Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 sie 2010, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2010, 17:09
Posty: 5
GG: 0

Witam, jestem zupełnie nowy tutaj, więc jeżeli napisałem w złym dziale to przepraszam, ale ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy. Jak się pomyliłem to przepraszam ale potrzebuje dość pilnie odpowiedzi na moje pytanie. A brzmi ono mianowicie.

Jeżeli posiadam SCANIE R420 Topline, i ciągam nią ciężkie ładunki i silnik 420-konny mi nie wystarcza, to gdybym zakupił sam silnik np. 500-konny lub wyżej czy ten widlasty silnik 500 koni i więcej pasowałby na miejsce tego słabszego, 420- konnego silnika. Chodzi mi czy silnik widlasy V8 pasowałby zamiast rzędowego 420 konnego. Czy jest jakaś różnica w mocowaniu silnika czy to nie sprawia problemu?

Prosiłbym o dość pilną odpowiedź, z góry dzięki za wszystko.


Post Wysłano: 21 sie 2010, 17:19

Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym, ale od razu nasuwa się pytanie czy nie lepiej sprzedać ten ciągnik, a kupić mocniejszy?


Post Wysłano: 21 sie 2010, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2010, 17:09
Posty: 5
GG: 0

No właśnie gość który ma taką sytuację nie chce tak zrobić, bo SCANIA o która się rozchodzi jest w trakcie tuningu i chodzi o zwiększenie mocy, poprzez wymianę silnika. Gość nie chce sprzedać bo już sporo zostało w nią włożone a zmiana dziedziny transportu nastąpiła niedawno.


Post Wysłano: 21 sie 2010, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Pomijając elektronike to przeróbek jest sporo. Silnik jest krótszy więc mocowania będą inne, ogólnie troche roboty jest. Nie lepiej stuningować silnik na 500KM?


Post Wysłano: 21 sie 2010, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2010, 17:09
Posty: 5
GG: 0

A masz pewność ile ten stuningowany silnik pochodzi?

Czyli jest możliwość ale jest dość sporo przerabiania tak?


Post Wysłano: 21 sie 2010, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Cytuj:
Pomijając elektronike to przeróbek jest sporo. Silnik jest krótszy więc mocowania będą inne, ogólnie troche roboty jest. Nie lepiej stuningować silnik na 500KM?

Silnik który jest skonstruowany do mocy 500KM jest mocniejszy niż np 420KM po tuningu :P

Silnik o budowie V8 będzie krótszy, mocowania będą inne, ale nie zapominajmy o przełożeniach które będą się różnić, jak w skrzyni biegów tak i w moście napędowym, auto będzie słabe ale za to szybkie, i góry jeszcze nie widać a już trzeba redukować albo przy 90km.h będzie osiągał maksymalne obroty.

Moim skromnym zdaniem inwestycja raczej nie opłacalna.

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 21 sie 2010, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
ale nie zapominajmy o przełożeniach które będą się różnić, jak w skrzyni biegów tak i w moście napędowym, auto będzie słabe ale za to szybkie, i góry jeszcze nie widać a już trzeba redukować albo przy 90km.h będzie osiągał maksymalne obroty.
A co za herezje kolega wypisuje ? Zarowno ta rzedowka jak i V-ka ma maksymalny moment w przyblizeniu 1000-1400 obr/min, tylko ze V-ka ma ten moment sporo wyzszy i troche nizej zaczyna ciagnac.Zakres mocy takze podobnie wyglada.
Na pewno skrzynia biegow bedzie musiala miec chlodzony olej.
Ponadto jest to Seria R Scania, a tam bedzie troche problemow z elektronika i bez serwisu sobie nie poradzisz.
Odnosnie tuningu to nie wiem co tam bylo robione, ale zawsze mozna graty przerzucic na inny ciagnik.


Post Wysłano: 21 sie 2010, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2010, 17:09
Posty: 5
GG: 0

Wnętrze było obijane skórą, jakieś audio montowali. Z zewnątrz halogeny. Ale to nie o to chodzi. Dzięki za odpowiedź, jutro albo w tygodniu mu przekaże wasze odpowiedzi i pomyślimy co zrobić.

Temat można w sumie zamknąć, bo dowiedziałem się czego chciałem.


Post Wysłano: 22 sie 2010, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Cytuj:
czy ten widlasty silnik 500 koni i więcej pasowałby na miejsce tego słabszego, 420- konnego silnika
TAK na pewno będzie pasował,rozstaw ramy, poprzeczki wszystko jest przygotowane pod różne wersje silników.
Cytuj:
Czy jest jakaś różnica w mocowaniu silnika czy to nie sprawia problemu?


Silnik rzędowy 420 jak i V8 mocowany jest na 4 poduszkach (2 przód i 2 tył) jeśli poduszki są przykręcane w inne miejsca to na pewno na ramie znajdują się odpowiednie otwory do mocowania i z tym nie ma problemu.

Myślę że wprawnemu mechanikowi taka wymiana nie powinna sprawić większych problemów, jeśli miał już styczność z pojazdami Scanii.
Cytuj:
Pomijając elektronike to przeróbek jest sporo


Uważam że elektronika nie wymaga aż tak wielu przeróbek silnik ma swoją centrale sterujący ("komputer sterujący") i jedną swoją wiązkę którą wpinamy w zamian tej wcześniejszej,choć w "kabinie" też trzeba wymienić sterownik.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów warto się dowiedzieć z jakimi przekładniami współpracuje silnik V8 ponieważ może się okazać że posiadana skrzynia od silnika 420 może nie "pasować" i będzie trzeba zakupić silnik wraz ze skrzynią biegów, a w takim wypadku dobrze było by to przekalkulować czy jest to opłacalne.

POZDRAWIAM i powodzenia

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 23 sie 2010, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Silnik rzędowy 420 jak i V8 mocowany jest na 4 poduszkach (2 przód i 2 tył) jeśli poduszki są przykręcane w inne miejsca to na pewno na ramie znajdują się odpowiednie otwory do mocowania i z tym nie ma problemu.
Pewny jesteś :?: , jakoś u mnie jest "420" i jest mocowany z przodu na 2 poduszkach, a z tyłu połączony ze skrzynia która także wisi na dwóch poduszkach...
Cytuj:
Myślę że wprawnemu mechanikowi taka wymiana nie powinna sprawić większych problemów, jeśli miał już styczność z pojazdami Scanii.
Znam szczegóły jednak odwrotnej konwersji tzn. z v-ki na rzędówke, krótko mówiąc półtora miesiąca pierdo...nia.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 sie 2010, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Uważam że elektronika nie wymaga aż tak wielu przeróbek silnik ma swoją centrale sterujący ("komputer sterujący") i jedną swoją wiązkę którą wpinamy w zamian tej wcześniejszej,choć w "kabinie" też trzeba wymienić sterownik.
No fajnie, silnik ma swoj komputer sterujacy, ale niestety on musi wspolpracowac z reszta ukladu :wink:
Po pierwsze to bedzie problem z immobilizerem i bez wizyty w serwisie tego nie odblokujesz - w zaleznosci od tego czy wlasciciel ma lub nie ma kodow pin do kluczykow mniej lub wiecej roboty i wydatkow - wymiana kpl. kluczykow na nowe.
Po drugie silnik musi byc kupiony z odblokowanym komputerem, a najlepiej jakby do tego byl rowniez odblokowany koordynator.
Po trzecie - w Scanii serii R wystepuje cos takiego jak SOPS. W skrocie to taki plik ze specyfikacja samochodu "wgrany" w elektronike auta. W nim sa zawarte podzespoly jakie powinien posiadac dany pojazd i numery tych czesci. Jezeli ten progam bedzie uniemozliwial zgranie tych nowych jednostek sterujacych i uruchomienia silnika to serwis bedzie musial poprosic fabryke (oczywiscie nie zadarmo :) ) o zmiane tego pliku uwzgledniajaca owy silnik V8

Takze sprawa jest pozornie prosta, a tak do konca to nie wiadomo - ja akurat nigdy nic takiego nie szczepilem.
W Scanii seri 4 to by bylo duzo latwiejsze :]


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: