wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30415 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | loudero [ 04 kwie 2011, 21:10 ] |
Tytuł: | [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Witam. Mam dosyć irytujący problem z manem tga. Odpala on jak m się podoba. Bez różnicy czy ciepły czy zimny i ile stoi. Raz 2 s a raz 8 s i dopiero załapie. Wyświetlały się błędy 3778/9 ale wymiana 3 wtrysków pomogła i brak błędów ale problem z odpalaniem pozostał. Ktoś ma jakieś złote rady jak sobie z tym poradzić. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 04 kwie 2011, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Wymieniłeś 3 wtryski, a pozostałe to co ? |
Autor: | loudero [ 04 kwie 2011, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Jeżeli po sprawdzeniu na stole probierczym po sprawdzeniu do wymiany były skierowane 3 a nie wszystkie to nie było potrzeby ich wymieniać |
Autor: | MechanikSochaczew [ 04 kwie 2011, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Na moje oko to zaworki zwrotne puszczają. |
Autor: | loudero [ 04 kwie 2011, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Wymienione a nawet dołożony dodatkowy na zasilaniu przy zbiorniku. Zero poprawy |
Autor: | svavec [ 05 kwie 2011, 1:00 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
8 sekund to i tak moze byc traktowane jako norma . Odpalanie common -raila moze potrwac i producent stwierdzi ,ze to norma ,ale nie regula ( postawisz obok siebie identyczne pojazdy z takimi samymi silnikami a czas odpalania moze sie znaczaco roznic). Zasobnik cisnienia musi sie naladowac przed podaniem paliwa do cylindrow a to moze chwile potrwac. Jednak skoro wystepuja przy tym bledy cisnienia na szynie paliwa to jakby nie patrzec nadaje sie to do szczegolowej diagnozy ....... podstawowy test to "przelew" . Jak wystepuja przy tym problemy niskiego cisnienia to sprawdzic droznosc i szczelnosc przewodow paliwowych wraz z wymiana filtra /filtrow . Warto jest sie podlaczyc pod ManCata i monitorowac co sie dzieje z cisnieniem paliwa ,na szynie oraz w na filtrze ,podczas rozruchu . ( chyba juz sprawdziles czy czasami nie "wciaga" zbornika paliwa , jak odpowietrzenie zbiornika jest przytkane to moze powstac podcisnienie ,ktore moze byc powodem tych bledow oraz deformacji zbiornika ........ po prostu popuscic korek wlewu paliwa ) |
Autor: | bicker83 [ 05 kwie 2011, 18:34 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
kolego ile km zrobiłeś po wymianie wtryskiwaczy i zaworków. Czy były to km pod obciązeniem? |
Autor: | loudero [ 05 kwie 2011, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Zrobione jakieś 15tyś km po wymianie, pod obciążeniem. Nie wyświetlają się żadne błędy dotyczące edc |
Autor: | loudero [ 10 kwie 2011, 2:55 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu przeprowadziłem diagnostykę samochodu. Podaje wyniki pomiarów: Wartość wyjścia regulatora ciśnienia MPROP 5,08% Ciśnienie paliwa przd filtrowaniem 5,9bar ciśnienie zasilania 12,5-16,25mbar ale przy pracującym silniku w trakcie odpalania wartość około 5 ilość wtrysku 14-19,5mb/cykl ciśnienie rzeczywiste rail 495-510 ograniczenie paliwa 140,50mg/cykl wyprzedzenie wtrysku zasadniczego 12,78 ograniczenie doprowadzenia przez czujnik edc 410 mg/cykl Pomiar testu kompresji: 1: 152 2: 153 3: 152 4: 152 5: 152 6: 154 Dezaktywacja wtryskiwaczy( i osiągane wtedy obroty) 1- 1400 2- 1380 3- 1380 4- 1400 5- 1430 6- 1400 Podczas wchodzenia na obroty dało się odczuć lekkie szarpnięcia na cylindrach 3 i 5 Wyważanie cylindrów po 0.00 mg/cykl wszystkie 6 cylindrów. Może to pomoże w diagnostyce . Mi osobiście nie podoba się wartość regulatora ciśnienia MPROP Przepraszam za ortografie i stylistykę ale dopiero dniówkę skończyłem i piszę od razu. Pozdrawiam |
Autor: | svavec [ 10 kwie 2011, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: [Man Tga] Długo kręci zanim odpali silnik D28 |
"dezaktywacja wtryskiwaczy" .... najlepiej podac przyspieszenie a nie osiagniete obroty ,jednak nie widze w tym nic niepokojacego. Pomiary sa ok ,poziom otwarcia m-prop jest prawidlowy. Podczas odpalania silnika patrz co sie dzieje z cisnieniem w komorze filtra ,na "niskim cisnieniu" . Jak przyrasta podczas "dlugiego " odpalania .Rozdzieli Ci to system na szukanie usterki na "niskiej lub wysokiej" stronie zasilania . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |