Witam wszystkich. Mam ogromny problem ze Scanią 420 hpi. Pali jak w temacie 40-43litry on/100km. Wszystko co możliwe zostało sprawdzone lub wymienione tzn. smok sprawdzony, pompa zasilająca wymieniona na nową, cewki od kąta wtrysku i dawki wymyte w ultradźwięku, zawory i pompki wyregulowane, intercooler wymieniony, turbina sprawdzona, kierowca sprawdzony, wszystkie filtry oryginalne. Brakuje mi już pomysłów. ASO Scanii w Nadarzynie i Kole rozkładają ręce. Przed tym jak zaczęła tak palić miała przygodę z zamarznięcie paliw może ma to jakiś wpływ. Czekam z niecierpliwością na jakieś porady. Pozdrawiam>>>.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
To jeszcze napisz jakie czujniki powymieniales,jak nie ma bledow w systemie to prawdopodobnie komputer ustala zbyt duza dawke na podstawie blednych ,ale mieszczacych sie w tolerancji, danych z czujnikow .
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Dokładnie nie opisze Ci Scani ,ale czujniki brane pod uwagę do określenia dawki paliwa to przede wszystkim...
czujnik temperatury wody ( nie to co widzisz na kokpicie tylko to co widzi sterownik)
następnie
czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym -turbiny
ewentualnie jak występują w systemie to
czujniki temp paliwa i powietrza zasysanego.
To sa podstawowe dane dla ustalenia dawki wtrysku .
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
_________________ [B+E][C][C+E][KW][KK]
This signature was removed by ACTA
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3324
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach
Kat. D - Raczej nie
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach
Kat. D - Raczej nie
Co masz na poparcie Twojego zdania?
Pewnie wieloletnie doświadczenie "Taty", jak większość z tego forum
Mowisz o splanaiu rzedu 42L/100 km , lecz nie mowisz na jakich trasach i z jakim tonazem. Jezeli patelnia, no to zelkbym bardzo oszczedny Wszystko zalezy od tonazu i umiejetnosci kierowcy.
Że zacytuję Twoją stopkę...
Cytuj:
Kat. A - Zastanawiam się Kat. B - 11.12.2010
Kat. C - W trakcie
Kat. C+E - W planach
Kat. D - Raczej nie
Co masz na poparcie Twojego zdania?
Pewnie wieloletnie doświadczenie "Taty", jak większość z tego forum
haha Przy zakładaniu konta powinno się wysyłać skan prawo jazdy. Może byłby spokój z 'tatowymi' poradami
_________________ Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...
dzięki kolego za te czujniki, jeśli chodzi o trasy i ładunki to praktycznie od dwóch lat są takie same a spalanie 40l od miesiąca (wcześniej paliła 30-32) kierowca ten sam od dwóch lat. Przebieg auta 640000km oryginał. Wtryski sprawdzone.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 17 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę