Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2010, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samochód: MAN TGA

Witam jakie ciśnienie doładowania powinno być na dobrej turbinie w Man TGA 410?


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 9:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak cisnienie manometryczne dochodzi do ~1.9 bar ( barometryczne 2.9 bar ) to uznaje taki wynik jako wystarczajacy/zadowalajacy ,ale ,fachowo , jakie cinienie powinno byc .... nie wiem.
Pamietajmy ,ze warunki testu turbiny sa bardzo wazne , musi byc w pelni obciazona, najlepiej jazda z ladunkiem pod dluzsza gorke na" pelnym gazie" ;).


Post Wysłano: 21 wrz 2010, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samochód: MAN TGA

Mam zamontowany dodatkowy manometr na kolektorze sacym,pokazuje mi max.1,4 z pełnym ładunkiem 24t pod dosc długa gorke ......chyba troche mało???????


Post Wysłano: 21 wrz 2010, 19:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

proszę pamiętać, że w kolektorze ssącym podczas pracy silnika jest podciśnienie, czyli ciśnienie mniejsze od atmosferycznego. dodatkowo podczas maksymalnej pracy to ciśnienie się jeszcze zmniejsza.

dla większości ludzi podanie, że turbina daje ciśnienie 0,7 atm podczas normalnej pracy jest sporą niespodzianką. uzyskanie ponad 1 atm jest sporym osiągnięciem. także 1,4 jest OK.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 22 wrz 2010, 9:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Mam zamontowany dodatkowy manometr na kolektorze sacym,pokazuje mi max.1,4 z pełnym ładunkiem 24t pod dosc długa gorke ......chyba troche mało???????
Jezeli jestes w stanie wyczuc spadek mocy ,plus Twoje testy cisnienia ,to zdecydowanie kwalifikuje sie na szukanie usterki ..... gdzie .... dluga lista podejrzanych ,zaczynajac od przeciekow laczen gumowych i intercoolera po komponenty elektryczne :(


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samochód: MAN TGA

dzieki za podpowiedzi,co do szczelnosci przewodow oraz interkulera jest ok,interkuler plukany oraz sprawdzana szczelnosc,czujnik doładowania tez nowy,a wszystko powiazan z duzym spalaniem manka,silnik po remoncie,brak jakich kolwiek błedow na kompie,latem jeszcze pali w okolicach 35-38 lit a w zimie nawet 45/100 potrafi spalic trasy stałe , ładunki 10-20t,kierowca odpada sam jezdze,sprawdzone wszystko co mozliwe i nic....cos moze doradzicie???


Post Wysłano: 25 wrz 2010, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podłacz woltomierz pod czujnik doładowania jeśli pod obciążeniem pokaże 3V czyli 3 bary minus cienienie atmosferyczne daje 2 bary
Takie mi cienienie pokazywał czujnik w 460tce
Sprawdź hamulec górski czy ta klapka do końca się otwiera oraz czujnik wzniosu iglicy na pierwszym wtryskiwaczu jeśli jest padnięty to auto dużo pali i jest słabe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: