wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Man, Tga] D20 brak mocy
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30425
Strona 1 z 1

Autor:  RE-ANIMATOR [ 05 kwie 2011, 20:53 ]
Tytuł:  [Man, Tga] D20 brak mocy

witam panowie. problem polega na braku mocy w manie tga 430km
wtryski po wymianie<regenerowane> komputer po podpięciu pokazuje książkową dawkę paliwa. zawory wyregulowane, turbinka sprawdzona. ciśnienia w normie. nie kopci. nie pokazuje żadnego błędu ani awarii. ktoś miał taki problem?

Autor:  RE-ANIMATOR [ 05 kwie 2011, 21:23 ]
Tytuł:  Re: man tga d28 brak mocy

przepraszam to silnik d-20

Autor:  MechanikSochaczew [ 05 kwie 2011, 22:55 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

IC szczelny ?

Autor:  svavec [ 06 kwie 2011, 1:00 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

"Cisnienie turbiny w normie " czyli ile?

Autor:  RE-ANIMATOR [ 06 kwie 2011, 21:05 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

kolego ponad atmosfere ma na wolnych obrotach. co pociąga do odpowiedzi że coooler szczelny

Autor:  svavec [ 07 kwie 2011, 1:27 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Nie wiem jak inni,ale wykonuje pomiar cisnienia tylko podczas jazdy ,na jak najwiekszym obciazeniu ....czyli pod gorke .Jak turbinka wykreci ~2 bar to jest dobrze ,jak nie przekracza ~1.8 to szukam usterki .
W sumie to nie wiem jakie powinny byc wartosci podczas biegu jalowego ,ale to chyba malo wiarygodny pomiar :roll:

Autor:  dominik 2004 [ 07 kwie 2011, 9:14 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Cytuj:
kolego ponad atmosfere ma na wolnych obrotach. co pociąga do odpowiedzi że coooler szczelny

Pokazuje ci ciśnienie atmosferyczne ,na wolnych obrotach doładowania to ty mial będziesz .

Autor:  RE-ANIMATOR [ 07 kwie 2011, 18:38 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

nie wiem może ty nie masz turbiny na wolnych obrotach ale niestety jak bys popraktykował to byś wiedział że turbina zasila cały czas

Autor:  dominik 2004 [ 07 kwie 2011, 18:54 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

:lol: Ile ci pokazuje kresek na wyświetlaczu .

Autor:  sebotrucker [ 07 kwie 2011, 21:45 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Turbo na biegu jałowym praktycznie nie wytwarza ciśnienia dopiero jak jedziesz i silnik ma cieżko turbo zaczyna doładowywać silnik :wink:

Autor:  VeRay [ 07 kwie 2011, 22:01 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

tak z innej beczki...
Mi na wolnych obrotach turbo w scanii 124l pokazuje 1bar. przy gazie w podłodze pokazuje 1.2... Czy to oznacza ze turbo pracuje na wolnych obrotach? bo przy jezdzie z ladunkiem i pelnym gazem mam 2,6 - 2,8

Autor:  RE-ANIMATOR [ 08 kwie 2011, 21:37 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

mi też wytwarza ciśnienie. komputer pokazuje około atmosfery. n a wyświetlaczu jedna kreska. jak nie wytwarza ciśnienia kolego to zdejmij rure z intercoolera i spróbuj zatkac otwór i utrzymac to ciśnienie. może tobie łopatki turbiny na wolnych obrotach chowają się do schowka bo nie są potrzebne. u mnie jest całkiem inaczej bo cały czas wirnik się kręci i ona działa. ty może masz hamulec na turbinie. do szkoły kolego idż na doszkolenie z dziedziny turbinologii

Autor:  svavec [ 08 kwie 2011, 22:03 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Komputer pokazuje cisnienie 1 bar gdyz jest to miara cisnienia absolutnego ,czyli od przyslowiowego zera .... cisnienie atmosferyczne jest okolo 1 bar wiec turbina rzeczywiscie troche cisnienia podaje ,gdyby odciac turbine to mielibysmy podcisnienie ,a turbinka wyrownuje to do atmosferycznego , jak przygazujemy to przy zwolnieniu "gazu" zobaczymy maly przyrost cisnienia ( nadcisnienie atmosferyczne )....stad ta jedna kreska :) .
Lecz nie potwierdza to sprawnosci turbiny , testy musza byc wykonywane pod pelnym obciazeniem silnika ( najlepiejby bylo ),nie najciezszym ladunkiem na "pace" ,ale obciazeniem silnika maksymalna dawka paliwa .Turbina wtedy wytwarza cisnienie ~2 bar manometryczne lub jak kto woli ~3 bar barometryczne .Faktem jest ze w monitoringu ManCat mozna znalezc obydwie wartosci i moga byc mylone .

Autor:  marektruckserwis [ 08 kwie 2011, 22:14 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Kolego w scanii 2004 r. klient miał to samo dopiero na Słowenii zerwało się koło od pompy wody no i niestety poleciały wszystkie napinacze, chłodnica, alternator. Po wymianie okazało się że w IC było około 4 litrów wody, wiadomo w Manie tga robimy zlew w chłodnicy ale może tego nikt nie zrobił i przez to problem

Autor:  sebotrucker [ 09 kwie 2011, 1:37 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

No i co kto jest w błędzie w manie wskaźnik ciśnienia doładowania jest wyskalowany do 2 barów więc jak może pokazywać powyżej 2 :?:
Teraz trochę odbiegnę od tematu w golfie 4 1.9 mam zamontowany wskaźnik doładowania turbo na biegu jałowym na wolnych obrotach jest 0 przy ostrej przygazówce 0,5 dopiero pod obciążeniem czyli depnięciu na gaz do oporu na 2 gim lub wyższym biegu wskaźnik pokazuje 1.5 bara :wink: Dodam tylko że jest to turbo ze zmienną geometrią łopatek :wink:

Autor:  K0_Diag [ 12 kwie 2011, 10:03 ]
Tytuł:  Re: [Man, Tga] D20 brak mocy

Zrób jak radzi svavec.

Pomiar doładowania jak dla mnie tylko pod obciążeniem, i najlepiej z dodatkowym manometrem, nie raz już wymieniałem cz. doładowania, jaką pokazuje Ci temp powietrza zasilania??

No i spust wody z ic mana jeszcze nikomu nie zaszkodził.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/