Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 mar 2015, 10:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2014, 13:22
Posty: 11
Samochód: MAN TGA 410/430/440/460
Lokalizacja: Poznań

Witam Koledzy.

Moje pytanie może wydać się niektórym banalne, aczkolwiek i tak chciał bym je zadać ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji na ten temat. Chciał bym się dowiedzieć co konkretnie różni SCANIĘ 124G np. od 124L. Jedyne informacje podawane w internecie mówią, o tym, że serię "G" tworzono do bardziej wymagających prac,ale mi chodzi o konkrety. Jestem zielony w temacie SCANII dlatego też prosze o informacje:)


Post Wysłano: 30 mar 2015, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Seria G miała grubsze ramy i często spotyka się je na zwolnicy, najczęściej wywrotki, samochody do lasu.

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 30 mar 2015, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Seria G miała grubsze ramy i często spotyka się je na zwolnicy, najczęściej wywrotki, samochody do lasu.
Ja bym polemizował. Prędzej seria C miała zwolnice niż seria G. Na kilkadziesiąt obejrzanych Scanii G w konfiguracji 6x4, to 80% z nich miała półosie. Zwolnica to chyba tylko za dopłatą w serii G. Ogólnie po za wytrzymałością ramy, dostępnością kabin, oraz wersjami wyposażenia to niczym się wspomniane serie nie różnią.


Post Wysłano: 30 mar 2015, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Inne warianty układów napędowych (napędów), inne wysokości i grubości ram, inne konfiguracje tonażowe i przełożenia osi, różne zawieszenia w przypadku podwozi dość często G miały większe DMC techniczne.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 30 mar 2015, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2014, 13:22
Posty: 11
Samochód: MAN TGA 410/430/440/460
Lokalizacja: Poznań

koledzy chodzi mi głównie o ciągnik siodłowy 4x2 ;) zastanawia mnie tez co jest przyczyną jego wagi, gdyż auto które miałem okazję oglądać według danych dowodu rejestracyjnego ważyło 8t.


Post Wysłano: 31 mar 2015, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Jaka konfiguracja tego ciągnika, bo moja 124L w dużej budzie i ze skrzynia narzędziową ważyła 8 ton bez paru kilo.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 31 mar 2015, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2014, 13:22
Posty: 11
Samochód: MAN TGA 410/430/440/460
Lokalizacja: Poznań

Kolego kabina cr19, jeden zbiornik paliwa + hydraulika wywrotu. dane dotyczące wagi podałem z dowodu rejestracyjnego.


Post Wysłano: 01 kwie 2015, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Tyle że często w dowodzie rejestracyjnym jest wbita nie do końca realna masa własna, a wiadomo w trakcie użytkowania coś przybędzie, coś odpadnie i rzeczywisty wynik będzie inny.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 10 kwie 2015, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2015, 19:42
Posty: 3
Samochód: SCANIA STREAMLINE 450

Scania serii G posiadała także przede wszystkim mniejszą kabiną, tzn.zawieszoną niżej na ramie, przez była krótsza kabina i tym samym lżejsza ale za to tunel silnika wyższy więc ciaśniej w środku, samochodu tego typu wykorzystuje się (domyślnie) przede wszystkim w ciężkim transporcie dystrybucyjnym (lokalnym)


Post Wysłano: 10 kwie 2015, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

BierutTCZEW chyba nie rozumiesz co czytasz, tu chodzi o różnice między modelami 124G a 124L, czyli typoszereg 4, a nie serię G.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: