wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30096
Strona 1 z 2

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 11:44 ]
Tytuł:  [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Wita mam taki problem
A mianowicie robiona była uszczelka pod głowicami MAN TGA 410 D28 przedtem wydmuchiwało spaliny a teraz wypluwa płyn co może być przyczyną?

Autor:  svavec [ 16 mar 2011, 13:46 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

"uszczelka pod glowicami" :D
jest 6 uszczelek i 6 glowic , jak jedna byla robiona to moze i druga jest walnieta .Lecz czesta przyczyna samego przedmuchu do systemu chlodzenia jest walnieta tuleja .... jedna z 6-ciu ;)

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 13:54 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

Uszczelki robione były wszystkie. Podczas oglądania jak to było rozebrane pod lupą nie było widać żadnego pęknięcia.
A czy jest możliwe aby podczas jak wydostawały się spaliny przedtem mogły "wylizać" szczelinę na bloku silnika?

Płyn wypluwa spod głowicy na zewnątrz

Autor:  svavec [ 16 mar 2011, 14:28 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

Kilka wiadomosci wiecej i zupelnie zmienia to postac rzeczy ;).
Jak wywala wode spod uszczelki to jest to definitywnie wina samej uszczelki lub spasowania glowicy do bloku .
Podczas wymiany uszczelki sprawdza sie glowice ( ewentualnie "planuje" ),
blok silnika, oraz polozenie tuleji wzgledem bloku / jej wysokosc (uszczelka na tuleji tez oczywiscie musi byc wymieniona ).
Ktorys z tych elementow zawiodl :( .

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 15:07 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

A te uszczelki na tulei to są te które są wokół tulei (oringi) czy jakieś inne?

Powiedz mi kolego jaka powinna być wysokość tulei i jak najlepiej to sprawdzić?

Autor:  svavec [ 16 mar 2011, 16:03 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

0.03 mm minimum........ do 0.08 mm ,
mierzac od powierzchni bloku silnika, najlepiej mikrometrem ze stopka ,ktora stawiamy na bloku silnika ( zerujemy mikrometr na bloku i wtedy stawiamy na krawedz tuleji ).
( tak jak napisales ,piszac "uszczelki tuleji " mam na mysli o- ringi ).

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 16:05 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

to tulej trzeba wyciągnąć?

Autor:  svavec [ 16 mar 2011, 16:25 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

Nie wiem co masz na mysli....
Tuleje cylindra wyciagasz ,zeby zmienic o-ringi ,jak i sprawdzic jej szczelnosc ,potem wkladasz ja spowrotem i mierzysz ile wystaje ponad blok cylindra na calym obwodzie krawedzi tuleji .

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 16:30 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA PROBLEM Z USZCELKĄ GŁOWICY

No to kupa roboty a jest możliwość aby blok się wtym miejscu wykrzywił?

Autor:  svavec [ 16 mar 2011, 16:42 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA Problem z uszczelka glowicy

Kupa czy nie kupa roboty ,cala procedura powinna byc zrobiona za jednym razem podczas wymiany uszczelki pod glowica .
Sam blok czy glowica moga korodowac ,robia sie wzery w metalu lecz po to czyscimy je papierem sciernym . Glowica moze byc krzywa ,dlatego sie je szlifuje/"planuje" ,a blok..... jak juz sie krzywi to na calej dlugosci ( tak mysle ),wazne jest aby pod kazda glowica byl w miare rowny ( drobne niedociagniecia koryguje uszczelka ) ,ale po to sa procedury sprawdzania aby wyeliminowac wszelkie niedociagniecia przed ponownym zalozeniem glowicy.

Autor:  Szaki [ 16 mar 2011, 16:53 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Posty edytujemy! Używaj funkcji zmień!

Przez takie coś robisz syf w temacie.

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 mar 2011, 17:51 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Chłopie masz szczęście że w manie masz tuleje na oringu, nie na sucho wprasowane tak jak to jest w mercedesie bo nie łatwo je wyrwać z bloku.

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 20:32 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Mechanik twierdzi że jak poprzedni poszła uszczelka pod głowicą to "wylizało" wgłębienie w bloku.
Czy można uszcelkę założyć na klej?

Autor:  MAN [ 16 mar 2011, 20:47 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Kanały wodne w uszczelce pod głowicą są uszczelniane przez uszczelnienie gumowe więc niema opcji żeby guma nie uszczelniła kanału wodnego.
Są dwa wyjścia źle zamontowana uszczelka/dokręcona lub poszły oringi górne na tulei i wywala wodę spod głowicy
Jakiego producenta uszczelki załorzyłeś?

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 20:53 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

uszczelki erlinga

po wymianie tych uszczelek przejechałem jakieś 10000km

Autor:  MAN [ 16 mar 2011, 20:58 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

a dokręcałeś po 1000 km głowice?

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 21:03 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Mechanik twierdził że niema potrzeby i sprawdził dopiero później jak już płyn wywalało był ten post że wywalało płyn zbiorniczkiem wyrównawczym kolego odpisywałeś mi na niego

Autor:  MAN [ 16 mar 2011, 21:11 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Tu masz dokręcanie głowicy
viewtopic.php?f=5&t=30028

ściągnij głowice obejrzyj dokładnie uszczelke i ślady jakie zostawiła na głowicy i bloku. pomierz tuleje ile wystaje. I zobacz gdzie dokładnie wygniotło blok ze ma tamtędy lecieć woda. Czasami się zdarza jak za mocno sa dokręcone głowice to wypycha uszczelkę i wygniata blok :/

jakie śruby masz do głowic torx zwykła jakie oznaczenie na srubach

Autor:  salwador [ 16 mar 2011, 21:17 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Sruby torx jutro jade do niego zobaczyć jak to wygląda po rozmowie telefonicznej powiedział mi że niama możliwości zmieżenia ile tulej wystaje

Autor:  MAN [ 16 mar 2011, 21:22 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Problem z uszczelką głowicy.

Jak niema możliwości zmierzenia ile tuleja wystaje :shock: , niema mikrometru zegarowego czy co :?:
Niema zmierzyć ile wystaje kołnierz głowicy nad blok tylko na styku tuleji z blokiem tam gdzie są takie rowki na tuleji. Tak jak kolega pisał tuleja powinna wystawać nad blok jeśli nie to możesz zaryzykować założyć nową uszczelkę, jak to nie pomoże to tuleje wyciągać i zakładać pierścienie dystansowe miedzy tuleje a blok

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/