wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Avia http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3075 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ...:::BIXU:::... [ 11 kwie 2006, 17:02 ] |
Tytuł: | Avia |
W produkcji znajdują się jeszcze starsze, dobrze nam znane modele: Avia A21 T - furgon o dmc 4,3 tony oraz Avia A31 T o dmc 6,5 tony, w czterech wersjach: K - długość podwozia 5177 mm, rozstaw osi 2680 mm, ładowność 4135 kg; N - odpowiednio: 6367 mm, 3240 mm, 4210 kg; L - 6957 mm, 3640 mm, 4085 kg; EL - 8092 mm, 4575 mm, 3980 kg. Ciężarówki A21 T i A31 T wyposażone są w nowe silniki spełniające normę Euro 2. Podstawową produkcją spółki są jednak zmodernizowane ciężarówki A60 (o masie użytkowej 3,3 t), A75 (4,8 t) i A80 (5,5 t). Chociaż modele te podobne są do A21 i A31, to w rzeczywistości mamy do czynienia z nowymi rozwiązaniami technicznymi. Teraz kabiny we wszystkich trzech modelach są hydraulicznie uchylne, co wreszcie umożliwiło wygodny dostęp do silnika i współpracujących z nim podzespołów. Zamontowanie elementów z tworzywa sztucznego - takich jak panel w przedniej części kabiny, zderzak i nadkola - nadały kabinie typowego wizerunku produktów Daewoo i zdecydowanie unowocześniły jej wygląd. Lepsza jakość lakieru to zasługa zmienionego procesu jego nanoszenia z zachowaniem surowej jakości i ekologicznych standardów. Wnętrze kabiny poddano również maksymalnej modernizacji jaką można przeprowadzać w starej już konstrukcji. Wbudowano deskę rozdzielczą o nowoczesnym wyglądzie i ergonomicznym rozmieszczeniu przyrządów, zastosowano tworzywa sztuczne do pokrycia przegrody czołowej, a także nową tapicerkę drzwi i foteli. Zmiany konstrukcyjne podwozia i jego podzespołów rozpoczęto od zastosowania nitowanej ramy, dzięki której zmniejszono masę samochodu. Następnie wprowadzono nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem z chłodnicą powietrza. Avia A60 wyposażona jest w jednostkę o pojemności 3596 cm sześc., o mocy 76 kW przy 2400 obr/min. z maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm przy 1800 obr/min. Modele A75 i A80 napędza silnik o tej samej pojemności, jednak mocy zwiększonej do 85 kW przy 2400 obr/min. i momencie obrotowym 400 Nm przy 1800 obr/min. Mocniejsze i płynniej pracujące silniki w połączeniu z lżejszym podwoziem przyczyniają się do oszczędniejszej eksploatacji. Według danych producenta, spalają one: przy szybkości 40 km/h - 10,0 - 10,6 l/100 km, przy 60 km/h - 11,9 - 12,6 l/100 km, przy 80 km/h - 15,8 - 16,6 l/100 km. Zastosowanie 120 litrowego zbiornika (ze wskazaniem 16 l rezerwy) umożliwia pokonywanie dość dużych odległości między tankowaniami. Nowe, korzystniejsze wrażenia z jazdy, a także odczuwalnie lepsze resorowanie i większa stabilność pojazdu to zasługa ingerencji konstruktorów w zawieszenie. Sztywną oś przednią zawieszono na podłużnych resorach parabolicznych lub klasycznych z zastosowaniem stabilizatora stateczności poprzecznej z drążkiem skrętnym i amortyzatorami hydraulicznymi. Identycznie zawieszono tylny most o sztywnej pochwie typu "banjo". Nowe są także zsynchronizowane skrzynie biegów. Do wyboru są dwie pięciobiegowe oraz jedna z sześcioma przełożeniami. To najistotniejsze zmiany, które miały "podreperować" starą konstrukcję wywodzącą się z lat sześćdziesiątych. Coż, przyznać trzeba, że powiodły się one nadspodziewanie dobrze. Dodając do tego różnorodność zabudów podwozia oraz wybór między trzema modelami dostępnymi w czterech wariantach otrzymujemy dodatkowe atuty samochodu. Jak znajde jeszcze jakieś fotki to wrzuce żrudło:http://images.google.pl/ |
Autor: | ciezarowka [ 11 kwie 2006, 18:20 ] |
Tytuł: | |
Kolego, Avia ma całkiem nową kabinę i są trzy modele ciężarówki mianowicie D60, D75, D90. Fotka z http://www.novinky.cz |
Autor: | petrzask [ 11 kwie 2006, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Nad gustami nie powinno się dyskutować, ale tutaj nie mogę się powstrzymać: ten samochód jest poprostu paskudny . Jeśli ktoś czymś takim przywiezie np. mleko do osiedlowego sklepiku, to dzieci z płaczem uciekną do domu, a autorytet rodziców zostanie podkopany! ("....mamo a mówiłaś że potworów nie ma...") Dziwie się że czesi mający naprawdę duże dokonania w designie motoryzacyjnym uciekają się do nijakiego dalekowschodniego stylu zamiast zrobić coś nawiązującego do swoich tradycji, a nawet do pieknej kabiny Saviema, znanej ze starych Avii. |
Autor: | ...:::BIXU:::... [ 11 kwie 2006, 20:15 ] |
Tytuł: | |
Mała aktualka.Miłego oglądania źrudło:http://images.google.pl/ |
Autor: | Cyryl [ 12 kwie 2006, 5:58 ] |
Tytuł: | |
kiedyś zdarzyło mi się jechać Avią - straszym modelem furgon. po 400 km trasie po przyjeździe wziołem karton i położyłem się pod to auto, żeby przekonać się czy pojazd posiada zawieszenie. z wrażeń jazdy można było wywnioskować, że osie ma przymocowane na stałe do ramy. jeszcze jeden rodzynek: do mocowania wału napędowego użyto niestandartowych śrub, jakieś 15 lub 16, a ponieważ potrzeba dwóch kluczy do odkręcenia lub przykręcenia każdy, kto miał taką awarię (po kolei odpadają te śruby, słabe jest również mocowanie łożyska na wale) jest bezbronny jak dziecko. przed laty Kuźnia Trans zaczynała na Aviach, później z kabinami sypialnymi czeskimi Pony. jeżdzili aż do Szwajcarii i wracali, byłem pełen podziwu dla nich. |
Autor: | ...:::BIXU:::... [ 24 maja 2006, 14:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: mnie się to kojaży z daewoo bo jeździ troche daewoo z taką kabiną tylko teraz jest pytanie kto od kogo zgapił
Bo Avię produkuje Daewoo przecierz nazywa się Daewoo Avia
|
Autor: | marcinp1985 [ 24 maja 2006, 17:11 ] |
Tytuł: | |
To jak można wiedzieć to od kiedy DAEWOO przejeło produkcję?I gdzie teraz jest AVIA produkowana?Czy te koreańce muszą wszystko przejmować .Moim zdaniem ta Czeska , a bardziej chyba jeszcze wtedy Czechosłowacka AVIA lepiej wyglądała niż teraz te DAEWOO Avia.Śmieszny ten samochód teraz jest. |
Autor: | ...:::BIXU:::... [ 24 maja 2006, 18:00 ] |
Tytuł: | |
Daewoo przejeło Avię w grudniu 1998 i już od stycznia 1999 roku zaczęto produkcję Avii A60,A65,A70,A75,A80,A80. W Polsce najwięcej modeli A60 i A75, a pozostałe modele to pojedyńcze sztuki. |
Autor: | ciezarowka [ 25 maja 2006, 19:06 ] |
Tytuł: | |
Następnie była zmiana produkcji, która jest do dziś i to modele z nową szoferką. A mianowicie to modele D60, D75 i D90. |
Autor: | emil [ 23 gru 2006, 10:38 ] |
Tytuł: | |
(c) google.pl |
Autor: | emil [ 02 sty 2007, 0:05 ] |
Tytuł: | |
Wszystko rzecz gustu, mnie się podoba poniżej AVIA z przedłużaną kabiną. Gdzieś wyżej są foty z jej wnętrza. (C) liaz.cz |
Autor: | Kamil [ 05 kwie 2007, 19:05 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś mój szwagier miał Avie w wersji wywrotki. W zimie żeby ją odpalić trzeba było robić "kopciołka" inaczej nie było szans na jaką kolwiek jazde. Po za tym to dość dobra ciężarówka |
Autor: | JareczKu [ 28 wrz 2007, 6:58 ] |
Tytuł: | |
Tak się akurat składa,że mój ojciec przejezdził 25 lat na modelach Avii.Jezdził wyłącznie na modelach tych cięższych po Polsce i czasami za granice.Jezdził pod plandeką z 7 metrową paczka po całkiem zgrabny kontener.Ostatnia była Avia A31 rocznik 92 - kolorek biały.Wątpię żeby w moim mieście była taka druga Ojciec już od 5 lat nie jezdzi ciężarówkami - a szkoda Jak znajdę zdjęcie to na pewną podrzucę A co do części gustu to według mnie każdy model Avii jest piękny Pozdrawiam |
Autor: | krecu [ 31 paź 2007, 14:55 ] |
Tytuł: | |
Witam. Czy ktoś mi może powiedzieć gdie są teraz produkowane te nowe awie? jeśli ktoś zna jakąś strone internetową dealera avii to proszę o napisanie? Proszę o pomoc. pozdrawaim |
Autor: | Maciek24 [ 20 lis 2007, 22:30 ] |
Tytuł: | |
kiedyś jak jeździłem avią i dobrze się sprawowała ale jak się zwolniłem to nowy kierman walną w drzewo i avij nie było |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 21 lis 2007, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Co stare to jare-moim zdaniem ta Avia jeszcze ze starym grillem wyglada lepiej niż ta Koreanka, jeszcze nie podoba mi się Czeski pomysł zakładania kołpaków na koła ciężarówek no ale to już szczegół |
Autor: | FAT ASS [ 19 gru 2007, 19:51 ] |
Tytuł: | |
Witam serdecznie Kolegów na forum. Mam pytanie dotyczące samochodu AVIA A31 Turbo, interesują mnie wszelkie opinie obecnych lub byłych użytkowników tego modelu. Moim zamiarem jest zrobienie na bazie w/w... "kempingowozu" , mam przyczepę kempingową bez prawa rejestracji, którą chciałbym wrzucić na Avie, dodatkowo muszę mieć "kempingowóz", który zdoła pociągnąć za sobą lawetę o DMC 3500 kg z ciężkim samochodem terenowym lub dwoma. Pozdrawiam! |
Autor: | krzyu [ 06 sty 2008, 18:45 ] |
Tytuł: | |
Jeżdżę czasem Avią A31. Taką starą wywrotką. No i tragedia na resorach. Dokładniej brak wspomagania i za słaby silnik. Nie życzę najgorszemu wrogowi jeździć ciężarówką bez wspomagania. Te nowsze są całkiem fajne. Silnik turbo, niewielkie gabaryty, wspomaganie. |
Autor: | krzychu22 [ 30 mar 2008, 9:41 ] |
Tytuł: | Re: Avia |
Znalazłem fotkę Avii: Źródło: sam robiłem |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |