Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lis 2009, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Duży TATA wjeżdża na drogi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ciężarówka od TATY

Kilka dni temu hinduski TATA Motors przedstawił nową gamę pojazdów użytkowych, które według zapewnień producenta stanowią kamień milowy w rozwoju tamtejszej branży motoryzacyjnej i jednocześnie spełniają światowe standardy w tym segmencie rynku.
Gama obejmuje wersje z DMC od 10 do 75 ton, przystosowane do różnych zastosowań, poczynając od zadań transportowych, na pojazdach budowlanych kończąc. Silniki mają wachlarz mocy między 150 a 560 KM.

Przestronna i wygodna kabina kierowcy może być dostępna w:
- trzech wersjach długości do wyboru
- trzech wersjach wysokości do wyboru
- dwóch wersjach szerokości

Hinduska grupa podkreśla, że gama została opracowana pod kątem surowych norm obowiązujących w krajach, gdzie samochody będą sprzedawane. Będzie to nie tylko rodzimy rynek indyjski, ale również Korea Południowa, RPA, kraje SAARC oraz Bliski Wschód.

Źródło: ONET.PL


Co o tym sądzicie?


Post Wysłano: 11 lis 2009, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

zobaczymy jak ich sprzęt będzie się spisywał ale jakoś nie wierzę że będzie to jakaś rewelacja :)

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 11 lis 2009, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Cytuj:
zobaczymy jak ich sprzęt będzie się spisywał
W Europie raczej nie zobaczymy


Post Wysłano: 13 lis 2009, 2:17

Patrząc na te zdjęcia w pierwszej chwili skojarzyło mi się, że jest to mieszanka MAN-a, Scanii i Renault Premium. Czyżby faktycznie?


Post Wysłano: 13 lis 2009, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Mi przypomniało bardziej ciężarowe Isuzu, natomiast zaimponowała mi największa moc silnika. Tylko co będzie z tej mocy? I jak auta przyjmą się na wschodnim rynku, opanowanym przez europejskie ciężarówki sprzed 30 lat?
Podejrzewam, że nie zachwycą swoją wytrzymałością jak np. Volva F12 i sprzedaż (po chwili sprawdzenia tych aut) spadnie. W końcu warunki tam nie są lekkie. Ale jak będzie? Zobaczymy za jakiś czas


Post Wysłano: 13 lis 2009, 10:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2008, 9:34
Posty: 171

Cytuj:
W Europie raczej nie zobaczymy
Kto wie, na stronie Tata Motors można wyczytać że pojazdy przechodzą testy prowadzone we współpracy z dużymi europejskimi przewoźnikami.
Cytuj:
I jak auta przyjmą się na wschodnim rynku, opanowanym przez europejskie ciężarówki sprzed 30 lat?
A o jakie rynki Ci chodzi? Bo chyba nie o te na które przeznaczone są pojazdy tej marki.
Tata to czwarty producent ciężarówek na świecie, a drugi jeśli chodzi o autobusy. W rodzimych Indiach są liderem jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe.
Jaguar, Land Rover, Marcopolo - to niektóre z marek które w ostatnim czasie przejął koncern Tata.

Jeszcze parę lat w temu w Polsce nikt nie sądził że to do nas dopłynie, a kilka tygodni temu sprzedała się tysięczna osobowa Tata i tendencja ta na pewno będzie rosnąć, kto wie może za kilka lat wszyscy będziemy śmigać tymi wózkami bo będą tanie i dobre, skoro spełniają przeróżne światowe normy.

_________________
www.trucksfoto.pl


Post Wysłano: 13 lis 2009, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Cytuj:
O jakie rynki Ci chodzi?
O bliski wschód i Afrykę.


Post Wysłano: 13 lis 2009, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

Cytuj:
W Europie raczej nie zobaczymy
Jeśli pojazdy osobowe TATA pojawiły się na naszyh drogach, dlaczego miałoby być inaczej z ciężarówkami? :>


Post Wysłano: 14 lis 2009, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Na jakich podzespołach są te ciężarówki, bo nie wierzę żeby Hindusi skonstruowali sami silnik czy skrzynię biegów. Chyba że mają jakieś licencje.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 14 lis 2009, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2008, 9:34
Posty: 171

Cytuj:
Tata Motors rozpoczął sprzedaż nowej serii pojazdów ciężarowych serii 4000. Jak na razie na lokalnym rynku, ale jeśli pojazdy zdadzą testy, wówczas jest szansa, że wjadą także i na europejskie drogi.

Pierwszym dostępnym na lokalnym rynku pojazdem z serii jest Tata 4028 S – zestaw ciągnik siodłowy z naczepą, wyposażony w silnik Cummins ISBE o mocy 266 KM oraz skrzynię przekładniową ZF. Zestaw ten jest przygotowany do przewozu najcięższych ładunków, takich jak stal, cement czy kontenery o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej do 40,2 ton.

W nowym pojeździe kierowca ma do swojej dyspozycji komfortowe miejsce pracy. Zajmuje on miejsce w przestronnej, klimatyzowanej kabinie. Fotel kierowcy posiada pneumatyczne zawieszenie, regulację położenia, podobnie kierownicy. Kabina wyposażona jest w sypialne miejsca do odpoczynku podczas jazdy na długich dystansach. Firma przewozowa może w każdej chwili określić położenie pojazdu, ponieważ ciągnik siodłowy Tata z serii 4000 standardowo wyposażony jest w lokalizator GPS.

Wkrótce po modelu Tata 4028 S do sprzedaży trafią kolejne warianty pojazdów ciężarowych. Łącznie nowa seria liczyć będzie 10 odmian, a wśród nich m.in. ciągnik siodłowy z naczepą o zwiększonej DMC do 49 ton, 31-tonowa wywrotka, podwozie do zabudów specjalnych, np. mieszalników betonu. Pełna gama pojazdów zostanie zadebiutuje na rynku w ciągu najbliższych 2 lat.

Nowa gama pojazdów ciężarowych powstała w ośrodkach badawczych i rozwoju należących do Tata Motors oraz firm zależnych: Tata Daewoo Commercial Vehicle (Korea Płd.) oraz Europejskim Centrum Technicznym w Birmingham. Udział w konstruowaniu pojazdów mieli również dostawcy silników, skrzyń biegów, zawieszenia czy ram głównych z takich krajów jak Włochy, Stany Zjednoczone, Niemcy, Szwecja, Japonia czy Korea Płd.

Tata Motors rozpoczął dystrybucję pojazdu w większości stanów na rynku indyjskim. Obecnie pojazdy ciężarowe serii 4000 przechodzą również testy prowadzone we współpracy z dużymi przewoźnikami europejskimi.
Źródło: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Samoc ... 53393.html

_________________
www.trucksfoto.pl


Post Wysłano: 14 lis 2009, 17:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Na takich podzespołach to wygląda obiecująco. Dodatkowo jeszcze pewnie nie ma za dużo elektroniki co u nas też niekiedy jest zaletą.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 14 lis 2009, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2009, 9:50
Posty: 103
GG: 0

Cummins, ZF?!
No to może na prawdę doczekamy się wejścia Taty na nasz, europejski rynek.


Post Wysłano: 16 kwie 2010, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2010, 9:47
Posty: 1
GG: 0

A widzieliście ciężarówki firmy TATA w Indiach. Rewelacja :D Właśnie wróciłam z tatmych rejonów i od jestem pełna podziwiu dla tamejszych kierowców :shock:

_________________
sukienki wieczorowe-weekend majowy


Post Wysłano: 16 kwie 2010, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Parę lat wstecz w "PT" był właśnie opisany transport w Indiach z ich Ashokami i Tatami...Ładują te wozy po sam dach, nawet na kabinie spoczywa ładunek a w kabinie jest drewniana podłoga-pisało, że producent tych wehikułów ocenia ich żywotność na ok 5-6 lat...Siedzenia praktycznie bez amortyzacji wyglądające jak jakieś krzesło ogrodowe... Bez komentarza, ale jakoś tym jeżdżą :D

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: