wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25668 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | akatora_21 [ 04 maja 2010, 13:08 ] |
Tytuł: | Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Interesowała by mnie informacja jak działa ta skrzynia. Obecnie Jezdzę Actrosem ale szef chce wymienić na Volvo i zastanawiam się czy ta skrzynia jest podobna do tej z actrosa? |
Autor: | ogierek093 [ 21 cze 2010, 11:35 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Sądząc po opiniach użytkowników to jest to jedna z najlepszych skrzyń automatycznych montowanych w europejskich ciężarówkach. Jak na to siądziesz to nie będziesz chciał już zsiadać |
Autor: | Borek [ 21 cze 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Kotlet poza tym było już na forum. |
Autor: | krzysiek żychlin [ 21 cze 2010, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza |
Autor: | Coolio [ 08 lip 2010, 0:42 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza
Najwięcej do powiedzenia mają osoby, które wogole nie jezdzily tyle samo obydwoma pojazdami. Zobacz sobie na Wakoz, Polaqua, budokrusz i wiele innych firm jakie auta uzytkuja i dlaczego nie maja Volva w swoim parku ? Odpowiedz krotka, pseudo auto budowlane na plac okolo budowy, napedy na cienkim poziomie z ograniczeniem max do 8x6, bardzo krotka gwarancja, duza awaryjnosc mostow, a dokladniej pekaja lozyska w tylnych mostach. Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva. |
Autor: | ogierek093 [ 08 lip 2010, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Cytuj: skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza
Najwięcej do powiedzenia mają osoby, które wogole nie jezdzily tyle samo obydwoma pojazdami. Zobacz sobie na Wakoz, Polaqua, budokrusz i wiele innych firm jakie auta uzytkuja i dlaczego nie maja Volva w swoim parku ? Odpowiedz krotka, pseudo auto budowlane na plac okolo budowy, napedy na cienkim poziomie z ograniczeniem max do 8x6, bardzo krotka gwarancja, duza awaryjnosc mostow, a dokladniej pekaja lozyska w tylnych mostach. Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva. Tak, a dlaczego Kamazów nie widać na międzynarodówce, tylko w jakimś błocie czy na budowie??? Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jak bym szukał auta na budowę wziął bym coś innego Kamaza, jak bym szukał do dystrybucji wziął bym atego, jak bym szukał na międzynarodowe wziął bym Volvo i już... |
Autor: | Borek [ 09 lip 2010, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.
To musiałeś mieć ubogą skrzynię.
|
Autor: | Coolio [ 10 lip 2010, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Cytuj: Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.
To musiałeś mieć ubogą skrzynię. |
Autor: | Bajzel [ 11 lip 2010, 0:15 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Kolega dalej broni Warszawy, ostatni bohater I-Shift posiada "kołyskę" dopiero w FMX, więc wcześniej to fizycznie niemożliwe, żeby Borek takową opcję widział w I-Shiftach |
Autor: | Borek [ 11 lip 2010, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Kolega dalej broni Warszawy, ostatni bohater
Dowciapniś I-Shift posiada "kołyskę" dopiero w FMX, więc wcześniej to fizycznie niemożliwe, żeby Borek takową opcję widział w I-Shiftach Może źle to rozumiem, ale przynajmniej ten pojazd, z którym mam do czynienia, nie ma problemów z wybujaniem się. Wersja oprogramowania FEC a samochód FH12 z początku 2005r. |
Autor: | Igor [ 11 lip 2010, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
To że nie ma problemów nie znaczy że ma ten tryb... |
Autor: | Borek [ 11 lip 2010, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
W tym przypadku czy to jest na wstecznym czy na jedynce lub innym do przodu, pojazd po ujęciu gazu od razu "wyciąga" bieg i stacza się do przodu/tyłu, a po dodaniu zapina odpowiednia dzięki czemu możliwe jest wybujanie jego z dziury. Ta skrzynia biegów ma tzw. wolne koło co chyba nie jest standardem. |
