Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sie 2010, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Witam, od pewnego czasu zastanawiają mnie obroty maksymalne jakie moja Scania uzyskuje, przy nagrzanym silniku i wciśnięciu gazu do oporu wkazówka obrotomierza jest równo z maksymalną granicą zielonego pola [E]. Silnik jako tako nie dymi, odpala bez problemów, czy można mieć jakieś powody do obaw czy one poprostu tak mają?

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 27 sie 2010, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Ale tylko na rozgrzanym silniku tak masz?


Post Wysłano: 27 sie 2010, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Bez różnicy, czy ciepły czy zimny chodzi tak samo...
Wydaje mi się że moc ma odpowiednią, z 30t ładunku po górach (bieszczady) nigdy na dolną skrzynie nie schodze..

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 27 sie 2010, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

moze obrotomierz oszukuje / cos z alternatorem ?
Musialbys podjechac na diagnoze i po podlaczeniu zobaczyc czy obroty z czujnika zgadzaja sie z obrotomierzem.


Post Wysłano: 27 sie 2010, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli obroty na biegu jalowym masz ok 600, i przy dodawaniu gazu obotomierz pokazuje wzrost to raczej nie oszukuje.

Ten koniec zielonego pola to ile? 1500? 1700? Mi sie wydaje ze jesli silnik kreci sie do 2000 obr/min to jest ok.


Ps. ja jezdze volvem 420, i nie wyobrazam sobie gory zebym musial na niskiej skrzyni wchodzic z 30 tonami. Ty scanią 460 powinienes wchodzic pol biegu wyzej wiec tym bardziej nie powinno byc mowy i niskiej skrzyni.


Post Wysłano: 28 sie 2010, 1:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

A nie zmieniałeś czasem opon? Mi przy prędkości 90 km/h obrotomierz pokazuje 1100. OD czasu gdy zmieniłem opony o jeden cal mniejsze to mam przekłamania na obrotomierzu. Przy gazowaniu na jałowym biegu obroty sięgają mi środka żółtego pola, dawniej było w środku czerwonego.


Post Wysłano: 28 sie 2010, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

koleś powiedz co ma zmiana opon do obrotów silnika na biegu jałowym?! Przecież koła obracają się z taką samą szybkością tyle że ich obwód się różni!


Post Wysłano: 28 sie 2010, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
koleś powiedz co ma zmiana opon do obrotów silnika na biegu jałowym?! Przecież koła obracają się z taką samą szybkością tyle że ich obwód się różni!
Wiem że to dziwne, ale tak jest u mnie, nawet zmmieniłem na chwilę na stare opony, zeby sprawdzić i wszystko wróciło do normy.


Post Wysłano: 28 sie 2010, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Samochód był najprawdopodobniej na 315/60 kupiłem go już na 315/70. Przy 90km.h mam na blacie 1200obr.
Cytuj:
Ps. ja jezdze volvem 420, i nie wyobrazam sobie gory zebym musial na niskiej skrzyni wchodzic z 30 tonami. Ty scanią 460 powinienes wchodzic pol biegu wyzej wiec tym bardziej nie powinno byc mowy i niskiej skrzyni.
Powiem tak, zestaw waży zawsze z ładunkiem 4Xt więc ma co ciągnąć.

Mi wydaje się że silnik chodzi jak należy ale ostatnio wsiadłem do kumpla 144 530 i u niego odcina przy 2000obr. dlatego właśnie mnie to zastanawia...

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 31 sie 2010, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

a jakie zadanie spelnia obrotomierz ? Bo chyba nie mierzy predkosci pojazdu ?

Do kolegi Safin: Sproboj odlaczyc cienki,pomaranczowy przewod przy alternatorze W, uruchomic silnik i napisz co zauwazyles.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: