wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Man, F2000] Chłodzenie
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28869
Strona 1 z 1

Autor:  jakuba [ 31 gru 2010, 11:00 ]
Tytuł:  [Man, F2000] Chłodzenie

witam, panowie mam taki problem pękł mi pasek który idzie na pompę wody. w tą stronę miałem ok 9ton ładunku z powrotem mam 23tony i potem ok 130km na pusto. Pytanie czy mogę jechać bez paska bo z wymianą na drodze to nie zaciekawie to wygląda. Obieg płynu jest wymuszony przez pompę? Dodam ze w tą stronę auto nie łapało mi temperatury, na postoju też oki. Auto to man f2000 ciagnik z 1998r 19.403. dziękuje za odp z góry

Autor:  MAN [ 31 gru 2010, 11:03 ]
Tytuł:  Re: chłodzenie man f2000

Pompa nie jest czasem napędzana dwoma paskami :?: . Jak pękł jeden to mozna jechać od biedy.
Bo pompa wodna i alternator jest napędzany tym samym paskiem
Z tą wymianą paska to brz przesady. Cztery śrubki od wentylatora i poluzować alternator :wink:

Autor:  jakuba [ 31 gru 2010, 15:53 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Chłodzenie

na alternator są oddzielne paski. A na pompę wody miałem jeden który właśnie padł

Autor:  Kierownik [ 31 gru 2010, 16:25 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Chłodzenie

Ja bym jechal. Pilnuj tylko temperatury i jak bedzie isc do gory to trzeba stnąć (ale nie gasic zelaza).

Nie jestem pewien, ale pompa wodna jest napedzana od silnika, przez przekladnie zebatą.

Autor:  loudero [ 31 gru 2010, 16:32 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Chłodzenie

Przez przekładnie to jest w tga a w f2000 to dwa paski( koło na wale napęd, pompa wody, alternator to są te 10x1500). Jak zerwał się jeden to nie powinno być żadnego problemu ale jeśli już dwa i 23 tony na pace to nasz kierowca zrobił 4 km i 120 stopni na blacie i silnik do remontu bo mana jak się przegrzeje to już nie będzie jak wcześniej więc radzę uważać :!:

Autor:  Kierownik [ 31 gru 2010, 16:46 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Chłodzenie

Pewnie dlatego mi sie tak wydawalo, bo ja mam 19.414, a to podobno juz ten od TG motor.

Autor:  MAN [ 31 gru 2010, 16:57 ]
Tytuł:  Re: [Man, F2000] Chłodzenie

Cytuj:
Pewnie dlatego mi sie tak wydawalo, bo ja mam 19.414, a to podobno juz ten od TG motor.
W 414 masz 5 pasków klinowych a w TGA jest jeden wielorowkowy. Cały przód silnika i mocowanie osprzętu jest iny w TGA i F2000.
W TGA sprężarka klimatyzacji jest montowana w miejscu alternatora a nad sprężarką alternator. W TGA wentylator jest wyżej na miejscu pompy wodnej a pompa wodna jest na dole napędzana z wału przez sprzęgło

To może koledze urwał się pasek od wentylatora skoro twierdzi że od alternatora są w porządku

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/