Autor: | kamcio407 [ 21 lip 2010, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Witam, Bez wątpienia obydwie skrzynie są na tyle doskonałe, że raczej ułatwiają życie kierowcy aniżeli miały by je utrudniać. Śmiem twierdzić, ze są to 2 najlepsze skrzynie na rynku. Do czynienia miałem z zestawem niemal identycznym jak Borek. Ciągnik Volvo FH12 L-Shift z cysterną (podobny rocznik). Skrzynia pracuje prawie bezbłędnie na trasie dobiera odpowiednie przełożenia tak, ze jak dajesz mniej gazu wrzuca wyższy bieg i obroty spadają i spalanie również, jednak kiedy potrzeba wciskasz gaz, następuje redukcja i przyspiesza - ale to raczej standard. Podobnie z jazdą po górach, wzniesieniach - skrzynia sama redukuje i dobiera odpowiednie przełożenia. W najgorszym wypadku pozostaje jeszcze zmiana manualna. Z Mercedesem nie miałem do czynienia, więc nie mogę go ani krytykować, ani chwalić. Ale jak napisał kolega Coolio obydwie skrzynie to ten sam poziom, z tym ze Power Shift posiada więcej bajerów. Np. opcja manewrowa - wydaje mi się, że dobrze, że jest ale rzadko bym jej używał. Poza tym dobry kierowca i bez tego pewnie by sobie poradził, jednakże ten tryb może być faktycznie dużym udogodnieniem. Mogę dodać, tego co słyszałem od kolegów to Opticruise ze Scanii to jakieś nieporozumienie. Podobno zdarza się że warjuje i nie da się jechać. Ważnym aspektem jest też bezawaryjność - wiadomo. Co z tego, że mam w skrzyni bajery, jak ciągle siedzę na serwisie i liczę straty. W tym temacie został też poruszony temat: Co lepsze Volvo czy Mercedes W sumie to co kraj to obyczaj. Tzn. zależy gdzie trafi, to dominuje inna marka. W Polsce dominują głównie, Volvo i Scania, natomiast Actrosy to raczej rzadki widok. Dużo ludzi uważa, że to graty i się psują. Jak już wspomniałem, nie miałem z Mercedesem nigdy do czynienia więc tego nie stwierdzę. Z kolei Niemcy pozostają "patriotami" i pozostają przy Actrosach i MAN-ach. Volvo czy Scanie są tam coraz rzadziej wybierane. Jednak jak na międzynarodówkę osobiście najbardziej wolę Volvo. Jak napisał Coolio, firmy budowlane często wybierają Mercedesa. Ma mocne i trwałe konstrucje dobre napędy itd. Volvo to w tej branży raczej rzadki widok. Może nowy FMX to zmieni. |
Autor: | Bajzel [ 22 lip 2010, 13:37 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Może nowy FMX to zmieni.
Nie zmieni, bo nie wiedzieć czemu Volvo nie dało możliwości zamówienia najefektywniejszego napędu, tj. 8x8, a to jest główna karta przetargowa jeżeli chodzi o budowlankę
|
Autor: | damian__w124 [ 21 sie 2010, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Witam, co do I-shift, bardzo udana skrzynia, kierowca musi byc fachowiec żeby manualem osiagnąc takie spalanie jak I-shiftem. Co ciekawe zautomatyzowana skrzynia OPTIDRIVER w Renault,jest VOLVOskim I-shiftem |
Autor: | akatora_21 [ 06 wrz 2010, 13:51 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Dzięki wszystkim za opinię. Bardziej interesowała mnie wersja do Ciągnika jak do "budowlanki" ale za wszyskie z góry dziękuje. Już miesiąc śmigam nowym Volvo i muszę powiedzieć że jestem zaskoczony prostotą tej skrzyni. Bardzo bogata też jest oferta oprogramowania do tej skrzyni. Zobaczymy jak będzie się sprawować w zimę w niskich temperaturach. I rzeczywiście muszę przyznać że jest oszczędna. jakieś 15% mniej paliwa bierze niż Robur. Jeszcze raz wielkie dzięki. |
Autor: | slimmm_ns [ 10 paź 2010, 9:28 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Panowie mam takie pytanie, do czego służy przycisk L z tyłu lewarka w I-shifcie ? .Ponad to tryb Power Economic czy np. podjeżdżając pod górę lepiej przełączyć na Power? |
Autor: | adamgt [ 15 lut 2011, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Kolego, jeśli chcesz się dowiedzieć wszystkiego o I-shif'cie to napisz post na www.fh12.pl I-shift nie jest wcale takie rewelacyjny.. |
Autor: | ogierek093 [ 17 lut 2011, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Kolego, jeśli chcesz się dowiedzieć wszystkiego o I-shif'cie to napisz post na http://www.fh12.pl I-shift nie jest wcale takie rewelacyjny..
Nie oszukujmy się, żadne automat oferowany w Europejskich ciężarówkach nie dorasta do pięt sprawnej ręce kierowcy zmieniającego biegi manualnie, mimo wszystko można stwierdzenie ze i-shift jest najlepszy nie jest błędne, bo jest najlepszy ze skrzyń automatycznych
|
Autor: | mariusz90r [ 17 lut 2011, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia I-shift jak działa i jak się sprawuje |
Cytuj: Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jak bym szukał auta na budowę wziął bym coś innego Kamaza, jak bym szukał do dystrybucji wziął bym atego, jak bym szukał na międzynarodowe wziął bym Volvo i już...
Na razie to weź się za naukę bo już nie długo próbny egzamin gimnazjalny...chyba.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |