Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 wrz 2010, 0:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Retarder (intarder) w Dafie XF 95 nie hamuje. Podpięcie pod komputer nie wykazało usterki, sterowanie manetką jest OK . Kontrolka załączonego retardera się zapala, zawór powietrzny załącza powietrze do retardera , olej w skrzyni jest, filtr oleju w retarderze wymieniany rok temu, ale efektu hamowania (zwalniania) nie ma. Jadąc samym "koniem" z góry czuć zwalnianie z dużym opuźnieniem, z naczepą nawet pustą nie ma żadnych efektów.


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 7:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź zawór siły hamowania w intarderze ten u góry po lewej stronie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 8:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

sprawdź stan i ilość oleju


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Zawór potencjometryczny z lewej strony skrzyni wykręć wyczyść przesmaruj i podłącz na krótko pod 24V bezpośrednio pod aku i zobacz czy reaguje :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Sprawdź zawór siły hamowania w intarderze ten u góry po lewej stronie
Cytuj:
Zawór potencjometryczny z lewej strony skrzyni wykręć wyczyść przesmaruj i podłącz na krótko pod 24V bezpośrednio pod aku i zobacz czy reaguje :wink:
To mój podejrzany , jakie prądy powinny być na instalacji elektrycznej i czy one będą się zmieniać gdy będę zmieniał zakresy sprawdzając to na postoju?
Cytuj:
sprawdź stan i ilość oleju
Cytuj:
(...) olej w skrzyni jest, filtr oleju w retarderze wymieniany rok temu(...)
Tak jak pisałem w pierwszym poście, olej jest.


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 14:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak dobrze pamiętam to zmienia się napięcie które dochodzi do cewki, przy pełnym otwarciu powinno być 24V

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 wrz 2010, 9:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

A pomiedzy wylaczonym a pelnym otwarciem .... to juz zalezy od miernika ,najlepiej mierzyc oscyloskopem gdyz jest to sygnal pulsacyjny , zwykly miernik tez powinien pokazac Ci wartosci usrednione ,ale moze przeklamac .Jednakze powinien Ci wystarczyc pomiar wartosci i otwarcia maksymalnego ,jak kolega wspomnial ... 24V .


Post Wysłano: 13 wrz 2010, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Mialem kiedys taki przypadek w Manie.

Wymienione bylo sprzeglo, po zlozeniu wszystko gralo, oprocz tego ze retarder nie dzialal. Wszystko dzialalo, byly prady gdzie trzeba itd.
Elektryk chodzil kolo tego dwa dni, wkoncu skapitulowal.

Samochod zaczal jezdzic bez retardera. Po ok 2000km retarder zaczal troszke lapac. Po nastepnych kilku dniach wszystko wrocilo do normy samo.

Nie wiem co to bylo, moze sie cos zapowietrzylo (ma sie tam wogule co zapowietrzyc?). W kazdym razie usterki mechanicznej ani elektrycznej nie bylo, manik ulegl samonaprawie. Retarder trybi do dzis.


Post Wysłano: 16 wrz 2010, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

A więc;
- tak zawór "potencjonometryczny" działa, gdy go podłączyłem pod 24V to ten trzpień się wysuwał, lecz nawet niewielki opór ( gdy starałem się powstrzymać się wysuwanie trzpienia) sprawiał iż owy trzpień nie miał siły się wysunąć.
-napięcie we wtyczce jest , tzn. 24V sprawdzane żarówką, gdyż na szybko nie miałem miernika.
-retarder próbuje dać o sobie znać , jest minimalnie odczuwalny na ostatnim zakresie w niezaładowanym aucie, a czas po jakim zaskakuje to jakieś 15-30 sekund i to nie zawsze.
-w sobotę wymienię olej w skrzyni i oczywiście filtr oleju-może ktoś podpowie JAKI OLEJ i ile jego wchodzi.


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 0:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ten trzpień nie powinien się chować pod wpływem siły rąk musisz go bardziej rozruszać albo wymienić :wink:
P.S. Dodam tylko ze jak naprawiałem swój to doparłem zaworek do tłumika i trzymałem obiema rękoma opieroąc na nim całe ciało to po podaniu 24V odepchnęło mnie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

kolego moze ty poprosty za gesty olej zalewasz do skrzyni!!! Powinien byc SAE 30 takie lepkosci - bardzo rzadki i wchodzi go ok 13-14 liter w zaleznosci jak dokladnie go sposcisz ze skrzyni.Pozdro


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Olej wymieniony, zalałem pełny syntetyk;Gulf Gear TX 75W-80, weszło 12litrów. Filtr oczywiście również nowy, stary był strasznie zalepiony.Próbowałem samym koniem i nie jestem do końca zadowolony z efektów, tzn na pierwszym zakresie prawie nie czuć efektu, na ostatnim z zbyt dużym opóźnieniem ale blokuje koła na mokrym.
Cytuj:
(...)trzymałem obiema rękoma opieroąc na nim całe ciało to po podaniu 24V odepchnęło mnie :wink:
Jutro wykręcę ten zawór siły hamowania ze sprawnego auta/intertardera i sprawdzę z jaką siłą powinien wysuwać się ten trzpień z niego.Cena tego zaworka w ASO coś koło 530 netto.


Post Wysłano: 18 wrz 2010, 0:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

kolego ty zly olej zalewasz!!!!! 75w-90 to do normalnych skrzyni si eleje bez retardera!! ty z retarderem musisz zalac SAE 30 w olejach BP nazywa sie on C3 MONO 30. Ten olej co ty zalewasz to jes za gesty do retardera moim zdaniem!!


Post Wysłano: 18 wrz 2010, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
kolego ty zly olej zalewasz!!! (...) jest za gesty do retardera moim zdaniem!!
Dziwne, sprawdzę to, zmieniałem olej w warsztacie zajmują się tylko wymianą oleju i sprzedażom filtrów, miał to być olej do skrzyni manualnej z INTARDEREM .
Cytuj:
Ten trzpień nie powinien się chować pod wpływem siły rąk
Sprawdziłem dziś ten zaworek z innego sprawnego intardera i tak jak mówiłeś, w nim jest moc w moim jej brak- decyzja- w tygodniu będzie nowy.


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 0:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
kolego ty zly olej zalewasz!!!!! 75w-90 to do normalnych skrzyni si eleje bez retardera!! ty z retarderem musisz zalac SAE 30 w olejach BP nazywa sie on C3 MONO 30. Ten olej co ty zalewasz to jes za gesty do retardera moim zdaniem!!
Nie wiem może mylisz retarder (gdzie jest osobny olej w retarderze , a inny w skrzyni) z INTARDEREM gdzie jest jeden wspólny olej. Znalazłem opis produktu gdzie jednoznacznie pisze iż ten olej jest do skrzyni biegów ZF z intarderem.
http://gulf.pl/pl/informacje_o_produkta ... ar_tx.html


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

poprawka j amowie caly czas o intarderze gdzie olej jest ten sam w skrzyni i w intarderze!! czytalem i czytalem ten link i tam tylko pisze do skrzyn ZF nie ma wzmianki o intarderze!! A na 100% jesli masz ten hamulec to powinien byc SAE30 (np. firmy BP jest C3 MONO30 lub tego zamiennik jaki tylko chcesz) sprobuj mi sie wydaje ze tu jest problem


Post Wysłano: 20 wrz 2010, 4:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To nie wina oleju, w swojej skrzyni miałem ponoć wlany na warsztacie 80W-90 i intarder hamował bez problemu.
Zimą były problemy dopóki olej się nie rozgrzał biegi ciężej wchodziły.
Rozmawiałem z gościem co naprawia skrzynie ZFa to twierdził że do skrzyni z inatrderem powinien być rzadszy olej np ATF ten czerwony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: