wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Praca w dystrybucji a obciążenia. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30178 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | GrzegorzPPP [ 21 mar 2011, 13:21 ] |
Tytuł: | Praca w dystrybucji a obciążenia. |
Witajcie. Zastanawiam się nad pracą w dystrybucji. Artykuły nabiałowe. Na razie bus (chłodnia, kontener). Tak więc towar sam miałbym rozładowywać. Z tego co mi ojciec mówi (pracuje w mleczarni) to strasznie kradną na magazynach, sklepach itp. a później kierowca za to musi bulić. Wiadomo, że wszystkich skrzynek nie da się rady przejrzeć i przeliczyć. I jak tu teraz uchronić się przed obciążaniem za braki w towarze Ogólnie może macie jakieś dobre rady dla początkujących (tą żebym nie szedł na dystrybucję to znam ) |
Autor: | maupa [ 22 mar 2011, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Praca w dystrybucji a obciążenia. |
Kolego wszystko zależy od firmy do jakiej trafisz w jednej musisz się bardzo pilnować a w innej luzik. Najlepiej w miarę możliwość rzucić okiem czy zabierasz towar który masz na fakturach a ponadto warto w każdym punkcie sprawdzać towar razem z osobą która przyjmuje. Może się zdarzyć że będziesz miał na początku tzw podrzutki żeby mogli sprawdzić czy jeśli jest jakaś pomyłka to czy wróci dany towar. A najważniejsza zasada to starać się dobrze żyć z ludźmi zarówno z magazynierami jak i na sklepach i jakoś to będzie Życzę powodzenia |
Autor: | DeviC3 [ 22 mar 2011, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Praca w dystrybucji a obciążenia. |
Pracuję w dystrybucji, w firmie produkcyjnej więc mogę Ci trochę Grzesiu doradzić. Powiedz tylko, czy to praca dla hurtowni czy producenta? Na początku na pewno będą sprawdzać czy nie kradniesz towaru, tak jak kolega wyżej napisał będziesz miał dokładane "świnie". Nie słyszałem o czymś takim jak obciążenia za brakujący towar, magazynierzy są od przeliczenia i zapakowania pojemników, palet czy co tam będziesz na auto ładował, jak jest niezgodność to trudno pomyłka przy załadunku i już, zdarza się. Tak czy inaczej na sklepie w 99% przypadków liczycie dostarczany towar z kimś z obsługi. Kwestia przepałów, rozliczania z paliwa, przejechanych kilometrów to rzecz indywidualna dla każdej firmy. Ja osobiście nie prowadzę żadnej ewidencji oprócz powiadomienia kierownika transportu o stanie licznika na koniec każdego tygodnia, gdybym miał codziennie wpisywać dokładnie gdzie byłem, ile przejechałem to siedziałbym w biurze drugie tyle co w trasie. Czas pracy to też różnie bywa. Pierwszego dnia jazda + rozliczenie zajęło mi 20h . Teraz tą samą trasę jadę o połowę krócej. Bywa, że magazynierzy są zmęczeni, niedowartościowani (niekoniecznie finansowo) i odbijają sobie pewne rzeczy w pracy, ale to naprawdę margines większości zależy na jak najszybszym odebraniu towaru, żeby oddać się innym ciekawszym zajęciom. Tak jak Tobie na jak najszybszym powrocie do domu. Jakie Ci proponowali warunki finansowe? Rozmawiałem nie raz z chłopakami jeżdżącymi solówkami i część z nich pracuje za 1400 zł/mies. i przykro mi się zrobiło przez chwilę, ale potem przeszło. Busikiem to rozumiem przy "normalnym" czasie pracy. Praca w dystrybucji nie jest wcale taka zła jak się mówi i jeżeli szefostwo jest w porządku do Ciebie i vice versa to praca jest bardzo przyjemna (przyznam, że czasami w weekendy tęsknię już za poniedziałkiem ;] ). Minusem może być wczesne wstawanie (1-4 nad ranem) i...i jeszcze coś pewnie się znajdzie . |
Autor: | GrzegorzPPP [ 22 mar 2011, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Praca w dystrybucji a obciążenia. |
Praca od 4 rano do teoretycznie 16-17. Ostatnio zaczepiłem kierowcę to mówił że czasem zdarza się nawet do 21. Auta sam nie ładuję. Rano tylko odpalam maszynę i jadę. Praca jest z firmy logistycznej. Oni biorą od mleczarni i później rozwożą do tesco, lidli itp. Co do warunków finansowych to 100zł/dzień. W soboty się pracuje, czyli łatwo policzyć że w okolicach 2500zł jeśli dobrze zrozumiałem to jest to płaca netto. Podobno składki odprowadzają od tego co się zarobi, a nie jak w innych firmach od minimum. Bus jest na kat.C więc chyba tacho obowiązuje Jak tak to co zrobić w przypadku zjazdu o 21 a rozpoczęcia pracy o 4 dnia następnego (pierwsze przegięcie to 17h pracy, a drugie za krótka pauza) Szkoda, że nie zgodzili się na puszczenie mnie z jakimś innym kierowcą na jeden dzień, żeby zobaczyć co i jak... Muszę mieć badania i dopiero wtedy z kimś pojadę i wszystko mi wytłumaczy. Ogólnie opinie mało ciekawe i w dodatku cały czas szukają kierowców więc coś musi być nie tak... |
Autor: | Marecki [ 23 mar 2011, 18:15 ] |
Tytuł: | Re: Praca w dystrybucji a obciążenia. |
Cytuj: Bus jest na kat.C więc chyba tacho obowiązuje Jak tak to co zrobić w przypadku zjazdu o 21 a rozpoczęcia pracy o 4 dnia następnego (pierwsze przegięcie to 17h pracy, a drugie za krótka pauza)
W tym przypadku nie stosuję się tzw. urlopówek ?
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |