wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29344 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bicker83 [ 27 sty 2011, 23:09 ] |
Tytuł: | Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Witam Mam pytanie odnosnie podnoszonej osi w naczepie. Czy jest to dozwolone w przypadku przewozu towaru w niemczech czy innych krajach? Coś mi się obiło o uszy ze na pusto niby mozna w przypadku przewozu towaru nawet jednej tony ośka musi byc opuszczona. Czy to prawda? |
Autor: | Cukierr [ 28 sty 2011, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Kiedyś w rozmowie z niemieckim kierowcą na rozładunku w Neunkirchen poruszyliśmy z kolegą właśnie ten temat. Twierdził on, że to nieprawda, że ośka musi być opuszczona, nawet jeżeli przewozisz kilka ton. Podkreślał także, że w "tolku" musisz mieć cały czas ustawione 5 osi. Jak się to ma do ich rzeczywistych przepisów, nie wiem. W mojej firmie eksportujemy dużo lekkich towarów, głównie na Niemcy. Ośki automatyczne, ustawione na opuszczanie pomiędzy 8-12 ton. Brak manualnego opuszczania/podnoszenia, sam nigdy nie spotkałem się z problemami przy kontroli. Bardziej ciekawił ich brak pasów zabezpieczających. |
Autor: | Kierownik [ 28 sty 2011, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Mnie też się to obiło, ale to wieści z uniwesytetu parkingowego, więc bardzo nie pewne. Na logikę podchodząc do sprawy, to przecież chodzi o naciski na osie. Jeśli na zestawie jest np 10 ton, to DMC jest ok 25 ton, czyli minej wiecej 6,25t/oś, a dopuszczalny nacisk to 8 ton. Więc luz blues. |
Autor: | Mieciu [ 03 lut 2011, 1:41 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
W kazdej plotce jest cos prawdy. Kiedys czytalem artykul na ten temat i wychodzilo ze oska zawsze musi byc opuszczona ze wzgl. bezpiezenstwa- ze statystyk wychodzilo ze naczepy z podniesiona oska sa czesciej uczestnikami wypadkow/kolizji niz te z opuszczona. Niestety niepisali nic o tym jak do tego doszli jak to bylo z ta oska przy zdarzeniu ani o racjonalnym wyciaganiu wnioskow ze statystyk bo jak widomo zawsze sa 2 rodzaje klamstw:zwykle klamstwo i statystyka:) Pozdrawiam! P.S. Przy okazji warto wspomnien o 2 rodzajach prawdy:prawda i g-o prawda... |
Autor: | adasko87 [ 03 lut 2011, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Do 8 ton ładunku unaszam oskę jeśli mam taką opcję w naczepie, powyżej zawsze opuszczona. Na razie nie miałem kontroli jak jechałem na 4 ośkach więc nie wiem jak jest:P P.S. jadąc z uniesioną ośką kontrolujący myśli, że jedziesz na pusto i rzadziej kontrolują, dlatego korzystam z tego:P |
Autor: | MAN [ 03 lut 2011, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
To co powiecie na to że u niemca puste cysterny mają podniesione dwie ośki do góry przednią i tylną |
Autor: | Kajos [ 04 lut 2011, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Cytuj: W kazdej plotce jest cos prawdy. Kiedys czytalem artykul na ten temat i wychodzilo ze oska zawsze musi byc opuszczona ze wzgl. bezpiezenstwa- ze statystyk wychodzilo ze naczepy z podniesiona oska sa czesciej uczestnikami wypadkow/kolizji niz te z opuszczona. Niestety niepisali nic o tym jak do tego doszli jak to bylo z ta oska przy zdarzeniu ani o racjonalnym wyciaganiu wnioskow ze statystyk bo jak widomo zawsze sa 2 rodzaje klamstw:zwykle klamstwo i statystyka:)
Pozdrawiam! P.S. Przy okazji warto wspomnien o 2 rodzajach prawdy:prawda i g-o prawda... Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie. Zawsze to i os mniej hamuje Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie |
Autor: | Pazdz [ 04 lut 2011, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Cytuj: Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie Nie przesadzaj. Przy dzisiejszych układach hamulcowych jest to praktycznie nieodczuwalne, czy masz podniesioną oś, czy opuszczoną. Druga sprawa, mniejsze spalanie. |
Autor: | Jacek [ 04 lut 2011, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Cytuj: Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Delikatnie zmniejsza się też komfort. Dwie bardziej zbierają dziury, niż trzy, ale to odczuwalne tylko na naszych krajówkach. Dlatego praktycznie nie produkuje się naczep dwuosiowych na bliźniakach. Kiedyś, gdy dużo jeszcze było na resorach, w zleceniach transportowych towarów podatnych na uszkodzenie zleceniodawca zastrzegał sobie, że naczepa musi mieć 3 osie i zawieszenie na poduszkach. Podniesienie przedniej ośki przenosi środek skrętu między drugą, a trzecią oś, przez co bardziej ścinamy zakręty. Trzeba pamiętać.
Zawsze to i os mniej hamuje Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie |
Autor: | Kajos [ 04 lut 2011, 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Cytuj: Cytuj: Jak jest podniesiona 1 os w naczepie to jest gorsze hamowanie.
Zawsze to i os mniej hamuje Ja zawsze mam dylemat czy na pusto podnosic czy nie wlasnie z wzgledu na hamowanie.Jak jest sucho to podnosze ale jak mokro to raczej nie Nie przesadzaj. Przy dzisiejszych układach hamulcowych jest to praktycznie nieodczuwalne, czy masz podniesioną oś, czy opuszczoną. Druga sprawa, mniejsze spalanie. Z spalaniem sie zgodze.Cale kolo wazy 140 kg - wazylem kiedys na firmie Ale co do hamowania to chyba lepiej jak hamuja 3 osie niz 2. To jest podobnie jak z zimowkami-lepsze sa wezsze bo maja wiekszy nacisk jednostkowy niz szersze Cytuj: Delikatnie zmniejsza się też komfort. Dwie bardziej zbierają dziury, niż trzy, ale to odczuwalne tylko na naszych krajówkach. Dlatego praktycznie nie produkuje się naczep dwuosiowych na bliźniakach. Kiedyś, gdy dużo jeszcze było na resorach, w zleceniach transportowych towarów podatnych na uszkodzenie zleceniodawca zastrzegał sobie, że naczepa musi mieć 3 osie i zawieszenie na poduszkach. Podniesienie przedniej ośki przenosi środek skrętu między drugą, a trzecią oś, przez co bardziej ścinamy zakręty. Trzeba pamiętać
To sie zgadza.
|
Autor: | Michu15 [ 09 lut 2011, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszona oś w naczepie a Niemcy czy dozwolone? |
Ale są też przecież zawory, które regulują siłę hamowania. Im większy nacisk tym większa siła. Kolega wcześniej ma racje. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |