Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mam takie nurtujące pytanie. Czy jest możliwe żeby w magnumce z 2009 roku przy przebiegu 225tyś zatarł sie silnik na panewkach , pierścienie szrot podobnie 3 tłoki i tuleje. Co mogło być przyczyną tego? bo pierwszy raz widziałem ten silnik, a nie chciałbym zrobić jakiegoś przypału (kosz części ponad 25 tyś zł).

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Hmm... Może pompa oleju siadła, choć to mało prawdopodobne, z reguły nawet kilka remontów wytrzymują.


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Gość przprowadził z austri 3 sztuki i ta tylko taka pechowa, raz w miesiącu coś sie w niej zesrać musi i trafia do mnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

być może była przegrzana stąd zatarcie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

No raczej nie bo w miesiącu kwietniu była robiona pompa wodu i myte chłodnice. Kierowca mówi ze na prostej drodze zaczeło stukać. Stawiam na smarowanie ale czego tak sie stało przy takim przebiegu, boje sie tego klamota składać bo sie zesra i będzie że ja...

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Ostatnio zmieniony 28 maja 2011, 23:45 przez MechanikSochaczew, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

sam wiesz że jeżeli przegrzejesz silnik to efekt może byc dużo później nie bezpośrednio po samym przegrzaniu.
tak czy inaczej sporo bebechów do wymiany.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

napisz dokladnie jaki silnik wlacznie z tygodniem produkcji w tych silnikach byly problemy z zaworem starujacym cisnieniowymi dyszami chlodzacymi tloki !!!

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 28 maja 2011, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kazałem kupić cały komplet tłoków nowy wał i dopiero dam jakąś tam gwarancje na ten motor, ale mam obawy :> tą date ci w poniedziałek podam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 maja 2011, 0:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

z opisu wyglada mi to na zagotowany silnik popuchniete tloki i zatarte pierscienie poogladaj dobrze wal czy nie masz niebieskiego zabarwienia pod panewkami glownymi co by wskazywalo na brak cisnienia oleju
sciagnij dane z komputera i dokladnie popatrz na cisnienie oleju i temperature oleju i wody, dane cyfrowe wsadz na wykres zalezny od predkosci pojazdu i predkosci obrotowej silnika i masz odpowiedz co sie stalo ( np w czasie jazdy .... 85km/h pod obciazeniem 100% ... samochod zaladowany przy obrotach 1500 najpierw spada cisnienie oleju a po krotkim czasie gwaltownie wzrasta temperatura oleju po kilkunastu sekundach wody sprawdz godziny pracy silnika i porownaj z przebiegiem z tachografu jak porownasz z opisem tach kierowcy to nawet z dosc duza dokladnoscia bedziesz wiedzial gdzie sie to stalo ) a jak cisnienie oleju niskie od odpalenia na zimno i przed odpaleniam blad poziomu oleju to kierowca nie dolewal oleju i na wysokich obrotach zagotowal malenstwo

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 29 maja 2011, 9:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Kolego powiem szczerze ze to bardzo proste...w tych magnumkach jak i w poprzednich można po podłączeniu komputera odczytać przeszłość olejową i temperaturową auta czyli jak był przegrzany to wyjdzie ile razy i przy jakim przebiegu, tak samo z olejem, powietrzem, poziomem płynu i obrotami...serwis się tymi informacjami podpiera aby ustalić co lub kto jest przyczyną usterki...ja jak jeżdżę po auta to sprawdzam klientom takie rzeczy w raz z przebiegiem...z tego co pamiętam można odtworzyć nawet to co czujniki pokazywały w chwili usterki...a tak nie ma co gdybać czy wina kierowcy bo nie dolał oleju czy wina silnika bo wadliwy

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 29 maja 2011, 11:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ze zgierza jest kawałek, byś podjechał i pier*** go w kroste bym był mądrzejszy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 31 maja 2011, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

mam pytanko do tszpak oraz taiger918
Tszpak jeśli da sięto określić od którego roku występował problemy z tymi motorami odnosnie tego zawru ciśnieniowgo spryskiwaczy tłoka
I pytanie do obu panów
Bo mam podobny objaw przy swoim aucie tyle że jeszcze jeżdzi ale coś czuje że padnie bo po zatrzymaniu z odmy smród niesamowity spalonego oleju
Zaczynało się od informacji na wyświetlaczu w/g opisu kontrolek brak stanu oleju po uzupełnieniu niby wszystko wracało do normy teraz z kolei zapala się dodatkowo napis cisnienie oleju z czerwonym stopem i oczywiście wg opisu kontrolek symbol kontrolki o braku oleju
Zastanawiające jest natomiast że mechaniczny zegar na desce od ciśnienia oleju pokazuje że ciśnienie jednak jest.
Zakładając ze wyświetlacz i zegar mechaniczny to dwa inne obwody z czujnikami to czy zakładać padnięty jeden z czujników ale z kolei dlaczego zapala się brak oleju w misce bo jak zakładam jest to jeszcze inny czujnik chyba że jest to jeden i ten sam z kilkoma funkcjami?
macie jakie sugestie pomysły????


Post Wysłano: 31 maja 2011, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

po 1 sprawdz jaki masz poziom oleju
po 2 wykrec czujnik cisnienia oleju i w jego miejsce wkrec manometr ( najlepiej na dllllugim przewodzie ( nie odpinaj czujnika zostaw niech sie dynda na kablu) i przejedz sie najlepiej gdzies po placu bo jak komp sie zorientuje ze nie ma wogole ciswnienia to moze odciac paliwo )) i popatrz jakie masz cisnienie oleju - na zimnym i na cieplym silniku
po 3 sprawdz najlepiej w servisie jaka masz specyfikacje silnika i czy masz 1 czy 2 zawory cisnieniowe i czy masz zawor termostatyczny po podpieciu kompa porownaj czy spadek poziomu oleju i cisnienia nie wystapuja czasami w tym samym momencie jak wzrost cisnienia skrzyni korbowej i temperatury oleju

jak nie masz znajomosci w serwisie to przeslij pelne dane auta na priv to postaram ci sie to sprawdzic ale moze potrwac bo wyjezdzam

pozdrowienia

ps za malo danych o twoim aucie czasami tego typu objawy jak masz przytkany filtr oleju lub zalozony zamiennik ktory ma za mala przepustowosc
Cytuj:
mam pytanko do tszpak oraz taiger918
Tszpak jeśli da sięto określić od którego roku występował problemy z tymi motorami odnosnie tego zawru ciśnieniowgo spryskiwaczy tłoka
I pytanie do obu panów
Bo mam podobny objaw przy swoim aucie tyle że jeszcze jeżdzi ale coś czuje że padnie bo po zatrzymaniu z odmy smród niesamowity spalonego oleju
Zaczynało się od informacji na wyświetlaczu w/g opisu kontrolek brak stanu oleju po uzupełnieniu niby wszystko wracało do normy teraz z kolei zapala się dodatkowo napis cisnienie oleju z czerwonym stopem i oczywiście wg opisu kontrolek symbol kontrolki o braku oleju
Zastanawiające jest natomiast że mechaniczny zegar na desce od ciśnienia oleju pokazuje że ciśnienie jednak jest.
Zakładając ze wyświetlacz i zegar mechaniczny to dwa inne obwody z czujnikami to czy zakładać padnięty jeden z czujników ale z kolei dlaczego zapala się brak oleju w misce bo jak zakładam jest to jeszcze inny czujnik chyba że jest to jeden i ten sam z kilkoma funkcjami?
macie jakie sugestie pomysły????

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 31 maja 2011, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

dzięki tszpak za szybką odpowiedz faktycznie podałem za mało danych zatem oto one
rupeć magnum 480 dxi 2006 euro 3 silnik 12 litrowy bez adblu (nigdy więcej takich złómów według mnie dziadostwo )
Co do sugestji które mi przytoczyłeś sprawę będe miał utrudnioną auto na wygnaniu brak możliwośći działanmia z mojej strony pozostają serwisy Francuskie ale mam złe doświadczenia po ostatnim z nimi kontakcie nie maja pojęcia o podstawowej zasadzie działania silnika.
Zapomniałem dopisać ze w chwili zapalenia się wspomnianych wcześniej kontrolek auto ma ograniczona moc wchodzi w tryb awaryjny.
Ciekawostka jest fakt ze po wymianie oleju na okres 20/25 tyś km nie ma problemu.Olej wlewany to półsyntetyk 10w30 zastanawiam się nad wlaniem 15w 40 mineralnym może to coś pomorze?


Post Wysłano: 31 maja 2011, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

za duzo niewiadomych i stod zgadywanie postaraj sie doczolgac do domu i zacznij od podstaw sprawdz wszystko zanim spuscisz olej czy np nie ma w nim diesla ( rozcienczony olej ma inne wlasciwosci smarne i innaczej odbiera temperature
popros kierowce o sprawdzenie jak ze spalaniem odpaleniem na zimno i cieplo i czy kopci

jak bedziesz mial auto w domu i utkniesz dja znac na gg lub tel +447928131963

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 01 cze 2011, 8:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Tszpak czy możesz mi powiedzieć czy te problemy występują tylko w magnumach ,czy w volvie fh 13 2006 e3 też.Z góry dzięki za odpowiedz bo mi się wydaje że silnik jest ten sam.


Post Wysłano: 01 cze 2011, 8:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

silnik 440


Post Wysłano: 01 cze 2011, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 01 cze 2011, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

w 2006 volvopowertrain produkowalo 3 wersje silnika 13 litrowego z czego 2 byly montowane w magnum problem dotyczyl elektrozaworu regulujacego cisnienie oleju chlodzacego dna tlokow oraz oprogramowania silnika nie oznacza to ze wszystkie silniki byly felerne po prostu te ktore mialy objawy "przegrzewania" lub "zadyszki cisnienia oleju" ci wlasciciele sie zglosili z taka ysterka do servisu i nr seryjny i data produkcji silnika odpowiadala byly robione nieodplatnie tzn fabryka placila za czesci i naprawe ALE WYLACZNIE W PRZYPADKU WYSTAPIENIA USTERKI A NIE PROFILAKTYCZNIE
Cytuj:
Tszpak czy możesz mi powiedzieć czy te problemy występują tylko w magnumach ,czy w volvie fh 13 2006 e3 też.Z góry dzięki za odpowiedz bo mi się wydaje że silnik jest ten sam.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 02 cze 2011, 9:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Dzięki Tszpak, to jest duże prawdopodobieństwo że jak auto ma 500 tyś i jest sprowadzone z Francji to usterka gdyby wystąpiła została by tam usunięta.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: