Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2011, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:50
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

Witam mam problem z jednym dafem w firmie. Mianowicie od ok 5msc zaczął więcej palić, i to dość sporo bo na 1000km potrafi mieć aż 100litrów przepału i średnia jest wyższa o 4-6Litrów od normy.

Chce nadmienić, iż wcześniej z autkiem nie było praktycznie problemów i spalanie wychodziło w granicach normy, może z lekkimi odchyłami w jedną lub drugą stronę.
Byłem już dwa razy na serwisie DAF i za przeproszeniem g---- powiedzieli mi. Pierwszym razem wyjeli wtryski sprawidzili, pompy też są ok, ustawili zawory i dalej jest to samo... drugim razem byliśmy i sprawdzili powiedzieli że w silniku nie wykryto żadnych błędów a więc jest ok z poziomu komputera. no ale nie jest ok bo spalanie jest katastrofalne i nie wiemy co robić dalej.
Wtryski są ok, pompy też są ok, luzy zaworów też są ok, turbine patrzyliśmy też jest wporządku, intercooler tez jest szczelny i co dalej ??
Autko ma przebieg ok 800tyś, oleje są wymieniane na bieżąco filtry paliwowe i powietrzne tak samo co może być nie tak ?
Aha i jeździło autem już 2 kierowców i wykluczam tą opcje jako któryś by mógł kraść. Auto posiada gps i sondy więc zadnych upustów itp rzeczy nie ma.

Co może być przyczyną? Aha na serwisie jedyne co wspomniał gość to że pompa wstępna już troszke słąbnie i trzeba bedzie pomyslec nad jej wymianą, ale jeszcze pochodzi a czy to moze miec jakikolwiek wpływ na spalanie ??
Jedyne co kierowca wspomniał to że jakby ciężko wchodzi na obroty a jak już wejdzie to idzie, ale niewiem może tak jest w dafach.
dziekuje i pozdrawiam.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 22:11

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6016
Samochód: Volvo FH

Może coś go trzyma, jakiś zacisk nie puszcza czy coś, ale to by zaraz sie grzało któreś koło...

Może cosik jest z czujnkiem temperatury silnika, bo komp na podstawie tych danych określa dawkę paliwa, tzn jak zimny to większa, zagrzany mniejsza.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 lut 2011, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2011, 19:14
Posty: 43
Samochód: DAF

Zrób najpierw pompę wstępną choć przy awarii wstępnej przeważnie pojawiają się problemy z paleniem. Ta pompa odpowiada za podtrzymanie prawidłowego ciśnienia na główna i to może być przyczyna twojego kłopotu.


Post Wysłano: 22 lut 2011, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2011, 23:59
Posty: 1
GG: 0
Samochód: ACTROS mp2 4150

Kolego...
Wiem że to może proste tropy ale sprawdzałes przepływomierz powietrza?
Sprawdz również szczelność dolotu.
Rozumiem , że auto podłączane było do komputera diagnostycznegi i znasz kody błędów...
Jeżeli powodem wielkiego spalania Twojego auta jest usterka mechaniczna na 3000% na włąściwy trop nakieruje Cie komputer...

I mimi zamontowanego GPS nie ufaj do końca kierowcy...
Jeżeli autko jeżdzi na spedycji jest możliwość ściągania paliwa(przy tankowaniu)....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: