej jednak stosuję zasadę, że wymieniam co 60, 80 tyś. km (jako, że sprzęt już lekko leciwy).
W chwili obecnej "świeci się" przegląd tylnego mostu a nie pamiętam/nie wiem kiedy był ostatnio robiony.
Płyn chłodniczy - z tego, co pamiętam co 2 lata, niemniej jednak komputer pokazuje co innego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Przedstawię ci jak to wygląda z mojej strony.

Volvo F10 - wymiana oleju co 20tyś km plus to tego filtry.
Volvo FH(pierwsza generacja) co 30 tyś km plus do tego filtry.
Scania 4 (na pompie ) co 30tyś km plus do tego filtry.
Scania 3 co 20 tyś km plus to tego filtry.

Mowa o oleju silnikowym.

W dyfrze co 2 lata.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: