Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 gru 2010, 13:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2010, 13:19
Posty: 1
GG: 0

Witam muszę zrobić projekt na logistykę. Zająłem się dostarczaniem towarów (owoców, substancja zagęszczająca, zagęstnik, substancje aromatyczno-smakowe ) do przedsiębiorstwa produkcyjnego, które zajmuje się produkcja soków naturalnych, dżemów, owoców puszkowanych.

Mam pytanie odnośnie tych owoców, substancji zagęszczających i zagęstników. Czy są jakie odpowiednie licencje, certyfikaty do przewozu tych towarów + jakieś specjalne samochody transportowe?


Post Wysłano: 18 gru 2010, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2010, 19:52
Posty: 11
GG: 599358
Samochód: Ifa L60 4x4, Star 266 6x6

Samochody to chyba chłodnie albo zwykłe skrzynie z plandeką itp, użycie odpowiedniego nadwozia zalezy chyba od długości trasy, na dłuższych raczej chłodnie, a na krótszych można stosować zwykłe skrzynie chyba, co do uprawien to chyba nie trzeba mieć jakiś specjalnych na przewów owoców....


Post Wysłano: 18 gru 2010, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 gru 2010, 12:06
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Cytuj:
Przewóz szybko psujących się artykułów żywnościowych środkami transportu drogowego regulują dwa podstawowe akty prawne:

Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 nr 125 poz. 1371) oraz
Umowa ATP – umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów, ratyfikowana przez Polskę w 1984 roku (Dz.U. 1984 nr 49 poz. 254).

Dopuszczenie środka transportu chłodniczego do ruchu lub opakowania transportowego (do przewozu produktów żywnościowych) do obrotu podlega również następującym przepisom sanitarnym:

Ustawa z dnia 11 maja 2001 o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia
Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 22 maja 1996 r w sprawie ogólnych wymagań sanitarnych przy przewozie środków spożywczych, używek i substancji dodatkowych dozwolonych;
Ustawa z dnia 6 września 2001 r o materiałach i wyrobach przeznaczonych do kontaktu z żywnością.

Ustawa o transporcie drogowym określa wymagane dokumenty, które powinni posiadać kierowcy wykonujący transport drogowy. Nakłada ona na kierowców wykonujących transport drogowy rzeczy, zarówno w przewozach krajowych jak i międzynarodowych, obowiązek posiadania świadectwa wymaganego zgodnie z umową o ATP.

Przepisy merytoryczne zawarte w umowie ATP w szerokim zakresie określają warunki termiczne środków transportu i przewożonych produktów oraz warunki pomiarów i kontroli właściwości izotermicznych. Ponadto w umowie określono warunki dotyczące temperatur, które powinny być przestrzegane przy przewozie zamrożonych i głęboko zamrożonych artykułów żywnościowych. Zgodnie z wymaganiami ATP każdy pojazd przeznaczony do przewozu artykułów żywnościowych, wymienionych w załącznikach do umowy, musi spełniać określone warunki termoizolacyjne a agregat ziębniczy musi zapewniać obniżenie i utrzymanie temperatury wewnątrz nadwozia na wymaganym poziomie. Głównym i podstawowym warunkiem prawidłowego określenia właściwości termoizolacyjnych jest globalny współczynnik przenikania ciepła przez ściany nadwozia. Ustalenie wielkości współczynnika K dla określonego rodzaju pojazdu i jego klasy, sprawdzenie użytkowej wydajności chłodniczej i skuteczności chłodzenia, wymaga kilkudniowych pomiarów temperatur zewnątrz i wewnątrz próżnego nadwozia.
Pomiary te mogą być przeprowadzane przez instytucje upoważnione do tych badań przez ministra właściwego ds. transportu oraz wyłącznie w specjalistycznych komorach badawczych. Urzędowym dokumentem zgodności pojazdu z wymaganiami ATP jest „świadectwo zgodności środka transportu”.
a tutaj masz pełny tekst umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP)

no i tak jak kolega napisał... do owoców najczęściej chłodnie (choć zdarzają się przypadki, że pod plandeką wożą. No i oprócz tego kierowca musi mieć książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych.

Co do zagęstniaczy, etc. to nie mam pojęcia.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: