Cytuj:
Pogratulowac odwagi odpalenia silnika przy takich objawach.
Prosto do warsztatu na stol...kanal operacyjny.Moze skonczyc sie na remoncie jednej glowicy jak i wszystkich tlokow ,zalezy czy miales odwage jezdzic z takimi objawami.
Ostatnio trafil nam sie taki wlasnie do robienia , jeden z tlokow mial dziure ,niespalone paliwo i cisnienie z turbiny przechodzilo do miski i pienilo olej ktory wylatywal przez odme znowu do wlotu turbiny i dalej intercoolera i tak w "kolemacieja".
Skonczylo sie na wymianie tloka z osprzetem i dziurawieniu intercoolera w celu spuszczenia oleju .
Podobny efekt jest ,jak juz wyzej wspomniano, gdy pierscienie sie poddadza ,chociaz wystepuje to rzadziej niz awaria tloka.
Dziwi mnie fakt ,ze nie wyczuwasz zadnych wibracji i niedociagniec w pracy silnika ,np . nierowne obroty czy roznica kompresji na cylindrach podczas odpalania silnika.
Właśnie kolego teraz sobie przypominam że mi trochę ciężej palił.. Musiałem dodać gazu i dłużej kręcić.. No nic, dzięki za informacje. Idę myć silnik i prowadzę do mechanika..