wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Leyland Marathon i Scammell Crusader http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28218 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Robert Mc'r [ 15 lis 2010, 18:07 ] |
Tytuł: | Leyland Marathon i Scammell Crusader |
Witam wszystkich Mam nietypowe pytanie - czy ktoś z Was może widział na naszych polskich drogach takie dwa autka ? [ zarejestrowane w Polsce ] . Pytam o Scammell -a Crusader [ ciągnik siodłowy 3 osiowy ] i Leyland Marathon [ skrzyniowy 2 osiowy ] .Autka te pracowały od połowy lat 70 - tych w Krakowskiej Naftobudowie [ Leyland-y były dwa z żółtymi kabinami , pózniej jeden był przemalowany na bordowo i miał wstawiony silnik SW 680 plus turbo [ 243 KM ] - orginalny [ prawdopodobnie Rolls- Royce 280 KM ] ulegał awarii i naprawa byłą zbyt kosztowna . Scammell był ciągnikiem siodłowym 3 osiowym z 2 mostami napędowymi - silnik 380 KM . Naftobudowa miała jeszcze dwie sztuki Steyr 90 rok prod. 1977 [ 3 osiowe skrzyniowe z 2 mostami napędowymi ] . Autka w tej zabudowie tez były bardzo rzadko spotykane na naszych drogach . Wersja z wywrotem była bardziej popularna . Interesuje mnie historia tych pojazdów , może ktoś je nabył i eksploatuje je do tej pory [ choć to bardzo mało prawdopodobne ] . Gdzieś zauważyłem zdjęcie Scammell - a , którego przebudowano na pomoc drogową . Kolor pojazdu się zgadzał , ale nie mam pewności czy to to samo autko ... Myślę ,że nie było ich wiele w Polsce ... Z góry dzięki za jakiekolwiek info ... Pozdrawiam R. Scammell - http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... usader.jpg Leyland - tutaj w wersji ciągnik siodłowy - ale dokładnie to autko z taka kabiną - http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ER_001.jpg |
Autor: | Robert Mc'r [ 15 lis 2010, 23:54 ] |
Tytuł: | Re: Leyland Marathon i Scammell Crusader - kto widział w Polsce |
Cytuj: Witam wszystkich
Mam nietypowe pytanie - czy ktoś z Was może widział na naszych polskich drogach takie dwa autka ? [ zarejestrowane w Polsce ] . Pytam o Scammell -a Crusader [ ciągnik siodłowy 3 osiowy ] i Leyland Marathon [ skrzyniowy 2 osiowy ] .Autka te pracowały od połowy lat 70 - tych w Krakowskiej Naftobudowie [ Leyland-y były dwa z żółtymi kabinami , pózniej jeden był przemalowany na bordowo i miał wstawiony silnik SW 680 plus turbo [ 243 KM ] - orginalny [ prawdopodobnie Rolls- Royce 280 KM ] ulegał awarii i naprawa byłą zbyt kosztowna . Scammell był ciągnikiem siodłowym 3 osiowym z 2 mostami napędowymi - silnik 380 KM . Naftobudowa miała jeszcze dwie sztuki Steyr 90 rok prod. 1977 [ 3 osiowe skrzyniowe z 2 mostami napędowymi ] . Autka w tej zabudowie tez były bardzo rzadko spotykane na naszych drogach . Wersja z wywrotem była bardziej popularna . Interesuje mnie historia tych pojazdów , może ktoś je nabył i eksploatuje je do tej pory [ choć to bardzo mało prawdopodobne ] . Gdzieś zauważyłem zdjęcie Scammell - a , którego przebudowano na pomoc drogową . Kolor pojazdu się zgadzał , ale nie mam pewności czy to to samo autko ... Myślę ,że nie było ich wiele w Polsce ... Z góry dzięki za jakiekolwiek info ... Pozdrawiam R. Scammell - http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... usader.jpg Leyland - tutaj w wersji ciągnik siodłowy - ale dokładnie to autko z taka kabiną - http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ER_001.jpg Widziałem ,że już gdzieś widziałem to autko i oto ono ... http://picturepush.com/public/3989679 |
Autor: | leenny [ 08 lut 2011, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: Leyland Marathon i Scammell Crusader - kto widział w Polsce |
Witam cię Robercie! Kilka miesięcy minęło ale piszę. Jeśli chodzi ci o scammele to nie wiem skąd one się wzieły za komuny w Polsce. Mogę się tylko domyślać że zostały tu sprowadzone do budownictwa tak jak steyery czy unici. Z tego co się orientuje co najmniej kilka scammeli w Polsce się zachowało. Ten do którego sam podałeś linka z tego forum z pks suwałki to jeden z nich.A tutaj jest jego fotka jak był jeszcze u poprzedniego właścicela: http://www.transdzwig.pl/index.php?akcja=produkt&id=3 Jak widać z opisu sprowadzony dopiero w 2006 roku Firma Kavicar z koszalina ma również jednego. http://trucks.phototrans.eu/14,1331,0,S ... GT_52.html (Nie sugeruj się rejestracją to jest zdjęcie z polski, w ogóle to nie jest rejestracja . Ostatnimi laty kilka wypłynęło na allegro ale wszystkie po sprowadzane z armii brytyjskiej. Wszystko w zabudowie holownik. Tutaj jest trzeci również holownik tym razem ze szczecin a można wywnioskować że to jeden z tych z allegro: http://www.naszszczecin.pl/motoryzacja/ ... ie-tir.htm Był jeszcze jeden pomarańczowy ale nie mogę go znależć (również holownik). Jak trafie zapodam linka:) Odnośnie tych z Naftobudowy Krakowskiej(Kraków znam bardzo dobrze).Pamiętam pod koniec lat 90-tych żółty ciągnik scammela z niskopodwoziówką zrembu. Targał koparki spycharki i inne duperele ale nie miał oznaczeń Naftobudowy.Po 2000 roku gdzieś przepadł. Możliwe że to właśnie ten i wcześniej do niej należał ale jestem za młody aby to pamiętać.Po latach(po 2000 roku) mając już neta znalazłem super stronkę: http://www.psmf.strefa.pl/ciezarzaba.html#2 Masa zdjęć archiwalnych zdjęć z rejonu krakowskiego.Wiele z tych wozidełek widywałem przed laty.Można powspominać jakie to sprzęty kiedyś jeżdziły po naszych drogach.. W samochodach ciężarowych zabytkowych jest właśnie scammel którego widywałem z Krakowa może to ten twój! Odnośnie Leylandów to kompletnie ich nie pamiętam> POzdro!! |
Autor: | leenny [ 08 lut 2011, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: Leyland Marathon i Scammell Crusader - kto widział w Polsce |
A tak generalnie podejrzewam że więcej byś się o tych autach dowiedział gdybyś przeniósł ten temat do : viewforum.php?f=39 Po prostu pozostali producenci:) |
Autor: | Robert Mc'r [ 15 lut 2011, 14:37 ] |
Tytuł: | Re: Leyland Marathon i Scammell Crusader |
Dzięki za takie wyczerpujące "info" . Jestem bardzo ciekawy co stało się z tymi autkami ? Do naszego kraju trafiły one [ egzemplarze z Krakowskiej Naftobudowy ] z tego co wiem w interesujący sposób ... były spadkiem po Brytyjskiej firmie , która budowała w latach 70 - tych w kooperacji z Naftobudową[ Przedsiębiorstwo Inwestycyjno Remontowe Przemysłu Chemicznego ] rafinerię w Gdańsku [ jeżeli się mylę proszę mnie poprawić ] . Brytyjczycy wyjeżdżając z naszego kraju odsprzedali [ lub sprezentowali ] nam te autka . Jako dzieciak miał okazję pojezdzić nimi [ mój wujek w zastępstwie często tymi autami jezdził - sam miał na "stanie" Steyr-a skrzyniowego 6x4 z 10 tonową przyczepą ] jako pasażer po naszym kraju . Leyland-a pamiętam bardzo dobrze , zwłaszcza jego wygodną kabinę z dwoma łózkami i trzema fotelami . Był wyposażony 8 biegową skrzynię biegów [ podstawowa 4 biegowa i multipikator ] . Pamiętam niesamowite klaksony powietrzne zainstalowane na dachu uruchamiane linką jak w amerykańskich ciężarówkach . Co było ciekawostką to stacyjka zainstalowana na kolumnie kierowniczej w... połowie jej wysokości . Pamiętam ,że widział zdjęcie 3 osiowej wersji tego auta jeszcze na radomskich numerach [ Samochody ciężarowe , specjalne i autobusy - Podbielski ] Scammell-em tylko raz jechałem jako pasażer , był spinany z niskopodłogówką i przeważnie woził koparki i spychacze . A tak na marginesie [ przyszedł czas na wspominki ] ... Steyr mojego wujka był pierwszym samochodem ciężarowym jaki poprowadziłam samodzielnie w życiu [ a miałem wtedy 14 lat ] . Pozdrawiam R. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |