Firma została założona w 1990 roku przez Wojciecha Janika. Początkowo firma dysponowała platformą na podwoziu Mercedesa 809 ze stałą platformą. Kolejny pojazd "przywędrował" do firmy już rok później (był to również Mercedes 809). W tym czasie również właściciel Wojciech Janik zawiązał współpracę z Alojzym Lenartem właścicielem firmy TRANS-SPRZĘT. Oby dwie firmy połączyły się ale firma Janik zajmowała się holowaniem pojazdów osobowych a firma JANIK TRANS-SPRZĘT holowaniem ciężarówek oraz autobusów. Firma dysponowała 50 tonowym dźwigiem marki COLES który był przystosowany do holowania pojazdów. Niestety dźwig nie był w stanie holować większych ciężarówek oraz zestawów, więc właściciele postanowili kupić podwozie i zbudować na nim holownik. Za podwozie stanowił Steyr który jeździł wcześniej pod wywrotką. Zabudowę wykonano w warsztacie firmowym. Niestety Steyr nie spełniał oczekiwań więc wymieniono go na troszkę nowszego i mocniejszego. Po kilku latach eksploatacji Steyr powoli wygasał, lecz współpracownik Alojzy Lenart nie chciał wymienić całego holownika na coś nowszego. Wtedy zaczeły się konflikty więc Wojciech oraz Alojzy postanowili znów działać na swój rachunek. Wojciech kupił Scanie (to już wam wiadomo dziobaczka) i zabudował na nim holownika. Natomiast Alojzy Lenart założył firmę oponiarską i przez kilka lat miał w posiadaniu dźwig lecz cztery miesiace temu kompletnie się rozsypał. Natomiast firma JANIK zajmuje się Pomocą i Ratownictwem Drogowym oraz przewozami ponad gabarytowymi.
Platformy*:
Dwa many L2000
Man 8-150
Man 16-350 z dziewięcio tonowym okularem do holowania ciężarówek
*wszystkie powyższe pojazdy mają hydrauliczne platformy (zabudowy wykonano w firmach: Omars, SZUMAR oraz Recovery Trucks)
Holownik:
Scania 143e V8 470km.
Pojazdy z niskopodwoziwkami*:
Scania 144 530km. Topline jeździ z naczepą niskopodwoziową (cztery osie) Goldhofer
Scania 144 530km. jeździ z naczepą niskopodwoziową (trzy osie) Cometto
*Dopóki firma ma podpisaną umowę o przewóz elementów do budowy nowej hali Energoserwisu pojazdy będą w stałym ruchu. Na koniec września jest planwany odbiór nowej naczepy niskopodwoziowej Goldhofer która będzie współpracować z Scanią 164T 480km. Po wygaśnięciu umowy z Energoserwisem (pojazdy wymienione wyżej) zostaną zastąpione tym zestawem.
Kilka zdjęć: