Rejestracja:03 sie 2010, 18:12 Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man 12.224
Witam mam problem ze swoim Manem, a konkretnie chodzi o to, że po odpaleniu chodzi tylko na wolnych obrotach i nie może wskoczyć na większe. Pedał gazu jest miękki i nie działa. Co może być przyczyną? Potencjometr odpada.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Skoro nie masz zadnych bledow na EDC to przez kompa mozna monitorowac status chociazby "engine brake" ( nie wiem jak to po naszemu ... hamulec silnikowy? ) , czesta przyczyna jest ciagly sygnal hamowania ( jak pedal hamulca jest wcisniety to pedal gazu nie dziala ) , oraz np sygnal sprzegla.
Stawiam na pedal hamulca
( sprawdz czy nie swieca Ci sie caly czas swiatla hamulca z tylu ,banalne ,ale mozliwe )
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
O ile sie nie myle to nawet jak "hamulec gorski" jest wlaczony to rozbujamy silnik do ok 1000 rpm .
Jezeli sprzeglo jest wcisniete to tez da sie rozkrecic silnik do ok 1500 rpm .
A jak hamulec jest wcisniety to pedal gazu wogole nie reaguje .
Monitorowanie z ManCata duzo pomoze .
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Zmieszales mnie troche ... byc moze masz racje , sprawdze to przy najblizszym f2000.
( wlacznik "engine brake" jest zasilany z przekaznika aktywowanego predkoscia obrotowa silnika i dopiero jak przekroczy 1000 rpm to podaje napiecie do wlacznika i pozniej na elektromagnes wiec ponizej tych obrotow nie mamy sygnalu nawet jak wlaczymy przycisk ..... chyba ,ze mamy lewe przebicie do przewodu 43309 , wiec warto go odpiac z EDC , jak polecil przedmowca , pin 42 )
Jak juz bedziesz przy EDC to odlacz przewod 60520 z pinu 43.
Jest to sygnal z przelacznika przy pedale hamulca .
( mylilem sie wczesniej ,zeby sprawdzic swiatla stop, sa 2 rozne wlaczniki na jednym pedale hamulca ,jeden do swiatel i drugi do EDC )
Przekaznik który dawał zasilanie na górski powyżej 1000 obrotów był stosowany w samochodach ze zwykłą pompą a nie z edc . Zauważ że w samochodach z edc w miejscu tego przekaznika jest zwora .
Rejestracja:07 mar 2011, 2:08 Posty: 1
GG: 0
Samochód: man
witam mam dosyc spory problem z gazem w manie 4 osiowym 35 403 i brakuje mi juz pomysłów. Najdziwniejsze ze srednio raz na 30 min jazdy brakuje gazu a po 3, 4 sekundach jest wymieniłem potencjometr przegladnołem instalacje ściągnełem wtyczkę od górskiego jest to trudne do wykrycia bo nie działa tylko przez pare sekund. Mam pytanie czy może byc to wina pompy.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę