Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 mar 2011, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Witam,
Mam taką nietypową sprawę na którą nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Mianowicie, zastanawiam się nad zakupem samochodu osobowego (pickup) o masie własnej 2t i DMC 2805kg. Samochód miałby być zarejestrowany na firmę i generalnie służyć do przewozu towarów na potrzeby własne (żey nie było niejasności, nie jest to przewóz prywatny, tylko przewóz rzeczy potrzebnych do produkcji). Jednak zamierzam też czasem podpiąć do niego przyczepę o DMC 2t, co sprawia że DMC zespołu pojazdów wynosiłoby 4805kg.
Zgodnie z przepisami samochody powyżej 3,5t powinny mieć zamontowany tachograf. Tylko nie za bardzo uśmiecha mi się modyfikować nowy samochód i instalować w nim w/w tachograf.
I tutaj moje pytania:

1. Czy tachograf jest rzeczywiście niezbędny przy takim zespole pojazdów?
2. Czy jeśli jest już niezbędny, to czy jest możliwość zastąpienia go czymś w rodzaju książki czasu pracy kierowców jakie są używane przy busach podczas jazdy w Niemczech?

Zamierzam jutro w tej sprawie skonsultować się z ITD, natomiast mam nadzieję, że może uda się komuś naświetlić mi ten temat.

Pozdrawiam serdecznie.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tachogarfy montuje się w samochodach ciężarowych nie w osobowych choc nie chce mi sie wierzyć by pickup był samochodem osobowym.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Jest to samochód osobowy z homologacją ciężarową zarejestrowany na 5 osób. Na tych samych zasadach mam teraz lagunę z homologacją ciężarową, a nie powiesz chyba o lagunie, że jest ciężarówką? Innym przykładem jest seicento van :wink:

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Hej.
Mam pick'upa o DMC 2950/masa własna 1800/...Mogę ciągnąć przyczepę o DMC 3000,czyli dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie może przekraczać 5950...Auto kupione na firmę-konieczny przegląd Vat 3-czyli paka otwarta-aby móc odliczyć paliwo...
Jeżeli coś by się wiozło to tylko dla firmy bądź nasz produkt...
Nie sądzę aby był potrzebny tachograf/a nawet jakby był,to na pewno nie założę :!: /,ale jestem ciekaw co odpowie ITD w takiej kombinacji.
Podwójnie jestem ciekaw-bo rodzaj pojazdu wpisany w dowodzie to "ciężarowy"...-spokojnie mogę umieścić zdjęcia w dziale "garaż" :mrgreen:
Daj znać jak się dowiesz.

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:53

Jeśli zestaw nie przekracza 7,5t i jest wykorzystywany w celach prywatnych to tacha mieć nie musisz. Jeżeli jest to transport zarobkowy to zestaw powyżej 3,5t musi mieć tacho. Dodam jeszcze, że do takiej konfiguracji jak podałeś musisz mieć kat. E, żeby wyrobić ewentualnie kartę kierowcy, także musisz mieć kat. B+E przynajmniej.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Cytuj:
Jeśli zestaw nie przekracza 7,5t i jest wykorzystywany w celach prywatnych to tacha mieć nie musisz. Jeżeli jest to transport zarobkowy to zestaw powyżej 3,5t musi mieć tacho.
tak również sądzę i mam nadzieję,że ITD tak samo odpowie.....

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 20 mar 2011, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Jeśli zestaw nie przekracza 7,5t i jest wykorzystywany w celach prywatnych to tacha mieć nie musisz. Jeżeli jest to transport zarobkowy to zestaw powyżej 3,5t musi mieć tacho. Dodam jeszcze, że do takiej konfiguracji jak podałeś musisz mieć kat. E, żeby wyrobić ewentualnie kartę kierowcy, także musisz mieć kat. B+E przynajmniej.
No dobrze, ale napisałeś o celach prywatnych oraz o transporcie zarobkowym, a nie napisałeś o przewozie towarów na potrzeby własne, a o takie dokładnie mi chodzi.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 21 mar 2011, 18:17

Ustawa o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r. (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874) - przewóz na potrzeby własne to tzw. niezarobkowy przewóz drogowy (art. 4 pkt 4).
Transport na potrzeby własne to transport niezarobkowy. Jeżeli to co przewozisz jest potrzebne do prawidłowego funkcjonowania twojej firmy tj. np masz w domu wytwórnię dżemu i jeździsz po truskawki, które są potrzebne w prowadzeniu twojej działalności.
Bynajmniej z mojej interpretacji przepisów uważam, że tachografu mieć nie musisz. Jednak o ile się nie myle, potrzebujesz jakieś zaświadczenie o transporcie na potrzeby własne.


Post Wysłano: 21 mar 2011, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2009, 13:48
Posty: 136
GG: 0

http://www.um.wroc.pl/m74558/p74565.aspx moze cos ci pomoze ten link.


Post Wysłano: 21 mar 2011, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Jednak o ile się nie myle, potrzebujesz jakieś zaświadczenie o transporcie na potrzeby własne.
Dokładnie jest to zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne na podstawie art.33 ust.8 UoTD.


Post Wysłano: 21 mar 2011, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Dzisiaj jak mówiłem, zadzwoniłem do GITD i dowiedziałem się, że w takiej sytuacji ponoć jest potrzebny tachograf :? Pytając się, zacytowałem ustawę, ktróa jest przytaczana na ich stronie:
Cytuj:
Również, na mocy samego rozporządzenia (WE) nr 561/2006, obowiązkowi rejestracji aktywności kierowcy nie podlegają przewozy wykonywane:
- pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy;
I teraz pytanie czy niehandlowy = niezarobkowy, otóż nie, ponieważ dalej można przeczytać na ich stronie, że
Cytuj:
Zgodnie z art. 3 lit. h) rozporządzenia (WE) nr 561/2006 tachograf nie jest wymagany w przewozie drogowym wykonywanym pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t w niehandlowym przewozie rzeczy – prywatnym, niezwiązanym z działalnością gospodarczą.
Tak więc, zgodnie z powyższym oraz z tym co powiedział mi dzisiaj inspektor, w jakimkolwiek pojeździe lub zespole pojazdów powyżej 3,5t związanym z działalnością gospodarczą tachograf jest wymagany.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 21 mar 2011, 22:24

Tak swoją drogą, jak inspektro podczas kontrolii ma Ci udowodnić, że wieziesz 2t truskawek w celach związanych z działalnością gospodarczą a nie po to by je zjeść ?


Post Wysłano: 21 mar 2011, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Tak swoją drogą, jak inspektro podczas kontrolii ma Ci udowodnić, że wieziesz 2t truskawek w celach związanych z działalnością gospodarczą a nie po to by je zjeść ?
"Do kierowcy należy udokumentowanie, że wykonywany przewóz drogowy jest w celu niehandlowym – prywatnym. Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa."

Źródło

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 22 mar 2011, 9:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

I koło się zamyka....
Wioząc 2 tony cementu na budowę-wieziesz na swoją budowę...

Paranoja-ten sam problem dokładnie dotyczy mnie-i ja NIE BĘDĘ tacho zakładał w busie czy pickupie....
Mam to w ....E :!: przez duże D

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 22 mar 2011, 18:01

No więc nie masz dokumentu potwierdzającego przewóz handlowy, co oznacza, że przewóz jest niehandlowy.


Post Wysłano: 22 mar 2011, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
No więc nie masz dokumentu potwierdzającego przewóz handlowy, co oznacza, że przewóz jest niehandlowy.
"Do kierowcy należy udokumentowanie, że wykonywany przewóz drogowy jest w celu niehandlowym – prywatnym. Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa."
Ja na szczęście mogę poprzestać na przyczepie lekkiej, bo rzeczy które przewożę są duże ale lekkie. Jak będę potrzebował pociągnąć 2t przyczepę, to będę udowadniał, że jadę prywatnie :twisted:

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 22 mar 2011, 19:58

Cytuj:
Cytuj:
No więc nie masz dokumentu potwierdzającego przewóz handlowy, co oznacza, że przewóz jest niehandlowy.
"Do kierowcy należy udokumentowanie, że wykonywany przewóz drogowy jest w celu niehandlowym – prywatnym. Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa."
Ja na szczęście mogę poprzestać na przyczepie lekkiej, bo rzeczy które przewożę są duże ale lekkie. Jak będę potrzebował pociągnąć 2t przyczepę, to będę udowadniał, że jadę prywatnie :twisted:

Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa. Skoro tak to zapewne paragon ze sklepu wystarczy... :lol:


Post Wysłano: 24 mar 2011, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2011, 12:50
Posty: 31
GG: 0

Roszo13 sprawdź sobie w rozporządzeniu tam masz podane jakie pojazdy i w jakich sytuacjach są wyłączone z rejestracji czasu pracy.
Troche inne kwestia posiadania tacho w aucie a trochę inna rejestracja czasu pracy :)

_________________
Pozdrawiam,
Kapelusz.


Post Wysłano: 24 mar 2011, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
Roszo13 sprawdź sobie w rozporządzeniu tam masz podane jakie pojazdy i w jakich sytuacjach są wyłączone z rejestracji czasu pracy.
Troche inne kwestia posiadania tacho w aucie a trochę inna rejestracja czasu pracy :)
Witam,

Wydaje mi się, że dobrze przeczytałem te wyłączenia i w moim przypadku dość jednoznacznie wynika, że tachograf w samochodzie musi być zainstalowany i za jego pomocą muszę rejestrować czas pracy. Jeśli znalazłeś jakiś punkt ustawy mówiący co innego, przytocz go proszę.

Pozdrawiam

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: