po 1 sprawdz jaki masz poziom oleju
po 2 wykrec czujnik cisnienia oleju i w jego miejsce wkrec manometr ( najlepiej na dllllugim przewodzie ( nie odpinaj czujnika zostaw niech sie dynda na kablu) i przejedz sie najlepiej gdzies po placu bo jak komp sie zorientuje ze nie ma wogole ciswnienia to moze odciac paliwo )) i popatrz jakie masz cisnienie oleju - na zimnym i na cieplym silniku
po 3 sprawdz najlepiej w servisie jaka masz specyfikacje silnika i czy masz 1 czy 2 zawory cisnieniowe i czy masz zawor termostatyczny po podpieciu kompa porownaj czy spadek poziomu oleju i cisnienia nie wystapuja czasami w tym samym momencie jak wzrost cisnienia skrzyni korbowej i temperatury oleju
jak nie masz znajomosci w serwisie to przeslij pelne dane auta na priv to postaram ci sie to sprawdzic ale moze potrwac bo wyjezdzam
pozdrowienia
ps za malo danych o twoim aucie czasami tego typu objawy jak masz przytkany filtr oleju lub zalozony zamiennik ktory ma za mala przepustowosc
Cytuj:
mam pytanko do tszpak oraz taiger918
Tszpak jeśli da sięto określić od którego roku występował problemy z tymi motorami odnosnie tego zawru ciśnieniowgo spryskiwaczy tłoka
I pytanie do obu panów
Bo mam podobny objaw przy swoim aucie tyle że jeszcze jeżdzi ale coś czuje że padnie bo po zatrzymaniu z odmy smród niesamowity spalonego oleju
Zaczynało się od informacji na wyświetlaczu w/g opisu kontrolek brak stanu oleju po uzupełnieniu niby wszystko wracało do normy teraz z kolei zapala się dodatkowo napis cisnienie oleju z czerwonym stopem i oczywiście wg opisu kontrolek symbol kontrolki o braku oleju
Zastanawiające jest natomiast że mechaniczny zegar na desce od ciśnienia oleju pokazuje że ciśnienie jednak jest.
Zakładając ze wyświetlacz i zegar mechaniczny to dwa inne obwody z czujnikami to czy zakładać padnięty jeden z czujników ale z kolei dlaczego zapala się brak oleju w misce bo jak zakładam jest to jeszcze inny czujnik chyba że jest to jeden i ten sam z kilkoma funkcjami?
macie jakie sugestie pomysły????