Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2011, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2006, 22:01
Posty: 108
GG: 0
Samochód: BMW E36 320i
Lokalizacja: Błonie

Siema.

Słyszałem że coś takiego można przeprowadzić w ASO poprzez przeprogramowanie komputera bez żadnych CPU itp. Macie jakieś informacje na ten temat? Czy skraca to żywotność silnika, jak się ma spalanie po podniesieniu do mocy początkowej?

_________________
.................DAF...................
.....KING...OF...THE...ROAD.....
__________
| MATEUSZ |
--------------


Post Wysłano: 21 lut 2011, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2011, 23:04
Posty: 8
GG: 0
Lokalizacja: BL

Kilka lat temu znajomy przerabiał 105 tke z 410 na 460 w serwisie dafa i w jego przypadku spalanie minimalnie zmalało ,ale to dlatego że jezdzi z ładunkami min 23 tony i przy 460 nie musiał już aż tak mocno deptać

_________________
Dużo czytam mało piszę


Post Wysłano: 21 lut 2011, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Nie wiem jak to robią w serwisach, ale możesz zadzwonić do gościa co zajmuje się tym. Mogą ci obniżyć spalanie, zwiększyć moc i obroty.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 22 lut 2011, 10:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nie wiem jak to robią w serwisach, ale możesz zadzwonić do gościa co zajmuje się tym. Mogą ci obniżyć spalanie, zwiększyć moc i obroty.
Obroty to se możesz zwiększyć, ale pedałem gazu a nie oprogramowaniem silnika. Fakt, można przesunąć odcięcie, ale tutaj raczej chodzi o moc i moment obrotowy.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2011, 0:13
Posty: 5
GG: 0
Samochód: da

Kolego slyszałem, że trzeba też wymienić turbinę na większą oraz tak jak piszesz przeprogramować kompa a to już jest jakiś koszt. Żywotność takiego silnika nie spadnie a wręcz przeciwnie. Spalanie powinno się zmniejszyć ale na to też niema reguły.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 1:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Dodasz 2 murzynów pod maskę i efekt murowany :lol:

Podobno to nie jest zbyt zdrowe dla silnika, taka parkingowa plota ?

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Post Wysłano: 20 mar 2011, 9:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2011, 0:13
Posty: 5
GG: 0
Samochód: da

Adam jak może być niezdrowe dla śilnika jak fabrycznie nowe silniki xf95 430 i 480 niczym się nie różniły oprócz turbiny i zmianach w oprogramowaniu, pojemność śilnika mają taką samą. Sam jestem kierowcą i biorę dą poprawkę na to co inni kierowcy opowiadają. Jest zbyt wielu bajkopisarzy.


Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 10:05 przez Szaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Obroty to se możesz zwiększyć, ale pedałem gazu a nie oprogramowaniem silnika. Fakt, można przesunąć odcięcie, ale tutaj raczej chodzi o moc i moment obrotowy.
Nic bardziej mylnego. Silniki diesla posiadające jednostkę sterowania silnikiem tzn. ECU umożliwiają zwiększenie bądź zmniejszenie obrotów biegu jałowego, zwiększenie bądź zmniejszenie paliwa podawanego przez wtryskiwacze podczas tzn. zimnego startu itp. itp.. Najczęściej dokonuje się zmiany mapy sterownika tzw. mapping czyli w skrócie podniesienie odpowiednich parametrów (ograniczenie momentu, życzenie kierowcy itp.) co owocuje zwiększeniem mocy jednostki. Co nie co wiem o tym w związku ze swoim V6 Tdi :).

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Mowa o tym sławnym 2,5 V6 TDI?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 mar 2011, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zmienia sie tylko mapy komputera nie turbine, czy jakąkolwiek część mechaniczną samochodu. Ja kilka lat temu miałem passata 1.9tdi 110km był po chipie na 130km i nic nie było zmieniane oprócz map zapłonowych.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2011, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Koledze chodziło o to, że w oryginale turbinka jest inna w 430 i w 480. Oczywiście można z 430 zrobić 480 czy nawet 500, tylko za pomocą komputera.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 mar 2011, 18:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Mowa o tym sławnym 2,5 V6 TDI?
Dokładnie, ja mam silnik AFB i nie mogę złego słowa powiedzieć :) gdzie nie zajadę to słyszę teksty "to 2.5 tdi?, ale pięknie pracuje" :D jak dbasz tak masz........

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Dla mnie to to sławne jest bo się sypią te grajdoły. Że ładnie, równo pracuje to fakt.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 mar 2011, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
(...) fabrycznie nowe silniki xf95 430 i 480 niczym się nie różniły oprócz turbiny i zmianach w oprogramowaniu (...)
Końcówki wtryskiwaczy są jeszcze inne. Pewnie że 380/430tkę można za pomocą oprogramowania podciągnąć pod 500tkę , ale jeśli mechaniczne graty dają większe możliwości to i efekt może być lepszy. Oczywiście nieograniczona moc musi się w końcu wiązać ze zużyciem ON , sukcesem jest znalezienie złotego środka pomiędzy zużyciem paliwa a satysfakcjonującą cię mocą - a mocy zawsze będzie ci mało...


Post Wysłano: 23 mar 2011, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie tylko xf tak mam w mercedesie też tak jest 310 i 350 mają takie same pompowtryski turbiny są identyczne tak samo 400 i 430, te silniki różni tylko wielkość króćca przy turbinie bo są inne ale turbina wielkość łopatek itp jest taka sama. Są tylko inne wtryski i to tyle

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: