Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2010, 18:56
Posty: 45
GG: 0

Witam
Mam pytanie dotyczace czasu pracy kierowców otóz sytuacja ma sie tak:
1)Dajmy na to ze jade do załadunku 2h pozniej staje ładuja mnie 2godziny czy moge dalej kontynuowac czas z pierwszych 4,5 h jazdy?Pozniej jade 2h(przed załadunkiem) i 2,5 i po 4,5h 45min przerwy czy tak?
2)Podczas jazdy staje na 11h pauzy jest noc nie bede wstawał zeby wymienic tarczke na nowa i tacho wyrysujemi pauze na czasie pracy(tu jest ok ) ale gdy włoze nastepna tarcze trzeba zaznaczac jakos ze mam pauze na tamtej?
3)Czas tygodniowy pracy jest 56 godzin 6 dni w niedziel ile powinno byc pauzy na zoltej tarcze
Prosze o rade dzieki

_________________
Zyje po to aby wiecznie gnac!
Znajdz prace ,która bedzie twoją pasja ,a nie bedziesz musiał pracować!


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 20:24

Cytuj:
:1)Dajmy na to ze jade do załadunku 2h pozniej staje ładuja mnie 2godziny czy moge dalej kontynuowac czas z pierwszych 4,5 h jazdy?Pozniej jade 2h(przed załadunkiem) i 2,5 i po 4,5h 45min przerwy czy tak?
Tak. Chyba, że podczas załadunku nic nie musisz robić, bo np. ktoś inny Cię ładuje i będziesz miał tacho na łóżeczku wtedy masz czyste konto na 4,5h jazdy.
Cytuj:
2)Podczas jazdy staje na 11h pauzy jest noc nie bede wstawał zeby wymienic tarczke na nowa i tacho wyrysujemi pauze na czasie pracy(tu jest ok ) ale gdy włoze nastepna tarcze trzeba zaznaczac jakos ze mam pauze na tamtej?i
Przed rozpoczęciem odpoczynku możesz włożyć nową tarczkę nawet przed upływem 24h. Za to nie karzą, bo przecież nie będziesz w nocy wstawał, żeby wymienić tarczkę, a jak tarczka będzie rysowała dłużej niż 24h, to mogą być problemy. Mniejszy problem, jeśli odpoczynek wyrysuje się na jeździe, ale najlepiej unikać w ogóle takich sytuacji.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
:1)Dajmy na to ze jade do załadunku 2h pozniej staje ładuja mnie 2godziny czy moge dalej kontynuowac czas z pierwszych 4,5 h jazdy?Pozniej jade 2h(przed załadunkiem) i 2,5 i po 4,5h 45min przerwy czy tak?
Tak. Chyba, że podczas załadunku nic nie musisz robić, bo np. ktoś inny Cię ładuje i będziesz miał tacho na łóżeczku wtedy masz czyste konto na 4,5h jazdy.
jak cię nie złapią to będziesz miał czyste konto;
tylko przy kontroli rodzi sie pytanie
kiedy pan ładuje??
kiedy pan rozładowuje??
jak ciągle łóżko i jazda??

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:08

Cytuj:
jak cię nie złapią to będziesz miał czyste konto;
tylko przy kontroli rodzi sie pytanie
kiedy pan ładuje??
kiedy pan rozładowuje??
jak ciągle łóżko i jazda??
To się zgadza, dlatego dziwi mnie, jak ktoś twierdzi, że jeździ z tacho zawsze ustawionym na łóżeczko i niby wszystko mu się wyrysowuje. Niemniej jednak są przypadki, gdzie kierowca rzeczywiście nie ładuje auta, tylko np. otwiera windę więc na te 3 min raczej nikt się nie bawi w przestawianie tacho na młoteczki (miałem ofertę takiej pracy gdzie oprócz kierowania obowiązkiem kierowcy było otwarcie windy, podjechanie pod rampę, potem zamknięcie jej i tyle).

Problem jest przy kontroli, jak piszesz, bo ciężko to udowodnić jeśli inspektor się czepi, chyba, że masz dokumenty podpisane przez magazyniera, że to on ładował auto.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Większośc kierowców nie bawi się w żadne zmienianie na młoteczki itd. Załadunek traktują jako pauze. Fakt, że mogą się doczepić gdzie załadunki, rozładunki itd. ale jeszcze nie słyszałem żeby za to karali...

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:24

Cytuj:
Większośc kierowców nie bawi się w żadne zmienianie na młoteczki itd. Załadunek traktują jako pauze. Fakt, że mogą się doczepić gdzie załadunki, rozładunki itd. ale jeszcze nie słyszałem żeby za to karali...
Ale nie spotkałeś się z tym, żeby za to karali, bo sam jeździsz i podczas kontroli nie miałeś problemu, czy znajomi Ci tak powiedzieli?

Obstawiam pierwszą opcję patrząc po podpisie.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Sam ojciec, który spędził 21 lat za kółkiem i chłopaki z tej samej firmy no i jeszcze panowie z parkingów (ale jak każdy wie oni różne bajki opowiadają)...ja myślę, że zacznę już za jakieś 2-3 tyg bo jak narazie jeździłem powiedzmy niezgodnie z prawem:)

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
jak cię nie złapią to będziesz miał czyste konto;
tylko przy kontroli rodzi sie pytanie
kiedy pan ładuje??
kiedy pan rozładowuje??
jak ciągle łóżko i jazda??
To się zgadza, dlatego dziwi mnie, jak ktoś twierdzi, że jeździ z tacho zawsze ustawionym na łóżeczko i niby wszystko mu się wyrysowuje. Niemniej jednak są przypadki, gdzie kierowca rzeczywiście nie ładuje auta, tylko np. otwiera windę więc na te 3 min raczej nikt się nie bawi w przestawianie tacho na młoteczki (miałem ofertę takiej pracy gdzie oprócz kierowania obowiązkiem kierowcy było otwarcie windy, podjechanie pod rampę, potem zamknięcie jej i tyle).

Problem jest przy kontroli, jak piszesz, bo ciężko to udowodnić jeśli inspektor się czepi, chyba, że masz dokumenty podpisane przez magazyniera, że to on ładował auto.
Obowiązkiem kierowcy jest obecność przy załadunku!! (w 99% firm)
teoretycznie za załadunek odpowiada załadowca, jednakże kierowca powinien go nadzorować co zalicza się do jego pracy.
Nawet wyjście po dokumenty to jest praca(jako czynności spedycyjne)
więc róbcie jak chcecie, tylko żeby później nie było żalu

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:37

Cytuj:
Obowiązkiem kierowcy jest obecność przy załadunku!! (w 99% firm)
teoretycznie za załadunek odpowiada załadowca, jednakże kierowca powinien go nadzorować co zalicza się do jego pracy.
Nawet wyjście po dokumenty to jest praca(jako czynności spedycyjne)
więc róbcie jak chcecie, tylko żeby później nie było żalu
Ja o tym wiem, ale jak kolega wyżej napisał, "starzy" kierowcy robią po swojemu.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Tylko, że biorąc sprawę na zdrowy rozum to nigdzie nie zdążysz na czas. Jedziesz 2h potem powiedzmy 2h czekasz na załadunek. Z tego wynika, że zostało ci 0,5h jazdy i znów musisz stać 45 minut. Dla mnie to jest bez sensu, ale takie jest prawo chociaż tak jak już napisałem w poprzednim poście nie spotkałem się żeby szczególnie sie tego czepiali jak nie będziesz tego przestrzegał, ale jak wiadomo różnie bywa...

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:44

Cytuj:
Tylko, że biorąc sprawę na zdrowy rozum to nigdzie nie zdążysz na czas. Jedziesz 2h potem powiedzmy 2h czekasz na załadunek. Z tego wynika, że zostało ci 0,5h jazdy i znów musisz stać 45 minut.
Wybacz kolego, ale szkoda Twojej kasy wydanej na Kwalifikację Wstępną po tym co piszesz.

Jedziesz 2h, potem stoisz 2h, potem możesz jechać jeszcze 2,5h i dopiero 45min pauzy.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Tylko, że biorąc sprawę na zdrowy rozum to nigdzie nie zdążysz na czas. Jedziesz 2h potem powiedzmy 2h czekasz na załadunek. Z tego wynika, że zostało ci 0,5h jazdy i znów musisz stać 45 minut. Dla mnie to jest bez sensu, ale takie jest prawo chociaż tak jak już napisałem w poprzednim poście nie spotkałem się żeby szczególnie sie tego czepiali jak nie będziesz tego przestrzegał, ale jak wiadomo różnie bywa...
i teraz BREDZISZ!!

masz 4,5h jazdy!!!!!!!!!
nie jazdy + pracy
"think mcfly, think!!"

po 2h jazdy zostaje ci 2,5!!

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

hehe
znam gościa co stał w niemczech na przerwie 45min, miał właczone łózko i czyścił sobie lusterka :-) pech chciał że przyuważyła to polizai, nie było tłumaczeń tylko mandat bodajże za złe używanie selektora


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
hehe
znam gościa co stał w niemczech na przerwie 45min, miał właczone łózko i czyścił sobie lusterka :-) pech chciał że przyuważyła to polizai, nie było tłumaczeń tylko mandat bodajże za złe używanie selektora
za szyby i lustra to się chyba nawet Francuzi nie czepiają...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Sory macie racje racje, zakręciłem się troche. Połaczyłem czas pracy z czasem jazdy. Macie racje wszystko się zgadza w takim przypadku jak napisałem faktycznie zostaje 2,5h. Wybaczcie, ale jestem po kilku bro:)

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

a jednak mial pecha
mojemu ojcu jak był autobusem w Berlinie po wyjściu pasażerów na parkingu tez zwrócili uwagę że łózko moze sobie właczyć jak już jest niby sam i nie ma nic więcej do roboty i może odpoczywać
wszystko zależy pewnie ich od humoru :D


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
ale jestem po kilku bro:)
ja zrobiłem 7 i mi się skończyły dlatego wypisuje bzdety na forum 8)
Cytuj:
a jednak mial pecha
najwyraźniej

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: AETR
Post Wysłano: 11 lis 2010, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

tak na prawdę to z selektorem trzeba tak jak jest w rzeczywistości, przecież powietrza nie wozicie i zawsze cos trzeba zrobic a nie tylko jazda i przerwa

co do kapselka to na zdrowie :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: