Witojcie
Jest taka sprawa - jestem członkiem OSP, która posiada na stanie Stara 244, w jednostce znajduje się również kompresor o pojemności zbiornika 24L
Problem polega właśnie na tym, ażeby samochód był jak najszybciej po włączeniu alarmu gotowy do wyjazdu... I w tym miejscu pojawiają się wątpliwości jak to osiągnąć.
Po pierwsze, to czy trzymanie samochodu cały czas podłączonego do kompresora (dobijającego ciśnienie) nie zaszkodzi układowi pneumatycznemu?
Po drugie - może lepszym rozwiązaniem byłoby utrzymywanie "nabitego" kompresora, ale połączonego z autem poprzez zawór, tak ażeby cały układ nie był pod ciśnieniem cały czas, tylko otwierać zawór przed wyjazdem.
Po trzecie - jakie są parametry układu pneumatycznego Stara 200/244? Ew. jakie powinien mieć parametry kompresor, który by sobie poradził z nabiciem hamulców w 0,5-1 minuty?
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje